2019-01-30, 15:11
Medlem
LuckyNo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tragiskt. Kanske rosthål någonstans där avgaserna letade sig in? Eller spricka i grenröret och in via friskluftsintaget. Jag har jävligt stor respekt för bensin, diesel och gasolvärmare. Har ibland övernattat i båt under kylslagna dagar, men jag fryser hellre lite i en sovsäck än riskera att inte vakna upp alls.

Av en händelse har jag sett bilen ifråga. Det ör en modern skåpbil av märket Mercedes från Circle K. Moderna bilars avgaser kan du inte dö av möjligen bli illamående. Äldre bilar funkar det fortfarande med.
När det gäller skuldfrågan är det mest sannolika barnets far. Det är det vanligaste i sådana här fall. Sen är det något i bevisläget som gör att fallet inte kunnat redas ut ännu men det har heller inte gått så lång tid ännu.
Citera
2019-01-30, 15:20
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNo7
Av en händelse har jag sett bilen ifråga. Det ör en modern skåpbil av märket Mercedes från Circle K. Moderna bilars avgaser kan du inte dö av möjligen bli illamående. Äldre bilar funkar det fortfarande med.

CO2 be CO2 no matter what. För att inte tala om NOx. Kroppen behöver syre. Du blir inte, också, förgiftad av samma ämnen som förr.
Citera
2019-01-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Kan tänka mig som jag svarade innan, hon kan påstått sovit över hos ngn på onsdagen, men på torsdagen uppdagas det som lögn. Per automatik har hon då varit försvunnen sen onsdag men det blir ju anmält på torsdagen.

Jag har en vän som har barn i samma skola som dottern gick i och jag har hört att hon var i skolan på onsdagen men kom aldrig på torsdagen utan att sjukanmäla sig.. Kanske skolan anmälde henne försvunnen
Citera
2019-01-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappe8
Jag har en vän som har barn i samma skola som dottern gick i och jag har hört att hon var i skolan på onsdagen men kom aldrig på torsdagen utan att sjukanmäla sig.. Kanske skolan anmälde henne försvunnen

Tack för nya uppgifter! Så dottern var på skolan även onsdagen? De båda sågs vid skolan tisdag morgon så rimligtvis var hon där den dagen. Mamman var dock sjukskriven på måndagen.
Citera
2019-01-30, 17:34
Medlem
Citat:

Så, tydligen hade inte dottern någon mystisk sjukdom så att föräldern behövde ta livet av henne i all barmhärtighet! Som exempelvis skrivits i Bjärredfallet om.
Senast redigerad av cactaceae 2019-01-30 kl. 17:43. Anledning: Felstavning
Citera
2019-01-30, 17:46
Medlem
Citat:

Hur är stämningen på skolan?
Citera
2019-01-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss

Jag vet inte riktigt hur stämningen är men hon jag känner är skärrad och det undras och spekuleras mkt.. Tror de flesta vill veta vad som hänt
Citera
2019-01-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss

Min son går i dotterns klass och stämningen var veckan efter dödsbeskedet väldigt låg såklart. Mycket tårar och barnen ritade teckningar till familjen.. En kurator fanns på plats under dagen som barnen kunde prata med, och rektorn skickade ut ett mail till alla föräldrar där det fanns information om var man kunde vända sig vid frågor osv.

Vi har dock inte fått veta mer än allmänheten. Det finns teorier om att mamman och dottern har blivit påkörda, men det är fortfarande bara en tes utan något underlag.

De som vill fråga något kan skriva via PM
Citera
2019-01-30, 18:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Bilen är väl inte ens ett år, om jag inte blandat ihop de va den uttagen maj 2018 så känns inte troligt med att de är bilen de är fel på.

Instämmer. Menade i fallet med polackerna som det refererades till tidigare i tråden.
Citera
2019-01-30, 18:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukisKlan
Vi har dock inte fått veta mer än allmänheten. Det finns teorier om att mamman och dottern har blivit påkörda, men det är fortfarande bara en tes utan något underlag.

De som vill fråga något kan skriva via PM

...och då skulle den som kört på dem, hyrt en skåpbil på Circle K och fraktat bort dem i och därefter dumpat bilen på en parkeringsplats? It doesn´t makes any sense...

Omständigheterna kring det här fallet är klart mysko.
Citera
2019-01-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNo7
När det gäller skuldfrågan är det mest sannolika barnets far. Det är det vanligaste i sådana här fall. Sen är det något i bevisläget som gör att fallet inte kunnat redas ut ännu men det har heller inte gått så lång tid ännu.

Jag föreställer mig att mannen redan skulle sitta häktad om han inte faktiskt har ett vattentätt alibi (kanske var han bortrest vid den aktuella tiden?). Att fallet ännu är olöst måste då bero på att det fortfarande finns andra oklarheter. Jag kan tänka mig främst tre förklaringar till detta:

1. Kvinnan har ensam begått gärningen, men medvetet gjort det på ett sätt som lämnar möjlighet för tvivel (exempelvis noga torkat av fingeravtryck på ytor där de logiskt sett borde finnas innan hon tog sitt eget liv). Detta skulle kunna bottna i en strävan att förbättra sitt eget eftermäle, eller möjligen ett försök att kasta misstankarna på någon annan viss person.

2. Någon utomstående är faktiskt inblandad (inte nödvändigtvis som mördare; man kan också tänka sig att bilen haft besök exempelvis av tjuvar som hunnit rumstera en del innan de insåg att det låg två döda kroppar i bilen, och hastigt gav sig av).

3. Polisen har klantat till någonting under arbetet med att säkra spår, vilket lett till inkonsistenta resultat vid analyserna. Ingen vill emellertid erkänna misstaget..!

Ovanstående är givetvis endast mina egna spekulationer!
Citera
2019-01-30, 20:24
Medlem
Vet man vem som hyrde bilen? Vet nån sa att d va mamman men är det säkert? Skulle hon hjälpa nån att flytta?
Det va ju också en 12 årig flicka i närheten i enskede som nån försökte dra in i en bil.. Tänk om det va på det sättet de hamnade i lastutrymmet..?
Så mystiskt att de hamnade där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in