2019-01-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Det är tveklöst så att det är parkeringen till höger om Flatenbadets entré. Parkeringen gjordes iordning till denna säsong, 2018. Till vänster om entrén ligger ytterligare en mindre parkering samt busshållplats. Passerar där flera ggr i månaden och är även där och badar med ungarna på sommaren ibland så, skylten sitter ovanför infarten till nämnda parkering. Naturreservatet når du via stigar runt hela sjön, Flaten är inte så stor.

Där skåpbilen står parkerad på bilderna i tidningen brukar jag parkera ibland under vinterhalvåret och släppa ut hunden upp i skogen till höger och rasta honom. Så tro mig, jag känner igen platsen.

Uppe i det övre vänstra hörnet på den övre p-platsen stod skåpbilen.

https://www.google.com/maps/@59.2540994,18.1631746,433m/data=!3m1!1e3

Jag tror på dig, trodde på dig innan du skrev detta! 😁😁😁😁 - men Quarrel vill ha exakt kordinering, xy. Han tror inte på dig. Men väntar på att han kommer snart med en superteori, eller bara vill förstöra/störa tråden?
Citera
2019-01-31, 12:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jag tror på dig, trodde på dig innan du skrev detta! 😁😁😁😁 - men Quarrel vill ha exakt kordinering, xy. Han tror inte på dig. Men väntar på att han kommer snart med en superteori, eller bara vill förstöra/störa tråden?
Jodå, jag tror hen. Jag hade fel, men vill bara få 100 % bekräftelse.
Citera
2019-01-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
1. Detta har jag nämnt i förbifarten. Men det finns en sidodörr på denna bil. Denna är placerad upp mot skogen, alltså ur synhåll, precis som du säger är den uppbackad. Men även placerad med den dörren dold, alltså tänker jag att det är gjort för att dölja om man vill smita ut.

2 dock gör vädret dessa bilar lätt smutsiga men, det jag reagera på är just allt det där svara som är av avgaserna. En diesel blir sotig, men de. Där tyder på felaktig körning eller långvarig körning mellan tvättarna. Felaktig körning såsom höga, låga varv, fel växel mm.

4 just att höger dörr bak öppnas är för att det är den man öppna först. Därefter är det ett lås/sprint på vänster sida som man drar upp och därefter öppna dörren. Man kan även välja att låsa vänster dörr men ha högersidan olåst. Tex om man lastar brädor låter man en dörr vara öppen,
Övertydlig, det går alltså öppna stänga vänster sida, det går även ha bara sen delen låst eller olåst.

För övrigt.. Ofta är dessa även försedda med värmare i skåpet. Nyare modeller som denna är mer vanligt. Men inget jag kan garantera så det är tillval från början.

Att de undersök fram kan dock vara att det funnits packning, skolväska eller dylikt. Det är stort utrymme både mellan sätena, och nere vid fötterna där ofta sådant ställs. Finns även som en låda vid sätena.

På den bil jag har på jobbet som är av märket IVECO så öppnar jag vänster dörr först.
Citera
2019-01-31, 12:28
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Vill du tro det så fine. Men då är det lika mycket lanthandel här som där. 😂
En skvallerkärring kan lika vara ditt barns lärare.
Måste bara poängtera i all ryktesspridning att jag inte har någon som helst relation till varken barnen i skolan eller dess personal.

Mina kommentarer under punkt 1 i svaret till den informativa "KukisKlan" grundar sig på uppgifter via PM ifrån andra insatta som instämmer i dennes åsikter och dissar ditt inlägg om "No disrespect, but...".
När jag kommenterade någon annans (KukisKlans) inlägg, så tycks din fantasi skena iväg i fyra steg, och plötsligt kan jag då spekulativt kanske ha barn vars lärare skulle kunna vara skvallerkärringar.
Citera
2019-01-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå, jag tror hen. Jag hade fel, men vill bara få 100 % bekräftelse.

Helt rätt, så klart iofs, kom mycket bra bilder och info - tackar dig bl. andra!
Citera
2019-01-31, 13:25
Medlem
I närheten av parkeringen där barn och mamma hittades finns även Skarpnäcks ungdomsboende ( https://goo.gl/maps/dHHN18Gcirq ) samt ett HVB ( https://goo.gl/maps/QPvyniTWjEJ2 ). Vill inte vara den som är den, men detta plus campingen med endel skumma typer gör det möjligt för en hel del skumma människor i området....?
Citera
2019-01-31, 13:29
Medlem
Citat:
1. Detta har jag nämnt i förbifarten. Men det finns en sidodörr på denna bil. Denna är placerad upp mot skogen, alltså ur synhåll, precis som du säger är den uppbackad. Men även placerad med den dörren dold, alltså tänker jag att det är gjort för att dölja om man vill smita ut.

2 dock gör vädret dessa bilar lätt smutsiga men, det jag reagera på är just allt det där svara som är av avgaserna. En diesel blir sotig, men de. Där tyder på felaktig körning eller långvarig körning mellan tvättarna. Felaktig körning såsom höga, låga varv, fel växel mm.

4 just att höger dörr bak öppnas är för att det är den man öppna först. Därefter är det ett lås/sprint på vänster sida som man drar upp och därefter öppna dörren. Man kan även välja att låsa vänster dörr men ha högersidan olåst. Tex om man lastar brädor låter man en dörr vara öppen,
Övertydlig, det går alltså öppna stänga vänster sida, det går även ha bara sen delen låst eller olåst.

För övrigt.. Ofta är dessa även försedda med värmare i skåpet. Nyare modeller som denna är mer vanligt. Men inget jag kan garantera så det är tillval från början.

Att de undersök fram kan dock vara att det funnits packning, skolväska eller dylikt. Det är stort utrymme både mellan sätena, och nere vid fötterna där ofta sådant ställs. Finns även som en låda vid sätena.

Tusen tack för bra inputs! Fick mig att börja fundera igen.
Citera
2019-01-31, 14:08
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargis
På den bil jag har på jobbet som är av märket IVECO så öppnar jag vänster dörr först.

Detta är en Mercedes. Kan varit så att jag skrev överlag ber om ursäkt för det. Dock är det vanligaste variant. Kan ju avvika om det är importer från tex högerstyrda länder mm. Men denna öppnas så 😊
Citera
2019-01-31, 14:24
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
I närheten av parkeringen där barn och mamma hittades finns även Skarpnäcks ungdomsboende ( https://goo.gl/maps/dHHN18Gcirq ) samt ett HVB ( https://goo.gl/maps/QPvyniTWjEJ2 ). Vill inte vara den som är den, men detta plus campingen med endel skumma typer gör det möjligt för en hel del skumma människor i området....?
https://www.google.com/maps/place/Skarpn%C3%A4cksg%C3%A5rden,+Skarpn%C3%A4cks+g%C3%A 5rdsv%C3%A4g+10,+128+31+Skarpn%C3%A4ck/@59.2672883,18.1482313,14z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465f78fe26397d65:0xf3dd5 052cc3ef33e
Och här är ett till HVB på gångavstånd som jag nämnt tidigare i tråden. Buss 816 har hållplats utanför som går vidare till Flatenbadet.
Citera
2019-01-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
https://www.google.com/maps/place/Skarpn%C3%A4cksg%C3%A5rden,+Skarpn%C3%A4cks+g%C3%A 5rdsv%C3%A4g+10,+128+31+Skarpn%C3%A4ck/@59.2672883,18.1482313,14z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465f78fe26397d65:0xf3dd5 052cc3ef33e
Och här är ett till HVB på gångavstånd som jag nämnt tidigare i tråden. Buss 816 har hållplats utanför som går vidare till Flatenbadet.

Detta är dock mer missbrukarhem
Citera
2019-01-31, 16:48
Medlem
Cameleonts avatar
Nu vet man ju inte vad som inträffat men tycker de geografiska aspekterna är intressanta i detta fall. Tittar man på de olika platserna dvs skolan, fyndplats och CirkelK bildar de ett område inom en triangel där mamman och dottern och ev gärningsman har sammanstrålat. Frågan är vart brottet/olyckan inträffade inom denna triangel...
Är ingen expert men borde inte GM också bo/leva/arbeta inom detta område enligt modern gärningsmannaprofilering (om det är mord).
Citera
2019-01-31, 16:54
Medlem
[quote=2an|66604896]
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Såg på en av bilderna att det hänger ut en bit av wellpapp under vänstra bakdörren, är det från något som köpts och ska på återvinningen?

Pappbiten är nog något polisen hängt dit för att dölja regnumret. I likhet med den de satt fast med en pinne där fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in