2019-01-27, 22:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fast J.N från Johanneshov har en bild där det står Lärare mot Rasism och även en Refuges welcome på sin Facebook. Tror inte att hon är superengagerad i migration och flyktingpolitik men jobbar man som lärare och är vit kvinna i Sthlm hör det nog till att ha den framtoningen lite. Humanistisk och varm
Jag betvivlar inte för en sekund att hon har haft en humanistisk och varm framtoning under sitt liv. I mina ögon skulle det hedra henne. Fortfarande vet vi inte faktamässigt vad som hänt och för min egen personliga del så väljer jag att avvakta med ytterligare spekulationer i nuläget.
Citera
2019-01-27, 23:07
Medlem
Får backa på min tidigare uppgift om att ärendet försvunnit från polisens händelserapportering. Det finns fortfarande där. Jag sökte på Stockholm när jag borde ha sökt på stockholms län.

Då är vi tillbaka på ruta 1.

Beklagar min tidigare missledande information.
Citera
2019-01-28, 09:34
Medlem
Krickedixans avatar
Någon som kan sammanfatta det som kommit fram.
Vem är de två i skåpbilen? Och är det mord?
Citera
2019-01-28, 10:14
Medlem
Cameleonts avatar
https://viityreso.se/artikel/flaten-mord-obduktion-klar-svar-invaentas
Vi i Tyresö verkar vara enda tidning som ställer frågor. SENASTE uppdatering var i torsdags.
Citera
2019-01-28, 10:17
Medlem
5549s avatar
Är det verkligen så att sambon har tagit sitt liv, eller är det osäkra uppgifter?
Citera
2019-01-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är det verkligen så att sambon har tagit sitt liv, eller är det osäkra uppgifter?

Det är ytterst osäkra uppgifter.
Citera
2019-01-28, 11:48
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det vidriga påståendet om att sambon skulle ha hängt sig (inlägg #1097) tillbakavisade jag i en envägskommunikation med neandertalaren medelstoerd i det här länkade inlägget.
Den empatibefriade medelstoerd läste sannolikt mitt svar när han (enl sin egen profilinfo) loggade in kl 19.43 samma dag, men han valde att inte svara utan "låtsades som att det regnade".
Ett vidrigt troll som uppenbarligen sökte finna någon njutning i att skapa förvirring i ett ärende som absolut inte behövde mer sorg och bedrövelse.

Sambon är fortfarande registrerad i RatsIt. Mamman har varit avförd i RatsIt i ett par dygn nu.
Citera
2019-01-28, 16:01
Medlem
Jag som hade hoppats på en uppdatering idag.
Citera
2019-01-28, 19:05
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Jag som hade hoppats på en uppdatering idag.

Samma här :/

Då detta är något som media skrivit om, dvs finns på allas näthonnor kommer det nog en uppdatering från polis när hela processen är klar. Så som i Bjärredfallet. Där fick vi via media en klarhet nästan ett år efter händelsen.
Då antagligen detta fall aldrig leder till åtal då troligen GM ej är i livet får vi inte heller ut FUP :/
Citera
2019-01-28, 19:52
Medlem
kungkneckts avatar
Hörde av en bekant i helgen som kände JN att hon hade hyrt bilen samma dag som hon hittades, vad skulle hon göra ? varför viste inte sambon någonting? och varför var dottern med i bilen?
1.verkar som JN och sambon bråkat och hon skulle hämta sina saker, men kanske inte vågade?, kanske därför dottern var med i bilen, men varför åkte dom till flaten ?

2. JN kanske träffat någon ny snubbe? kanske därför sambon inte viste något, och på väg till den nya så kanske något hände och han drog sig ur, och hon kanske skulle möta upp han på flaten?

mycket är konstigt , och så länge man inte vet dödsorsaken så blir det knepigt

jag tror inte på självmord, finns betydligt enklare sätt för det, inte fan hyr man en skåpbil och vill frysa ihjäl

Kan sambon var inblandad? hot från någon i jobbet verkar också långsökt, vad fan skulle JN med skåpbilen till?

eller så kanske dom skulle åka och köpa något stort , stannat till och ätit hemma eller på något ställe blivit förgiftade, mådde dåligt svängde av vid flaten, och avled ?
Senast redigerad av kungkneckt 2019-01-28 kl. 19:58.
Citera
2019-01-28, 20:02
Medlem
Din bekant visste inget mer än så? Vad har alla fått reda på? Så bilen hyrdes på fredagen? Då går verkligen inget ihop. Så jäkla skumt. Jag hade en liknande förklaring till varför de anmäldes försvunna först på torsdagen när de saknades sedan onsdagen och det var också att hon kanske haft ett jättegräl med mannen där de avslutade med att de inte ville se varandra igen-därav inget konstigt om hon inte svarade i telefon. Men alltså självmord och mord på en
sjuårig flicka? Av en lågstadielärare...

Citat:
Ursprungligen postat av kungkneckt
Hörde av en bekant i helgen som kände JN att hon hade hyrt bilen samma dag som hon hittades, vad skulle hon göra ? varför viste inte sambon någonting? och varför var dottern med i bilen?
1.verkar som JN och sambon bråkat och hon skulle hämta sina saker, men kanske inte vågade?, kanske därför dottern var med i bilen, men varför åkte dom till flaten ?

2. JN kanske träffat någon ny snubbe? kanske därför sambon inte viste något, och på väg till den nya så kanske något hände och han drog sig ur, och hon kanske skulle möta upp han på flaten?

mycket är konstigt , och så länge man inte vet dödsorsaken så blir det knepigt

jag tror inte på självmord, finns betydligt enklare sätt för det, inte fan hyr man en skåpbil och vill frysa ihjäl

Kan sambon var inblandad? hot från någon i jobbet verkar också långsökt, vad fan skulle JN med skåpbilen till?
Citera
2019-01-28, 20:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Din bekant visste inget mer än så? Vad har alla fått reda på? Så bilen hyrdes på fredagen? Då går verkligen inget ihop. Så jäkla skumt. Jag hade en liknande förklaring till varför de anmäldes försvunna först på torsdagen när de saknades sedan onsdagen och det var också att hon kanske haft ett jättegräl med mannen där de avslutade med att de inte ville se varandra igen-därav inget konstigt om hon inte svarade i telefon. Men alltså självmord och mord på en
sjuårig flicka? Av en lågstadielärare...

Om de saknades sedan onsdag och hyrde bilen på fredag, var tillbringade de dessa två dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in