2019-01-27, 11:12
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Skulle tro att detär systrarna som ärver, är inte så jätte insatt men verkar ju mest logiskt, mamman har annan adress och de var ej gifta, barnen finns tyvärr ej längre och pappan dog sist. Juridik kan vara svårt att förstå sig på och hur man ser på saker och ting, vet vi väll alla redan. Är hundra iallafall på att mamman inte ärver då de ej var gifta och sen månader ej levde i hop.

Troligen har du rätt. ”Bakåtarv”, dvs från barn till förälder, blir det kanske bara om föräldrarna fortfarande var gifta och den döda inte har egna barn. Orättvist egentligen. En förälder borde ju vara närmare sitt barn än förälderns syskon. Men varför anses pappan ha arvsrätt till barnen i det här fallet men inte mamman? De hade väl delad vårdnad om pojkarna?
Citera
2019-01-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Och eftersom barnen är döda ärver väl deras mamma eftersom pappan är död?

Nej. Då det inte finns några arvingar nedåt i ledet så går arvet till syskon/föräldrar.
Citera
2019-01-27, 11:15
Medlem
Jag tror det mest troliga är att SR har blivit sjuk.
Jag kan ju inte veta det, han kanske har varit en rakt igenom ond människa.
Men jag är tveksam till det.
Jag tror det är lättare för människor att distansera sig från sådana här fruktansvärda händelser genom att tänka ja men han var ond, ett avskum till människa.
För tänk om han inte var det?
Kan någon jag känner eller tom älskar kunna göra något sådant? Nej det är otänkbart så han måste vara ond och sådana människor känner inte jag.
Tack och lov är ju detta något väldigt ovanligt så man behöver ju inte gå och vara rädd att bara för att någon mår väldigt dåligt så händer något sådant här ofattbart vedervärdigt.
Han tappade hela sin kompass och gick emot naturens lagar.
Av allt han upplevt och press tillsammans med en skörhet och sjukdom så gick han helt sönder som människa. Det logiska blev ologiskt och det ologiska blev logiskt. Han tänkte inte som en frisk människa med en frisk hjärna.
Det är så fruktansvärt tragiskt och han borde varit inlagd och fått mycket hjälp.
Fruktansvärt för anhöriga och vänner och de två små fina pojkarna som inte fick leva sina liv. De hade hela sitt liv framför sig.
När någon tar livet av sig så tror de att nu slutar smärtan. Men smärtan flyttar bara till dem som finns kvar.
Detta är så ofattbart tragiskt så man vill inte ens tänka på det men att hata tror jag inte hjälper någon. Och om detta ska förhindras i framtiden så är inte hat vägen att gå.
Citera
2019-01-27, 11:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Det var väll inte därför han gjorde sändningen?! Det hade blivit så även om han inte gjort sändningen. Det finns lagar oavsett sändningar eller inte.

Självklart var det inte bara därför. Han ville också berätta hur djävligt han haft det på senare tid. Hur synd det var om honom p.g.a. allt Karin gjort m.m.

Försöka vinna sympati och rättfärdigande för morden från sina anhöriga och vänner. 😥
Citera
2019-01-27, 11:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Det måste bli en märklig situation inför de stundande begravningarna.
Mamman kommer givetvis att förespråka att sönerna begravs samtidigt. Hur ska släkten hantera det hela? Kommer mördaren, pappan, att begravas i det tysta? Fytterackarn vad jobbig sits, inget jag avundas någon.
Citera
2019-01-27, 11:20
Medlem
Citat:
Troligen har du rätt. ”Bakåtarv”, dvs från barn till förälder, blir det kanske bara om föräldrarna fortfarande var gifta och den döda inte har egna barn. Orättvist egentligen. En förälder borde ju vara närmare sitt barn än förälderns syskon. Men varför anses pappan ha arvsrätt till barnen i det här fallet men inte mamman? De hade väl delad vårdnad om pojkarna?
Det var väll även SR och systrarnas barndomshem, vi vet ju inte vad som står skrivet efter det föräldrarna överlät gården till SR. Kan finnas något skrivet att vid ev SR bortgång så ska den och den ta över, bara som ett exempel.
Citera
2019-01-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Vet inte hur sambolagen funkar men om det är dom det funkade för 10 år sen så är sambolagen nästan lika hård som äktenskapslagen.
Och separera dom för bara en tid sedan så har ingen bodelning gjorts ännu

Gården var hans barndomsgård, den får hon inte röra öht om dom inte skrivit något om det.
Citera
2019-01-27, 11:23
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Och eftersom barnen är döda ärver väl deras mamma eftersom pappan är död?

Nej hans systrar ärver honom (De är inte gifta). Hade barnen levt hade de ärvt sin far. Kan vara en del av motivet; genom att döda barnen säkerställer han att hon inte får någonting. Plus då att hon får lida hela livet av att hennes barn är döda. Kanske blandat med en skuldkänsla; vad kunde hon ha gjort för att rädda barnen?

Oändlig ondska att döda sina barn för att skada någon annan.
Citera
2019-01-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Vad skulle han få ut av att verka ledsen, om hans enda mål var att förstöra hennes liv? Isåfall hade han kunnat skratta henne rakt i ansiktet i filmen. Ser inte varför det skulle vara fejkat.

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Det är uppenbart många i den här tråden saknar insikt i hur psykisk misshandel kan få den mest stabila person ur balans och göra de mest obegripliga handlingar, Hur som helst är det en tragisk händelse oavsett vems sida man än betraktar det från.
Citera
2019-01-27, 11:28
Medlem
Citat:
Tror det e grannen som bor närmast hon hyr av SR(eller hyrde) tror det är 5-6 meter mellan kåkarna.
Hon finnes på FB
Aha, ja det låter troligt.
Citera
2019-01-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Självklart var det inte bara därför. Han ville också berätta hur djävligt han haft det på senare tid. Hur synd det var om honom p.g.a. allt Karin gjort m.m.

Försöka vinna sympati och rättfärdigande för morden från sina anhöriga och vänner. 😥

Det var ju hur han kände just då och han tyckte säkert jätte synd om sig själv men förlåter ju inte det han gjorde innan sändningen. En hjärna som tippat över som många skriver här, tänker inte som en hjärna som är mer stabil. Förtvivlan som han säkert kände kan utlösa det mesta tyvärr. Därmed så rättfärdigar jag inte SR´s handlingar för de är så fruktansvärda ;(
Citera
2019-01-27, 11:30
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Vet inte hur sambolagen funkar men om det är dom det funkade för 10 år sen så är sambolagen nästan lika hård som äktenskapslagen.
Och separera dom för bara en tid sedan så har ingen bodelning gjorts ännu

jag vet inte hur länge sedan det var och hur sambolagen påverkar arvsätten. Men om det pågick bråk om att hon ville ha halva gårdens värde i bodelning så kan ju det vara "utpressningen" han talar om för då skulle han antagligen få sälja och flytta då det är svårt att få fram så mycket kontanter som halva gården. Men sådant med bodelning kan jag inte, jag har inte delat något med en kille på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in