Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
HUR hjälper man någon som inte talar om hur han mår?
Han har skrivit om sitt mående på kvällarna på facebook och raderat det dagen efter och när folk har frågat hur han mår har han låtsas må bra. Då går det INTE att hjälpa någon.
Absolut INGEN kunde ju i sin vildaste fantasi föreställa sig att han skulle skjuta sina barn. Sånt händer ju bara inte!
Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019
Idrottsmannen berättar för sina Facebook-vänner att han dödat sina barn – och att han nu ska rikta bössan mot sig själv.
Fram till dess verkar han framgångsrikt ha lyckats dölja graden av sin förtvivlan.
Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.
– Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.
Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.
– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/
Om så mycket som en enda människa gått omkring och sett, känt eller misstänkt att han inte verkade må bra. Ja då kan det ju ha varit en bra idé att föreslå tex någon form av aktivitet eller nån fika tillsammans med exempelvis barnen ,
innan hemskheterna med skjutningen av barnen.
Det är naturligtvis förbannat hemskt att dessa små liven fick sätta livet till pga en sjuk pappa.
För sjukt är precis vad det är. För en frisk förälder ger sig aldrig på sina barn på det här sättet.
Inte en chans.
Att ingen skulle sett hans nedåtgående spiral, tror jag inte ett skit på. För Någon gång under hans nedåtgående spiral så borde det ju ändå funnits någon som kunnat dra åtminstone lite i bromsen. För sånt här mående kommer inte på en dag.
Nu är barnen och pappan borta så nu är det för sent att göra ngt överhuvudtaget.
Varför har vi i landet många ggr så svårt för att lägga oss i ?