2019-01-29, 10:53
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott

En patient med depression och som har kontinuerlig kontakt med läkare inom psykvården får göra en "skattning" på sitt mående vid VARJE besök. Sen är det väl viktigt att personen, verkligen vill ha hjälp, om inte, kan ju hen sluta gå dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Haha, den var bra! 😂👌

Ja? Har du någonsin sökt hjälp för depression så vet du att läkaren använder skattningsskalor för att ringa in hur du mår genom en rad frågor om hur du känt senaste veckorna, där svarsalternativen är aldrig, ibland, ofta eller alltid (eller något sånt). En av frågorna är om du haft självmordstankar eller tankar på att skada dig själv.
Citera
2019-01-29, 11:10
Medlem
Någon som vet varför Samuels förra sambo hängde sig!
Citera
2019-01-29, 11:16
Medlem
https://utforskasinnet.se/patologisk-svartsjuka-nar-svartsjukan-blir-farligt-extrem/?fbclid=IwAR2aJ1qRo_ne-eWU_hDa-cgOtSHUkRAfjevNzf0DMWJMC6Hk13JIoOfwYLs

https://vanforestallningar.wordpress.com/2008/05/23/patologisk-svartsjuka/

Här är ett par artiklar om patologisk svartsjuka.

Spelar ingen roll om mamman hade en ny man eller inte!! Jag tror inte!!

Dessa män/kvinnor är helt borta i sina fantasier, som blir kraftigare ju längre tiden går, vad deras partner gör eller inte gör har ingen som helst betydelse, för de fortsätter ändå med sina egna fantasier.

Han hade nog säkert fler diagnoser, men jag tror att hämnden kom från den patologiska svartsjukan att skada mamman på värsta tänkbara sätt.

Man får inte hjälp på psyk om man inte berättar hur han mår, hade han sagt att han ville ta livet av sig och även barnen.Då hade det inte hänt!
Citera
2019-01-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
HUR hjälper man någon som inte talar om hur han mår?
Han har skrivit om sitt mående på kvällarna på facebook och raderat det dagen efter och när folk har frågat hur han mår har han låtsas må bra. Då går det INTE att hjälpa någon.
Absolut INGEN kunde ju i sin vildaste fantasi föreställa sig att han skulle skjuta sina barn. Sånt händer ju bara inte!

Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019

Idrottsmannen berättar för sina Facebook-vänner att han dödat sina barn – och att han nu ska rikta bössan mot sig själv.
Fram till dess verkar han framgångsrikt ha lyckats dölja graden av sin förtvivlan.

Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.

– Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.

Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.

– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/

Om så mycket som en enda människa gått omkring och sett, känt eller misstänkt att han inte verkade må bra. Ja då kan det ju ha varit en bra idé att föreslå tex någon form av aktivitet eller nån fika tillsammans med exempelvis barnen , innan hemskheterna med skjutningen av barnen.

Det är naturligtvis förbannat hemskt att dessa små liven fick sätta livet till pga en sjuk pappa.
För sjukt är precis vad det är. För en frisk förälder ger sig aldrig på sina barn på det här sättet.
Inte en chans.

Att ingen skulle sett hans nedåtgående spiral, tror jag inte ett skit på. För Någon gång under hans nedåtgående spiral så borde det ju ändå funnits någon som kunnat dra åtminstone lite i bromsen. För sånt här mående kommer inte på en dag.
Nu är barnen och pappan borta så nu är det för sent att göra ngt överhuvudtaget.

Varför har vi i landet många ggr så svårt för att lägga oss i ?
Citera
2019-01-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acegi77
Lider så med denna man att han måste göra denna gärning, vilket helvete han verkat haft, han var en mycket snäll person, tycker det är hemskt att det ska skrivas så mycket skit om honom, hoppas att han och hans underbara pojkar får ha ett mysigt liv på andra sidan, vila i frid.

Han MÅSTE inte gjort denna gärning, han VALDE att göra den!!

Om du visste hur många människor som är trevliga snälla, roliga m.m. utåt i det sociala livet. Du ska vara väldigt tacksam att du inte stött på en sån människa.
Citera
2019-01-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Men snälla du, det finns väl ingen som var tvungen att göra denna handling.
han hade gott och väl kunnat skjutit sig själv för att han inte fick den hjälp han behövde av psyk, men pojkarna valde inte att dö.Det gjorde pappan han bestämde att de skulle dö inte de, de mördade han.Han valde att skjuta dem för att mamman skulle få lida hon med,
Jag kan inte tycka synd om pappans görning, jag kan tycka att det är tragisk att han inte fick den hjälp han behövde för han var en riktigt sjuk man.
Men att tycka synd om honom för att han var TVUNGEN att döda sina barn NEJ aldrig.

Ingen kan väl egentligen tycka synd om pappan för hans gärning.
Men någonstans i hans nedåtgående spiral i mående så brast det naturligtvis. Att hålla för ögon,öron och mun och låtsas som om ingenting är bara det fel. För det här hade aldrig behövt gå så här långt om det bara fanns någon som vågat sticka fram näsan och lägga sig i.
För även om folk kanske sket i pappans väl och ve innan mordet, så borde det ju åtminstone funnits någon som oroade sig för barnen och då tänker jag inte på mamman. Hon hade det säkerligen tillräckligt jobbigt med pappan.
Senast redigerad av zebop 2019-01-29 kl. 11:39.
Citera
2019-01-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Någon som vet varför Samuels förra sambo hängde sig!

Troligt är att det var dansbandssvängen som tog henne. Det är en livsstil som kan tära nåt oerhört och leda till psykisk ohälsa.
Citera
2019-01-29, 11:38
Medlem
Jag kan inte förstå att många skriver på hans fb att han ska vila i frid..
Men inte nämner barnen.

Det är inte ett dugg synd om jättebebisen.
Hur många par skiljer sig inte och bråkar dessutom mycket om barnen?! Men inte fan skjuter man barnen för det.
Citera
2019-01-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Jag kan inte förstå att många skriver på hans fb att han ska vila i frid..
Men inte nämner barnen.

Det är inte ett dugg synd om jättebebisen.
Hur många par skiljer sig inte och bråkar dessutom mycket om barnen?! Men inte fan skjuter man barnen för det.

Hade det här bara handlat om en skilsmässa så hade säkerligen barnen levat.
Här finns det säkerligen så mkt mer än en skilsmässa. Jag försvarar inte hans handlande, tycker bara att det är förbannat anmärkningsvärt att ingen tycks ha märkt eller vågat lägga sig i faderns mående långt innan morden på barnen.

Jag önskar naturligtvis att alla fått leva. Men om det nu var så att pappan tyckte att livet var slut.
Ja då vore det ju bättre om han tog sitt liv genom att av en oförklarlig anledning ”råkade” köra in i en bergvägg i hög fart ,utan bälte med någon utav sina gamla bilar.
Då hade åtminstone någon tyckt synd om honom och barnen hade då fått leva.

Tyvärr så lär vi få läsa igen om någon som tagit livet av en anhörig. Men vi får hoppas att det dröjer länge.
Senast redigerad av zebop 2019-01-29 kl. 11:54.
Citera
2019-01-29, 11:57
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur har travsporten reagerat på hans bortgång? Inte hittat någon info om att det planerats någon aktivitet för att hedra honom.
Varför skulle man hedra en barnmördare??? Är du helt slut i huvudet eller?? Idiot
Citera
2019-01-29, 11:59
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Samma här, önskar jag aldrig sett filmen.
Ää överdriver. Så farlig var den inte. Finns betydligt värre än nåt fyllo eller snubbe med droger i kroppen som står å grinar in i en kamera! För nykter var han ju knappast.
Citera
2019-01-29, 12:04
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acegi77
Lider så med denna man att han måste göra denna gärning, vilket helvete han verkat haft, han var en mycket snäll person, tycker det är hemskt att det ska skrivas så mycket skit om honom, hoppas att han och hans underbara pojkar får ha ett mysigt liv på andra sidan, vila i frid.
Ja fyfan va snäll han verkade. Avsluta två barns liv. Tack vare sin egen svartsjuka. Hemska saker? Undra vem fan som är hemsk. Den psykopaten!!!! Och du måste ju vara lika sjuk som försvarar den barnmördaren. Finns inga som helst ursäkter för det han gjorde din efterblivna jävel!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in