2019-01-29, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Din frågeställning är så god som någon .
Men det kan också vara så att hennes självmord var början på en nedåtgående spiral som vi nu sett slutet på.

Men som sagt. Du kan mycket väl ha rätt

Så sant, hennes självmord kan ju vara fröet till den kommande onda spiralen vilken kulminerar när KA byter ut SR mot ett ungt muskelberg från Afghanistan.

Vad var sångerskans namn, var det Anna? Efternamn?
Citera
2019-01-29, 00:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan det vara så enkelt som att KA var på plats först med bilen utanför huset. Polisen var dock först på plats på fyndplatsen d.v.s. inne i huset?

Jo men vad förändrar det? Det dom hänt har hänt.
Citera
2019-01-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Haha folk är ju fan inte kloka.
Dom sitter som självutnämnda experter och tror sig veta hur saker och ting fungerar, de som skriver är ju mer skruvade än dom beskyller andra för att vara

När jag skrev att folk på hans Instagram är helt galna, menade jag iofs att folk är extremt upprörda, med rätta tycker jag,expert eller ej
Citera
2019-01-29, 00:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jo det är troligt och steg för steg fylldes hans bägare med motgångar och problem, tills bägaren tillslut rann över pga något så trivialt som att hans ex påhittat eller ej träffat en ny.
Men vilka stod vid hans sida som dom goda lyssnarna när problemen och motgångarna hopades och varför har en man med så stora problem vårdnad om sina barn ?

En man som skjuter sina barn, älskar han uppriktigt verkligen sina barn. Kan en sådan man verkligen ha älskat någon överhuvudtaget ?
Jag tvivlar.
HUR hjälper man någon som inte talar om hur han mår?
Han har skrivit om sitt mående på kvällarna på facebook och raderat det dagen efter och när folk har frågat hur han mår har han låtsas må bra. Då går det INTE att hjälpa någon.
Absolut INGEN kunde ju i sin vildaste fantasi föreställa sig att han skulle skjuta sina barn. Sånt händer ju bara inte!

Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019

Idrottsmannen berättar för sina Facebook-vänner att han dödat sina barn – och att han nu ska rikta bössan mot sig själv.
Fram till dess verkar han framgångsrikt ha lyckats dölja graden av sin förtvivlan.

Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.

– Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.

Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.

– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/
Citera
2019-01-29, 00:33
Medlem
Citat:
Jo det är troligt och steg för steg fylldes hans bägare med motgångar och problem, tills bägaren tillslut rann över pga något så trivialt som att hans ex påhittat eller ej träffat en ny.
Men vilka stod vid hans sida som dom goda lyssnarna när problemen och motgångarna hopades och varför har en man med så stora problem vårdnad om sina barn ?

En man som skjuter sina barn, älskar han uppriktigt verkligen sina barn. Kan en sådan man verkligen ha älskat någon överhuvudtaget ?
Jag tvivlar.
Jag tror faktiskt att han älskade sina barn och Karin.Jag vet inte men får känslan av att han handlade i desperation,panik,förtvivlan,rädsla. Kanske gått upp för honom att Karin kommer inte tillbaka? Hon kan ha varit medveten om hans psykiska ohälsa, ställt krav på att han ska söka hjälp annars tar hon barnen?Han har förlorat många, får panik? Kan vara hämd att du ska minsann inte få barnen? Han hade sin vän som dog nyligen och en syster tydligen som förstog honom enligt honom själv via filmen, hade väll någon syster till också men relation till dessa sa han inget om. Bara tankar men oavsett så finns inget försvar till vad han gjorde mot sina barn.
Citera
2019-01-29, 00:35
Medlem
Citat:
Haha folk är ju fan inte kloka.
Dom sitter som självutnämnda experter och tror sig veta hur saker och ting fungerar, de som skriver är ju mer skruvade än dom beskyller andra för att vara

Hoppas de tar bort sidan snart, på instagram.
Citera
2019-01-29, 00:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
När jag skrev att folk på hans Instagram är helt galna, menade jag iofs att folk är extremt upprörda, med rätta tycker jag,expert eller ej

Det blir bara fel. Som någon skrev, vart var ni när han behövde er? Så dags att bry sig nu..

Hur skruvat saker och ting må vara så tar det ingens liv tillbaka genom att skriva en massa skitsaker på någons Instagram.
Citera
2019-01-29, 00:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men om vi låter konspirationsteorier åka iväg lite fritt så..
Vi säger att SR låg bakom hennes död och därefter burit detta inom sej, inte konstigt då att psykiskt ohälsa dyker upp..
Som sagt enbart fantasier..
SR behöver ju inte ha hängt henne men knäckt henne så att hon till slut hängde sig.
Samvetet kom kanske ikapp honom och det gnagde sedan 2007 hur illa han behandlade henne och nu brast det.
Citera
2019-01-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vet inte så mkt ang självmordet, det jag vet är att SR var iväg på travtävlingar när hon hängde sej.
Dock var det SR som hittade henne men Poisen borde rimligtvis kunnat fastställa när hon dog och iom det då också fria SR...?
Vid det självmordet levde väl SR's föräldrar och bodde väl på gården,,?
Citera
2019-01-29, 00:40
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Hoppas de tar bort sidan snart, på instagram.

Ja. Ingen blir lyckligare av att den är kvar.
Jag själv har också varit upprörd och tagit till fel ord, egentligen bör man låta de döda vara och lämna de ifred. Bara sorgligt och tragiskt alltihopa rakt igenom. Skitsamma vems fel de är, att det händer överhuvudtaget är illa nog och någonting ingen av oss ville skulle ske. Oavsett vad man tycker och tänker
Citera
2019-01-29, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SR behöver ju inte ha hängt henne men knäckt henne så att hon till slut hängde sig.
Samvetet kom kanske ikapp honom och det gnagde sedan 2007 hur illa han behandlade henne och nu brast det.

Ja.

Att ha en människas liv på sitt samvete kan inte vara enkelt, sedan än värre om man dessutom har/haft känslor för hen.
Citera
2019-01-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ja. Ingen blir lyckligare av att den är kvar.
Jag själv har också varit upprörd och tagit till fel ord, egentligen bör man låta de döda vara och lämna de ifred. Bara sorgligt och tragiskt alltihopa rakt igenom. Skitsamma vems fel de är, att det händer överhuvudtaget är illa nog och någonting ingen av oss ville skulle ske. Oavsett vad man tycker och tänker
Nej så är det och saker och ting blir inte ogjorda heller, hur mycket hat som än skrivs där. Jag tror inte folk är ute efter vems fel det är, de vill förstå vad som drev honom att göra så här, känsligt med barn inblandade. Väldigt illa att det händer borde inte få hända, tyvärr så gör det det men kanske man lär sig något, att vara mer uppmärksamma på nära och kära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in