2019-01-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Detsamma gäller för Karin som är ett brottsoffer. Hon beskylls också för ett och annat. Att hon var indirekt ansvarig för Samuels beslut att mörda.
Det är ju ännu vidrigare att skylla på en mamma som redan förlorat allt.

Inget är mer ärorikt än det andra.
Citera
2019-01-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vem har skrivit att han var anledningen till hennes död?
Jag svarar en postare som kallar det "enbart fantasier".
Jag skriver "behöver ju inte" och "kanske".
Det är inget som är spikat utan bara funderingar.

Ja vi är ju på ett diskussionsforum.

Det har spekulerats om det tidigare i tråden, var nog inte menat till dig
Citera
2019-01-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Det har spekulerats om det tidigare i tråden, var nog inte menat till dig
Nej var inte ämnat till hen. Jag tänker på hennes anhöriga också, riva upp gamla sår, kan ju hända att de sitter någon av dem här inne.
Citera
2019-01-29, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Nej var inte ämnat till hen. Jag tänker på hennes anhöriga också, riva upp gamla sår, kan ju hända att de sitter någon av dem här inne.

Det är väl hur relevant som helst att ta upp ett ex:s tidigare självmord till SR, numera barnamördare, det är väl därför dessa forum finns.

Om hennes anhöriga inte tål att detta skrivs så tror jag inte heller att de finns här inne på fb.

Sedan att inte de kommer att tänka på allt igen nu efter vad som hänt finns ju inte heller, ja om de själva inte längre är i livet, annars är det väl omöjligt att inte allt grävs upp igen nu.
Citera
2019-01-29, 01:52
Medlem
Jag har sett videon som Samuel sände och min uppfattning är att han var fruktansvärt förtvivlad.. Någon skrev att han sa att han inte ville sitta inne hela livet och därför sköt sig, det är taget ur sitt sammanhang.. Han säger att ingen kan hjälpa mig nu och att han skrivit ett brev till sina systrar så det blir lättare för dom efter hans död, han hade också betalt alla räkningar... Ingen här vet vad som hände eller vad som gjorde att han tippade över men psykisk ohälsa är fruktansvärt och hjälpen obefintlig. Fick han sen tabletter kan enbart det gjort att han fick någon slag psykos.. Han sa också i videon att Karin utpressat honom och att barnen vantrivdes där, kanske han tog med dom till andra sidan för att han inte ville lämna dom kvar? Var orolig att dom inte skulle få det bra? Oavsett är det fruktansvärt tragiskt..
Citera
2019-01-29, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LoppanBali67
Jag har sett videon som Samuel sände och min uppfattning är att han var fruktansvärt förtvivlad.. Någon skrev att han sa att han inte ville sitta inne hela livet och därför sköt sig, det är taget ur sitt sammanhang.. Han säger att ingen kan hjälpa mig nu och att han skrivit ett brev till sina systrar så det blir lättare för dom efter hans död, han hade också betalt alla räkningar... Ingen här vet vad som hände eller vad som gjorde att han tippade över men psykisk ohälsa är fruktansvärt och hjälpen obefintlig. Fick han sen tabletter kan enbart det gjort att han fick någon slag psykos.. Han sa också i videon att Karin utpressat honom och att barnen vantrivdes där, kanske han tog med dom till andra sidan för att han inte ville lämna dom kvar? Var orolig att dom inte skulle få det bra? Oavsett är det fruktansvärt tragiskt..

Fel, han nämner visst att han inte tänker sitta inne för detta utan kommer att ta sitt liv.
Citera
2019-01-29, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det är väl hur relevant som helst att ta upp ett ex:s tidigare självmord till SR, numera barnamördare, det är väl därför dessa forum finns.

Om hennes anhöriga inte tål att detta skrivs så tror jag inte heller att de finns här inne på fb.

Sedan att inte de kommer att tänka på allt igen nu efter vad som hänt finns ju inte heller, ja om de själva inte längre är i livet, annars är det väl omöjligt att inte allt grävs upp igen nu.
Ja nu var det ju inte ämnat till dig utan till de som verkligen skrev som om SR var skyldig till det också. Jag svarade dig på det andra också, att det borde gå att hitta osv. Nä jag är inte heller på fb, sitter på flashback
Citera
2019-01-29, 02:02
Medlem
Citat:
Fel, han nämner visst att han inte tänker sitta inne för detta utan kommer att ta sitt liv.

Hen skriver ju det

Jag har sett videon som Samuel sände och min uppfattning är att han var fruktansvärt förtvivlad.. Någon skrev att han sa att han inte ville sitta inne hela livet och därför sköt sig,
Citera
2019-01-29, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Hen skriver ju det

Jag har sett videon som Samuel sände och min uppfattning är att han var fruktansvärt förtvivlad.. Någon skrev att han sa att han inte ville sitta inne hela livet och därför sköt sig,

Läs vidare... Taget ur sitt sammanhang...
Citera
2019-01-29, 02:07
Medlem
Citat:

Ja, men det är ett svar på en kommentar han får från någon troligtvis något om hjälp.

Varför han säger ingen kan hjälpa mig nu.
Citera
2019-01-29, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, men det är ett svar på en kommentar han får från någon troligtvis något om hjälp.

Varför han säger ingen kan hjälpa mig nu.

Han säger klart och tydligt att han inte tänker sitta inne för det han gjort utan kommer att ta sitt liv.
Citera
2019-01-29, 02:14
Medlem
Rosamunds avatar
Det värsta för min del i videon är precis efter han sagt "vi hörs, hej" och ska stänga av videon. Då tittar han rätt in i kameran och man ser klart och tydligt hans ögon, fulla med förtvivlan och dödsångest. Jag får inte bort den blicken från min näthinna. 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in