2019-01-28, 23:07
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du sa att "eftersom polisen kom först". Låter inte som spekulation. Det har stått, överallt: "Expressen erfar". Vilket betyder att det definitivt inte är bekräftat från polisen.

Alltså. Polisen har bekräftat att skottet hördes när Polis väl kommit till platsen. Polisen kan högst osannolikt ha tagit sig dit på 5 minuter. Det betyder, att om Polisen hörde skottet som dödade SR, så vet vi med stor sannolikhet att det finns ett utrymme på ganska många minuter. Och SR säger att "nu kommer snuten" men det är sannolikt KA. Och då är frågan vad gjorde SR under denna tid? Kanske övervägde han att inte göra det?
Citera
2019-01-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Tänkte bipolär, med nasirsistsk o psykopatiska drag, dom är ofta väldigt sociala, trevliga och faller sedan djupt. Drar med sig allt och alla i fallet.

Egentligen kan vi sätta precis hur många diagnoser som helst på karln. Problemet är dock att alla med enskild diagnos inte beter sig på precis samma sätt.
Dessutom behövs det betydligt mer än några klick på internet för att sätta div diagnoser.
Citera
2019-01-28, 23:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Egentligen kan vi sätta precis hur många diagnoser som helst på karln. Problemet är dock att alla med enskild diagnos inte beter sig på precis samma sätt.
Dessutom behövs det betydligt mer än några klick på internet för att sätta div diagnoser.

Det krävs fortfarande mer än ett par diagnoser. Inte ens psykopater dödar sina barn. Fler faktorer än så måste uppfyllas för en människa ska klara av att intetgöra sin avkomma.
Citera
2019-01-28, 23:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har knappt läst i tråden idag. Vad har fått dig att ändra uppfattning?
Det har jag inte gjort. Jag VET vad karln gjort. Jag vill bara veta varför, och vilka mekanismer som styrde. Hämnd verkar klart. Men det måste finnas mer. Pengar verkar inte varit nån drivkraft.
Jag får rota vidare.
Citera
2019-01-28, 23:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Alltså. Polisen har bekräftat att skottet hördes när Polis väl kommit till platsen. Polisen kan högst osannolikt ha tagit sig dit på 5 minuter. Det betyder, att om Polisen hörde skottet som dödade SR, så vet vi med stor sannolikhet att det finns ett utrymme på ganska många minuter. Och SR säger att "nu kommer snuten" men det är sannolikt KA. Och då är frågan vad gjorde SR under denna tid? Kanske övervägde han att inte göra det?
Jag vill se en länk där det står som du beskriver.
Citera
2019-01-28, 23:15
Medlem
Hon som hyrde ett hus på gården, var hon hemma när det hände?!
Citera
2019-01-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Det låter oxå rimligt. Dom med dom dragen är ju som du säger. Dom gör allt för att hålla en fasad att allt är perfekt på ytan. Blir det för mycket eller att man går emot dom då jävlar får man känna att man lever.

När jag lämnade mitt ex med antisocial diagnos o de gjorde riskbedömning (störst risk för våld/ mord vid uppbrott enl statistiken) sa de att den farligaste psykopaten var den som också var bipolär. Jag brukar aldrig skriva på Flashback m det här caset har berört mig så mycket för jag har tänkt att han skulle göra en sån här grej. Dock har jag tröstats m att om man bara är antisocial/psykopat är de så flacka att de ofta bara får sin väg utan att bry sig alls om barnen. Blivit ifrågasatt här varför jag inte vill sätta mig in i hans tankemönster. Det vill jag m om han har ngn personlighetsstörning i komb m bipolaritet el depression menar jag bara att de inte tänker som vi tycker är logiskt. Så otroligt många tecken i som påminner- som gör att jag tror att han har en personlighetsstörning.

Och ja jag kommer få svar om hur dåligt omdöme jag hade men de kan vara så duperande. I mitt fall fick han mig att tycka synd om honom honom. Kan verkligen vara att inte ens Karin visste om en sån störning hos honom innan.
Senast redigerad av medea1 2019-01-28 kl. 23:21.
Citera
2019-01-28, 23:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Enligt dej så var Afghanen KA:s PT, antar att hon ivf kan ha tränat ngt år och då har du ju själv svarat på frågan.

Ingen visste väl om de träffades under tiden hon fortfarande levde och bodde med SR.
Om de gjorde det så var de säkerligen diskreta till tusen, just pga att det är ett litet samhälle.
Du får rikta saker dit dom hör.
Enligt uppgifter i tråden, från vem minns jag inte, var han hennes PT.
Karin flyttade i augusti och har levt själv och då kunde hon ju träffa honom fritt om hon ville speciellt eftersom hon har haft barnen varannan vecka.
Men ett halvår har gått sedan hon flyttade och den enda som har gett uppgiften om att hon träffar en 26 åring är SR.
Fler borde ha lämnat den infon om den är sann.
Håller vi på att tillverka en trådsanning?
26 åringen fanns kanske bara i SR:s fantasi.
Citera
2019-01-28, 23:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det har jag inte gjort. Jag VET vad karln gjort. Jag vill bara veta varför, och vilka mekanismer som styrde. Hämnd verkar klart. Men det måste finnas mer. Pengar verkar inte varit nån drivkraft.
Jag får rota vidare.

varför skulle det vara mer än HÄMND?
Det är fullt tillräckligt för att GM skall ätas upp och begår dessa fasantulla dåd
Citera
2019-01-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det krävs fortfarande mer än ett par diagnoser. Inte ens psykopater dödar sina barn. Fler faktorer än så måste uppfyllas för en människa ska klara av att intetgöra sin avkomma.
Ja! och det lär vi aldrig få veta antagligen.
Citera
2019-01-28, 23:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
varför skulle det vara mer än HÄMND?
Det är fullt tillräckligt för att GM skall ätas upp och begår dessa fasantulla dåd
Hans sinnestillstånd spelar roll för mig. Du behöver inte bry dig om det överhuvudtaget. Men att rota fram den psykologiska bakgrunden, hans normala personlighet, hans humör de sista åren etc etc, tillhör.... ett av mina intressen.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-28 kl. 23:26.
Citera
2019-01-28, 23:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag får rota vidare.

Okej, jag fick uppfattningen igår att du (eller det kanske var någon annan) hade svårt att acceptera igår att hämnd kunde vara en av faktorerna men idag säger du att så är fallet. Jag tänkte om det framkommit ny information under dagen.

Kan tipsa alla att läsa denna artikel där faktorer som kan ha styrt i Sala-fallet finns uppräknade av en mångårig forskare och framgångsrik professor inom kriminologi. Han anlitas t.o.m. av andra länder i Europa för sin expertis.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/921574-expertern-om-missatnkta-morden-i-sala-det-handlar-om-desperation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in