2019-01-28, 10:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är ju inte helt otänkbart att hon även kan ha blivit betuttad i sin PT! Han ser ju inte direkt ful ut om man säger så!

Det är nog rätt många som är betuttade i honom. Varför måste han nödvändigtvis välja en nyseparerad äldre tvåbarnsmamma?

Samuel trodde väl att alla män var ute efter just "hans" kvinna. Ganska vanligt hos svartsjuka män.
Citera
2019-01-28, 10:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är svårt att gissa vem. Karin har nog många vänner och jag tror inte det har stor betydelse för mordet vilken av dem som sökte bostad.

Afghanen är en PT och de träffades väl när Karin började träna igen efter separationen. Man hinner med mycket egna aktiviteter de veckor man inte har barnen. Jag förstår att hon började hinna träna och ta hand om sig själv mer.

Det var nog bara i Samuels huvud som det fanns ett förhållande mellan henne och afganen. De var nog bara goda vänner som tränade ihop. Det fanns fler kvinnor och män som Like:ade hans bilder på FB.
Säger Samuel inte i filmen att "hon skickat sms" eller något liknande. Avser han att Karin skickat sms till Samuel där hon säger att hon träffat en ny och livet är toppen, eller avser han sms som Karin skickat till afghanen?
Citera
2019-01-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Säger Samuel inte i filmen att "hon skickat sms" eller något liknande. Avser han att Karin skickat sms till Samuel där hon säger att hon träffat en ny och livet är toppen, eller avser han sms som Karin skickat till afghanen?

Var någon som skrev tidigt i den här tråden att Karin skulle ha skickat en massa sms med afghanen och att hon blev utkastad. Vet ej om det stämmer då mycket är spekulationer här, ingen som vet så mycket om vare sig Samuel eller Karin. Folk säger att han var full men hur vet man de? är nog bara rättsläkaren/obducenten/utredarna som vet.
Citera
2019-01-28, 10:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag vet inte men min tolkning är att hon skickat många sms till afghanen och vice versa. Barnen kanske har nämnt det till pappan att "mamma sitter med mobilen och sms:ar med X."
Citera
2019-01-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Utveckla det är du snäll. Tror du missförstod mig.

Mycket riktigt, hade GM varit vid liv hade han åtalats för mord. En offentlig FUP hade funnits.

Sorry, my bad.
Citera
2019-01-28, 11:02
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det som han menar att hon skickat smsen till afghanen!
Citera
2019-01-28, 11:11
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Vet vi att han skrivit inlägg som sedan raderats dagen efter? Är det någon som varit vän med honom på Facebook som bekräftat detta? Vad stod det i dom inläggen och när började de inläggen att ploppa upp på Facebook? När var sista innan morden och vad stod det? 🤔
Det var en vän som berättade för media att Samu*l mådde jättedåligt länge. Ibland kunde Samu*l skriva långa inlägg på Facebook om sitt dåliga mående. Dagen efter raderade han det. Min tanke är att han kanske satt och krökade till. Då får man ibland idéer som i nyktert tillstånd (i detta fall morgonen därpå) inte verkar vara en lika bra idé som kvällen innan.
Citera
2019-01-28, 11:18
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det var en vän som berättade för media att Samu*l mådde jättedåligt länge. Ibland kunde Samu*l skriva långa inlägg på Facebook om sitt dåliga mående. Dagen efter raderade han det. Min tanke är att han kanske satt och krökade till. Då får man ibland idéer som i nyktert tillstånd (i detta fall morgonen därpå) inte verkar vara en lika bra idé som kvällen innan.
Men han hade planerat det, betalat räkningar och skrivit saker som skulle underlätta för systrarna när det skulle bli bouppteckning. Dåligt mående, ja - men fullkomligt klar i skallen vad det gällde att han skulle mörda barnen och honom själv.
Citera
2019-01-28, 11:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Men han hade planerat det, betalat räkningar och skrivit saker som skulle underlätta för systrarna när det skulle bli bouppteckning. Dåligt mående, ja - men fullkomligt klar i skallen vad det gällde att han skulle mörda barnen och honom själv.
Alltså, min tanke har varit att själva planeringen av mord, hämnd på exet osv, har varit just bara tankar. När man är så hatisk kan man sitta och planera och må lite bättre när man tänker på hur exet skall må jävligt dåligt. Men att sätta planerna till verket är en annan sak.

Pappersmässigt kan det ha varit lite terapi också. Dvs skriva brev, instruktioner - kratta lite inför det hela. Bara för att må bättre.

Morden på barnen just den dagen TROR jag var impulsivt. Han mådde skit, ett antal whisky som spädde på, han mindes att detta var hennes födelsedag - och resten är historia. En bra idé på fyllan. Direkt efter morden vaknade han upp och fattade vad han gjort. Slog på videon, fick lite sällskap och ylade ut sin ångest. Och nu fanns det ingen återvändo - vilket han säger i videon då han får frågan om han behöver hjälp, och han svarar: "Ingen kan hjälpa mig nu".

Jag spekulerar. Som alla andra.

EDIT: Jag TROR han tänkte ta livet av enbart sig själv från början. Men fan vet.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-28 kl. 11:37.
Citera
2019-01-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tror inte det var avsett just för Andre*s! Jag tror att när han började sända så fick han avisering om att Andre*s tittar på din live just nu, eller att Andre*s skrev nåt direkt när när han låg live! Typ! "Tjena Samuel" Usch vilken hemsk upplevelse för Andre*s! Jag tänker också såhär om alla hyllningar till Samuel. Samuel är död och en död människa kommer aldrig åter och blir ofta på ett sätt helgonförklarade! Om Samuel hade överlevt sitt självmord eller låtit bli att ta sitt liv, så tror jag inte hyllningarna hade varit desamma!

Hyllningar? Vem fan hyllar den där Samuel?
Citera
2019-01-28, 11:32
Medlem
Jaha lite klargörande i en del av de senaste spekulationerna och rena chansningar.

KA flyttade ifrån SR i juni, då till ett, som jag föratår, tillfälligt boende strax söder om Sala.

I Augusti börjar KA leta boende via Facebook bla för att komma närmare sina två söner.

I Januari hjälper KA en väninna att leta boende. Inga konstigheter.

Hyresgästen börjar leta boende redan dagen efter dådet på gården.

Anledningen till detta är ganska enkel.
Både hyresgästen och hennes barn (som är ett till antalet) var hemma på kvällen då allt hände.
Hyresgästen har hört och sett saker.
Barnet har umgåtts med SR och KAs barn vilket spelade in i barnets idéer om att inte vilja bo kvar.
Hyresgästen väljer, till så mångas förvåning, att lämna hemmet redan dagen efter händelsen pga obehag.
Citera
2019-01-28, 11:33
Medlem
[quote=Ull-Strumpa|66571875]Tänkte det samma, alkohol, exets första födelsedag som separerad, detta kanske gjorde att han satte planen i verket.

Nån som vet om han brukade sända live?[/QUOTE]
Mycket intressant fråga..vet faktiskt inte hur vanligt detta är bland f.b användare (har ej)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in