Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
Men han hade planerat det, betalat räkningar och skrivit saker som skulle underlätta för systrarna när det skulle bli bouppteckning. Dåligt mående, ja - men fullkomligt klar i skallen vad det gällde att han skulle mörda barnen och honom själv.
Alltså, min tanke har varit att själva planeringen av mord, hämnd på exet osv, har varit just bara tankar. När man är så hatisk kan man sitta och planera och må lite bättre när man tänker på hur exet skall må jävligt dåligt. Men att sätta planerna till verket är en annan sak.
Pappersmässigt kan det ha varit lite terapi också. Dvs skriva brev, instruktioner - kratta lite inför det hela. Bara för att må bättre.
Morden på barnen just den dagen TROR jag var impulsivt. Han mådde skit, ett antal whisky som spädde på, han mindes att detta var hennes födelsedag - och resten är historia. En bra idé på fyllan. Direkt efter morden vaknade han upp och fattade vad han gjort. Slog på videon, fick lite sällskap och ylade ut sin ångest. Och nu fanns det ingen återvändo - vilket han säger i videon då han får frågan om han behöver hjälp, och han svarar: "Ingen kan hjälpa mig nu".
Jag spekulerar. Som alla andra.
EDIT: Jag TROR han tänkte ta livet av enbart sig själv från början. Men fan vet.