2019-01-27, 20:23
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciax
Om någon filmar en video (med telefonen mot datorskärmen) som Samuel sänt live på fb, så syns ju inte ett samtal som Samuel får? Det skulle isf synas på Samuels telefon men inte på uppladdningen på fb. Förstår du hur jag menar?

Jag förstår. Jag hoppas att vi får se original videon så småningom.
Det skulle bli intressant att se vad de andra skrev i chatten. Tidpunkten när de skrev kan vi redan se, däremot klockslaget när det skrevs.

Klockslag/tidpunkt - hoppas att jag inte krånglade till det nu.
Citera
2019-01-27, 20:24
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Så förstörd psykiskt som S var efter sin bästa vän gått bort, en fru som behandlar honom som luft, och allt annat så är det fullt möjligt att han redan gett henne "hintar" om att han skall ta livet av sig, och hon har inte reagerat som om hon brydde sig. Någonstans där tror jag han bestämde sig för att ta med sig barnen som hämnd. Jag tror nog han tänkte på Karin som en ond kärring pga hur kall hon var mot honom, medans Karin själv förmodligen bara var över honom och helt enkelt var kall för att han skulle komma över henne också. Kvinnor beter sig ofta så när ett förhållande tar slut.

Håller med! Kanske du nu börjar förstå att han var någon sorts psykopat.
Citera
2019-01-27, 20:29
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curtis6
Han säjer inte Anders. Han säger ”E ja online nu? (J)a de e ja.”

Nej han säger "e ja online nu".. ... "andreas" och där bryter han ihop.
Citera
2019-01-27, 20:30
Medlem
Ciaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag förstår. Jag hoppas att vi får se original videon så småningom.
Det skulle bli intressant att se vad de andra skrev i chatten. Tidpunkten när de skrev kan vi redan se, däremot klockslaget när det skrevs.

Klockslag/tidpunkt - hoppas att jag inte krånglade till det nu.

Vad skulle inte vara original med filmen vi sett? Samuels sändning spelas upp pa en dator och filmas av en mobilkamera. Det är ju nästan så pass original man kan komma? Det enda andra alternativet är att själv sitta vid datorn eller telefonen och se filmen, men det gör ju inte filmen mer original? Tror du att någon har ändrat filmens innehåll?
Citera
2019-01-27, 20:30
Medlem
Fd sambon k.valde att skaffa 2 barn med honom...han borde varit tacksam för det.finns människor som aldrig får barn.
Citera
2019-01-27, 20:33
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Håller med! Kanske du nu börjar förstå att han var någon sorts psykopat.
Ja, han hade grova psykiska problem det är helt klart. Jag tror dock att det kan ha uppstått pga hela händelseförloppet, och inte att det var någonting som alltid funnits där. Men jag känner honom inte, så det kan jag inte svara på.

Jag har själv upplevt känslorna att känna att man vill hämnas när ett ex varit iskall och betett sig som om de sket i om jag levde eller dog. Min tänkta hämnd var självklart inte mord dock.. Dock så agerade jag inte på dem känslorna. Det var väldigt svårt att stå emot, men jag gjorde det som var rätt. S hade dock mycket grövre problem och hade varit med om mer tragedier än vad jag hade, och han var så pass på botten att han sket totalt i att stå emot. Därför så kan jag på något plan förstå hur hans tankegång gick och jag är inte en av dem som endast rundar av det till ren ondska. Svek och hjärtesorg är nog de svåraste känslorna att hantera.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-27 kl. 20:43.
Citera
2019-01-27, 20:35
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciax
Vad skulle inte vara original med filmen vi sett? Samuels sändning spelas upp pa en dator och filmas av en mobilkamera. Det är ju nästan så pass original man kan komma? Det enda andra alternativet är att själv sitta vid datorn eller telefonen och se filmen, men det gör ju inte filmen mer original? Tror du att någon har ändrat filmens innehåll?

Nej det tror jag inte, att den skulle blivit manipulerad.
Men jag skulle gärna vilja se den skarp och en som inte skakar när man kopierar en skärm.
Citera
2019-01-27, 20:35
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
En personal arbetandes inom räddningstjänsten hat skrivit tidigare i tråden att denne haft filmen sparad. Inte var han/hon vän med S. Finns många fler som sett filmen än hans vänner

Exakt.. jag fick filmen skickad till mig av en vän.. och han hade fått den av nån vän.. osv osv..
den sprids fort.. det är nog många filmer i omlopp med, alltså flera olika som filmat hans live och skickar vidare..
Citera
2019-01-27, 20:45
Medlem
Citat:
En personal arbetandes inom räddningstjänsten hat skrivit tidigare i tråden att denne haft filmen sparad. Inte var han/hon vän med S. Finns många fler som sett filmen än hans vänner

Denne fattade dock det vettiga beslutet att endast lämna över den till polisen.
Citera
2019-01-27, 20:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Även om han la upp den för att bara vännerna skulle kunna se den så tror jag Facebook fungerar så att så snart en vän kommenterar så kan även den personens vänner se den. Kan någon bekräfta?

La han ut den för sina vänner eller la han ut den som offentlig?
Citera
2019-01-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Angående motiv tyckte jag Wikisidan för Familicide hade ett intressant stycke om hur tankebanorna går hos personer som mördar sina egna barn

The internal logic for family annihilation can stem from a number of sources.

David Wilson of Birmingham City University has divided these cases into four groups: anomic, disappointed, self-righteous and paranoid.

In this typology, the anomic killer sees his family purely as a status symbol; when his economic status collapses, he sees them as surplus to requirements. The disappointed killer seeks to punish the family for not living up to his ideals of family life. The self-righteous killer destroys the family to exact revenge upon the mother, in an act that he blames on her. Finally, the paranoid killer kills their family in what they imagine to be an attempt to protect them from something even worse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Familicide

Tack för konstruktiv input. Denna text tillför verkligen något.

Min fundering: Om man ser dessa varianter som steg på en trappa; nog nådde han åtminstone upp till self-righteous?
Citera
2019-01-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Tack för konstruktiv input. Denna text tillför verkligen något.

Min fundering: Om man ser dessa varianter som steg på en trappa; nog nådde han åtminstone upp till self-righteous?
Skulle man inte efter att ha läst om fb inspelningen säga att han uppfyller alla tre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in