2019-01-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han verkar inte ett dugg chockad. Han gråter och ylar i självömkan inget annat.

https://streamable.com/md44u

Ja det är riktigt störande att han inte visar nån somhelst ånger över sitt dåd eller framför något kärleksfullt om sina stackars barn.

Det handlar bara om honom och hur synd det är om honom men nu fick han sin hämnd.

I all tragik har jag svårt att inte äcklas.
Citera
2019-01-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Varför outar du någon som var online i filmen? Ska HAN få skit för att läcka en film utan minsta lilla bevis? Han har ju inte med saken att göra mer än att han var online och troligen dessutom ringde polis.
På grund av att det var folk här som tryckte på om att personen skulle lägga ut filmen, ville helst inte göra det, var fler som sa sig ha den också, så man ska kanske tänka till innan man anklagar någon
Citera
2019-01-27, 19:29
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Intreserar tydligen utländska tidningar som tillomed väljer lägga ut bilder omaskat.
Verkar vara Spanska

https://m.leggo.it/esteri/articolo-4257707.html

Inte för att det spelar någon roll, men det är nog Italienska :-)

Oavsett vilket, så är det fruktansvärt. Både händelsen och pappans hämnd på mamman, vilket är min tro att det är. Att ta livet av barnen och sig själv på hennes födelsedag... Visst, han kan ha känt att det inte går längre, att han inte klarar av att inte få vara en del av hennes liv längre, men nja. Jag har själv varit djupt deprimerad och gick igenom en skilsmässa där mina barns pappa träffade en ny så kort efter att vi bestämt att inte ta det vidare att jag misstänker att han träffade henne innan.

Vi var överens om skilsmässan, det var jag som frågade och han sa att han också ville. Han valde att lämna även barnen osv. Men det fanns aldrig på kartan att ta livet av vare sig mig eller dem! Det måste nog till något mer, som många skrivit, total avsaknad av spärrar.
Citera
2019-01-27, 19:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Troligtvis gled han hela livet i gräddfilen och plötsligt när han fick motgångar .så orkade han inte längre...en kille med 2 barn fint hus vänner .syskon.innomhuspool.

Det har framkommit i tråden att han hade tre systrar.
Hade han några bröder?
Hans omogna beteende har fått mig att fundera på om han var yngsta barnet som blivit bortskämd och inte behövt ta ansvar.
Citera
2019-01-27, 19:33
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
För 100:e ggn i denna tråd.

Han dödade barnen på deras mors födelsedag.
Samuel sa i videoklippet att han inte ville sitta i fängelse för dubbelmordet på sina söner.
Så han sköt sig själv.

Morden var ju planerade. Det är redan klarlagt. Självmordet var också planerat. Han kom inte på i sista stunden att han skulle ta livet av sig just för att inte hamna i fängelse. Allt var redan planerat inklusive självmordet.

Anledningen att han säger att han inte vill sitta i fängelse är pga kommentar han får i livesändningen av en tittare som försöker uppmuntra honom, och det han tänker då är att om de fått honom att ändra sig, så hade det ändå varit för sent, då han ändå suttit i finkan livet ut om han avbröt sitt självmord, och det kan vi väl alla hålla med att fängelset är inget ställe man vill tillbringa resten av sitt liv i.

Han hade bevisligen en tittare som pratade med honom då han helt plötsligt sa "Men jag klarar inte det där som alla säger om att vara stark". Det känns verkligen inte som en spontan kommentar om han är ensam i streamen.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-27 kl. 19:35.
Citera
2019-01-27, 19:38
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har framkommit i tråden att han hade tre systrar.
Hade han några bröder?
Hans omogna beteende har fått mig att fundera på om han var yngsta barnet som blivit bortskämd och inte behövt ta ansvar.

2 äldre och 1 yngre syster. Inga bröder
Citera
2019-01-27, 19:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det kan vara så att han planerat detta. Men inte eg tänkt genomföra. I berusat tillstånd satte han det i verket, när han insåg att det var exets födelsedag. Han vaknade nog till efteråt och insåg vad han gjort. I filmen frågar nån om man kan vara till hjälp. Han svarar att: "ingen kan hjälpa mig nu". Så jag frågar mig om detta hänt om han hållit sig nykter.
Spekulerar.
Tänkte det samma, alkohol, exets första födelsedag som separerad, detta kanske gjorde att han satte planen i verket.

Nån som vet om han brukade sända live?
Citera
2019-01-27, 19:44
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Morden var ju planerade. Det är redan klarlagt. Självmordet var också planerat. Han kom inte på i sista stunden att han skulle ta livet av sig just för att inte hamna i fängelse. Allt var redan planerat inklusive självmordet.

Anledningen att han säger att han inte vill sitta i fängelse är pga kommentar han får i livesändningen av en tittare som försöker uppmuntra honom, och det han tänker då är att om de fått honom att ändra sig, så hade det ändå varit för sent, då han ändå suttit i finkan livet ut om han avbröt sitt självmord, och det kan vi väl alla hålla med att fängelset är inget ställe man vill tillbringa resten av sitt liv i.

Han hade bevisligen en tittare som pratade med honom då han helt plötsligt sa "Men jag klarar inte det där som alla säger om att vara stark". Det känns verkligen inte som en spontan kommentar om han är ensam i streamen.

Ja precis, fick en liten tankevurpa där.

Det jag egentligen ville klargöra var att det inte är K´s fel att det blev så här, som vissa mer eller mindre vill få det till.
Citera
2019-01-27, 19:47
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
då han ändå suttit i finkan livet ut om han avbröt sitt självmord, och det kan vi väl alla hålla med att fängelset är inget ställe man vill tillbringa resten av sitt liv i.

Nästan alla hade föredragit livstid istället för dödsstraff!
Senast redigerad av Max3x 2019-01-27 kl. 19:55.
Citera
2019-01-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
K@rin @ndersson

Har gemensam vän på Facebook. Vet man med vilket vapen han dödade pojkarna och sig själv med?
Citera
2019-01-27, 19:57
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Tänkte på en grej.

I början av klippet så säger han Andre*s
Är det denna personen som filmade och outade filmklippet sen?

https://www.facebook.com/profile.php?id=770304821

Tänkte på hur bra vän man är och filmar ett sånt förlopp och sedan läker ut det när man har slut resultatet.

Känns som en bra vän.

Kommer inte till någon person du har länkat fel eller så har han tagit bort profilen
Citera
2019-01-27, 20:00
Medlem
K.Blomkvists avatar
Nu har jag sett hela tråden här inne.
Väldigt mycket konspirativt, spekulationer osv. osv.

Ponera:
Om SR levde så kunde ju han se smärtan från KA och allt han gjorde.
Han hade ju kunnat ta livet av sig i ett senare skede. Typ, en matsked salt eller något annat.

Jo tror nog att vi alla här inne kan lägga ner ett tag och enbart avvakta FUP:en när den väl kommer ut.
(FUP=Förundersöknings protokoll)

Jag tror mig veta (inte säker på detta) att det kommer bli en offentlig handling så småningom.

Redigerad: Fixa ett stavfel.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-01-27 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in