Citat:
Ursprungligen postat av
Eldpuma
De flesta verkar vara övertygade om att mamman är helt oskyldig till händelseutvecklingen. Kan det inte ligga något i det han nämner om utpressning och att hon är så kall? Om hon skulle bedrivit någon form av utpressning mot honom, kanske med hjälp av sin nya vän, kanske t o m medvetet drivit på då han var psykiskt instabil för att få honom att begå självmord? Att han sedan tog barnen med sig ingick säkert inte i planen.
Handlar nog kanske mer om att vad än mamman eventuellt kunnat ställa till med, kan inget ställas i proportion till att svepa undan sina gemensamma barns liv. Därtill har folk lätt att glorifiera eller döma utifrån den spontana känslan av ett sådant brotts avskyvärdhet och allt förefaller på förstasidan som svart eller vitt. Så är det ju oftast inte och det känner nog de allra flesta till också men det tar ett tag att landa.
Din tanke är en i raden av möjliga scenarior och jag är tveksam till att det någonsin blir klarlagt för allmänheten.
Vad vi ändå vet är att svartsjuka är ett inslag i sammanhanget men i hur pass stor mån är svårt att gradera utan att känna till så mycket mer i turerna.
Att man upplever kyla efter helt förändrade positioner är inget konstigt men det är sjävfallet så att om en part är påstridig och inte respekterar hur man ska förhålla sig efter en separation, måste andra parten markera tydligare, inte minst för sin egen självkänslas skull.
För en redan skadeskjuten kråka upplevs det nästan garanterat som en än mer frostigt bitande iskyla som bäddar för att andra griller slår rot i sinnet och tenderar växa okontrollerat ju mer åsidosatt och övergiven personen känner sig.
Det jag reagerar på i samband med det, om det var så, är att normala människor oftast knyter an än mer till sina barn och går in för att bara finnas till för dem vid livskriser. SR kanske också gjorde det även om det inte riktigt framstår så i efterhand.
Såg han sitt brott mot sina söner som ett sätt att skona dem från något långt värre, måste KA vara en ordentligt urflippad person. Riktigt så framstår det inte heller bl a av de bilder som tidigare varit tillgängliga på KA:s Instagram.
Jag tror inte KA är helt oskyldig i det större sammanhanget men tror knappast hon kan lastas för vad som skedde i slutändan. Förutsatt att det inte handlar om ytterligare en kvinna i stil med Arboga-kvinnan med extremt stor fallenhet för manipulationer.
Det finns inga klara belägg för något utöver just ovan nämnda svartsjuka och upplevd övergivenhet som SR själv gav utlopp för i sitt allra sista framträdande ovan jorden. Resterande är och förblir spekulationer gissar jag.