2019-01-27, 14:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Jag håller med om att i normala fall ska inte sådant leda till att en man/fru/sambo osv gör en sådan fruktansvärd sak. NU blev det tyvärr så och det beroende på psykisk sjukdom som antagligen kunde ha brustit senare beroende på vad som sker i livet, detta som nu utlöste dessa handlingar hos SR vet vi inte, så varför sitter vi här och spyr galla på varandra. I filmen så säger han enstaka ord som leder till olika beroende på hur vi som personer tar in info i via vår egen hjärna. Han håller ju inget planerat tal utan korta osammanhängda saker.

Psykvården hit och psykvården dit, att han inte fått hjälp beror med all säkerhet på att han inte varit helt ärlig när han väl var i kontakt med dom. Det är som att beskylla psykvården för att det finns pedofiler, nej om inte pedofilen är öppen och ärlig med sin sjuka böjning så kan inte psykvården göra ett skit för dom vet ju inte om det. Hade Samuel varit öppen med sina planeringar att mörda sina barn och sig själv så hade nog det lagts ner mer resurser på honom och han hade förbjudits att vara ensam med sina söner.
Citera
2019-01-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vid separation där man inte är överens kan somliga anse att det är utpressning att inte längre vilja stå på gemensamma lån för fastighet, ta med sig delar av det gemensamma bohaget eller inte vilja betala hälften av kostnader för drift av hus och annat som uppstått efter att man separerat

Tack adina för lite frisk luft i forumet. Likaså kan uppmaningar att söka hjälp uppfattas som hotfulla.
Citera
2019-01-27, 14:59
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ha var snarare en sådan som var för snäll och blev utnyttjad.
Mamman njöt medans hon drev honom till det här.
Hon gjorde ingenting positivt för att hjälpa till med hans ohälsa. Hon bara tog och tog.
Hemsk människa

Ja verkligen, driver kvinnor till självmord och dödar barn. Bra kille, en hjälte för cucks och incels.
Citera
2019-01-27, 14:59
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ha var snarare en sådan som var för snäll och blev utnyttjad.
Mamman njöt medans hon drev honom till det här.
Hon gjorde ingenting positivt för att hjälpa till med hans ohälsa. Hon bara tog och tog.
Hemsk människa

Och vilka belägg har du för att grisa ner henne med sånt här?
Citera
2019-01-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Psykvården hit och psykvården dit, att han inte fått hjälp beror med all säkerhet på att han inte varit helt ärlig när han väl var i kontakt med dom. Det är som att beskylla psykvården för att det finns pedofiler, nej om inte pedofilen är öppen och ärlig med sin sjuka böjning så kan inte psykvården göra ett skit för dom vet ju inte om det. Hade Samuel varit öppen med sina planeringar att mörda sina barn och sig själv så hade nog det lagts ner mer resurser på honom och han hade förbjudits att vara ensam med sina söner.
Eller pratat om ilskan över att exet inte brydde sig om honom utan istället var förälskad i någon annan och dessutom att hon blockerat honom från sina sociala medier
Citera
2019-01-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det enda pinsamma är att du försöker rida på hög kunskap inom psykologi vilket du inte ens har.

Karln visade inte psykiska symptom, då finns inte klarheten o spela in video o sakligt redogöra sina handlingar..mord! han visade på feghet, rädsla o mindrevärdigkomplex. allt för en kvinna..vilken stjärna.

Hahaha, "hög kunskap inom psykologi". Försöker du slå ditt förra inlägg? Nästan lika korkat som ditt förra men inte riktigt, pröva igen. Det är inte tal om någon "hög kunskap inom psykologi" det är dagisnivå, sådant man lär sig helt själv i grundskolan om man inte har diverse störningar i hjärnan.
Citera
2019-01-27, 15:04
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Extrem svartsjuka klassificeras inte sällan som paranoid personlighetsstörning.

Det är inte säkert att han led av det. Svartsjukan kan ha triggats till ohämmad nivå i denna relation. Det talas inte så mycket om svartsjuka vilket jag tycker är en brist eftersom den kan bli så farlig.
Citera
2019-01-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Ja så kan det vara men du lär väll inte gilla det här heller då, det är också vanligt med psykiskt sjuka att de förnekar. Psykisk sjukdom kan också komma smygandes och man som sjuk inte fattar det som sker man tänker inte OJ nu blev det lite värre man vänjer sig vid sitt nya beteende för att göra det kort. Det är många som påstår att han var i psykos, då kan man även ha minnesluckor. Är därför som jag i allafall tycker att man ska vara försiktig med vad och hur man uttrycker sig om saker vi inget vet. Även viss psykofarma kan ge minnesluckor.
Citera
2019-01-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
De flesta verkar vara övertygade om att mamman är helt oskyldig till händelseutvecklingen. Kan det inte ligga något i det han nämner om utpressning och att hon är så kall? Om hon skulle bedrivit någon form av utpressning mot honom, kanske med hjälp av sin nya vän, kanske t o m medvetet drivit på då han var psykiskt instabil för att få honom att begå självmord? Att han sedan tog barnen med sig ingick säkert inte i planen.

Känns som om man befinner sig i att avsnitt av "Snillen Spekulerar" från dårhuset. Vi vet följande med säkerhet när det gäller kvinnior:

- Det förekommer att kvinnor skickar filmer till exet när man har sex med den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen).
- Det förekommer att kvinnor lägger till exet i sms-tråden när man skriver sexsms till den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen)..
- Det förekommer att kvinnor hotar och utpressar att man skall anmäla exet för incest om han inte gör som hon säger.
- Det förekommer att kvinnor låter den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen) misshandla det gamla exet med hon tittar på.
- Det förekommer att kvinnor låter den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen) ha sex med sina barn.

Vi vet inte vad hon har gjort men många i denna tråd verkar ha gått på propagandan om att kvinnor är goda och män är onda. Så låt oss minska på de värsta lågmärken når det gäller spekulationer. Fokusera i stället på vad vi vet och vad vi kan ta reda på i faktaväg. Är t.ex. Anabolafghanen bekräftad? I så fall kan vi med stor sannolikhet anta att kvinnan i detta fall inte är någon ängel.
Citera
2019-01-27, 15:13
Medlem
everythingiss avatar
Jag säger inte att sjukdom är en ursäkt, men jag tror faktiskt att en djup depression kan sluta på det här viset utan att GM har någon underliggande psykisk sjukdom utöver depressionen.

Man kan få jäkligt konstig verklighetsuppfattning och känna enormt hat och bitterhet mot människor, även de anhöriga. Jag säger inte att han var normal, men depression kan fucka upp skallen totalt. Ibland kommer tankar om att ta med sig så många i fallet som möjligt.

Tragiskt att ingen kunde förutse detta, jag misstänker att det är många i familjens närhet som ångrar att de inte följde sin intuition och gjorde en orosanmälan.
Citera
2019-01-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag säger inte att sjukdom är en ursäkt, men jag tror faktiskt att en djup depression kan sluta på det här viset utan att GM har någon underliggande psykisk sjukdom utöver depressionen.

Man kan få jäkligt konstig verklighetsuppfattning och känna enormt hat och bitterhet mot människor, även de anhöriga. Jag säger inte att han var normal, men depression kan fucka upp skallen totalt. Ibland kommer tankar om att ta med sig så många i fallet som möjligt.

Tragiskt att ingen kunde förutse detta, jag misstänker att det är många i familjens närhet som ångrar att de inte följde sin intuition och gjorde en orosanmälan.
Jag är tämligen övertygad att för att göra något som detta måste det finnas en bakomliggande personlighetsstörning om man inte har en akut psykos, personlighetsstörning är inte psykisk sjukdom utan avsaknad av vissa spärrar
Citera
2019-01-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis

djup depression är faktiskt en psykisk ohälsa och det är tabu att prata om det för många och sen all den här stigmatiseringen runt den gör det inte lättare för dem som drabbas tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in