2019-01-27, 12:56
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Om bostaden införskaffats för det gemensamma boendet hade det handlat om en bodelning rakt av. Men så verkar ju inte fallet om SR själv ärvt bostaden.

Hade de varit gifta hade KA haft rätt till hälften av alla tillgångar som inte undantagits av enskilda dokument eller personliga äganden.

I undantagsfall skulle KA ändå kunnat haft rätt att överta bostad om t ex barn funnits vid liv men SR avlidit utan att de varit gifta men KA hade då behövt lösa gårdens värde till SR:s syskon om inte detta var ordnat på förhand och dokumenterat i testamente.

I det här fallet är SR och KA inte gifta. De bor inte ens ihop längre. Och om inga kända bröstarvingar finnes.

Då går bostaden till kvarvarande släkt dvs SR:s syskon om inget testamente finnes som säger annat och som troligtvis syskon godkänt, vilket inte låter sannolikt men visst finns undantag.

Om inte övriga bohaget redan delats vid bodelning i samband med KA:s avflytt, rörande saker som inköpts till det gemensamma boendet efter att de flyttat ihop, antar jag att det blir en bodelning mellan KA och dödsbo.

Lite förenklat men så som det fungerar i stora drag.

Tack för en bra förklaring.
Citera
2019-01-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jo, men att lägga ut att AB söker information men att personen inte vill lämna info, är ju otroligt onödigt om du inte vill berätta mer. Såna inlägg är fullständigt värdelösa här.
Ville som jag förstår det bara tala om att media som exempel AB försöker få mer info men ingen som vill säga något
Citera
2019-01-27, 13:00
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag har mer tänkt att han är ledsen över att han är tvungen att ta sitt eget liv för att slippa fängelse.
Hade han inte om någon sagt där och då att ”du, du får samhällstjänst istället för fängelse” lagt ner bössan och valt det?? Jag vet inte

Detta är exakt det jag reagerade på också. Att han själv ville dö för att slippa fängelse. På något sätt hade det varit mer rimligt om han inte hade velat leva mer efter den fruktansvärda handling han just begått och den smärtan han sedan hade behövt leva med. När han säger att han vill dö för att slippa fängelse så framställer han barnen som känslomässigt oviktiga för honom. Att begå självmord för att slippa fängelse efter att ha dödat sina barn låter så fattigt...
Citera
2019-01-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Kanske det. Men man måste ju kunna sluta skriva, också - eller åtminstone ta en paus - om man inte har något nytt, vettigt, med substans i, att tillföra.

Fast när det diskuteras att det inte skrivs något i media, så framförde jag att dom försökt få kontakt med en person som kanske sitter på en del info som tidningarna gärna tar del av, men att personen valt att avböja.
Då är väl det en del av svaret på varför tidningarna inte skriver något.?
Citera
2019-01-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Fast när det diskuteras att det inte skrivs något i media, så framförde jag att dom försökt få kontakt med en person som kanske sitter på en del info som tidningarna gärna tar del av, men att personen valt att avböja.

Du är en av få som lämnat saklig information. Stort tack!
Citera
2019-01-27, 13:10
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa

Du kan väl avslöja lite vem personen är?
Är det som vi spekulera grannen som vill flytta, eller mamman?
Nån mer finnes ju liksom inte...
Killen han pratar med på videon har ju uttalat sej i AB redan
Citera
2019-01-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det måste bli en märklig situation inför de stundande begravningarna.
Mamman kommer givetvis att förespråka att sönerna begravs samtidigt. Hur ska släkten hantera det hela? Kommer mördaren, pappan, att begravas i det tysta? Fytterackarn vad jobbig sits, inget jag avundas någon.

Tror knappast att mördaren kommer begravas i det tysta med tanke på hur många av hans gamla vänner som verkar ta honom i försvar... På hans facebooksida framstår det som att det är han som fallit offer för något när det i själva verket är så att han har planerat en ondskefull hämndaktion mot barnens mamma. Men jag HOPPAS att den enda begravningen som får uppmärksamhet är de oskyldiga pojkarnas.
Citera
2019-01-27, 13:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nä, det hade nog inte jag heller gjort! Hon har ju levt med karln i ca 10 år , tror inte hon var rädd för honom!

Uppenbarligen hade hon dåligt omdöme för män då hon levde ihop med en barnamördare. Hon borde ha varit rädd för honom. Vilket jag tror hon var eftersom han var kontrollerande. Kanske till och med hade keylogger på hennes telefon eftersom han visste att hon skickade kärleks sms till män.
Citera
2019-01-27, 13:16
Medlem
Toolmans avatar
Om barnamördaren dräpt sina två pojkar med syfte att beröva mamman arvet är det helt i onödan då denne kunde skänka bort gården till sina systrar och flyttat därifrån. Därmed finns inget kvar av laglotten.
https://lawline.se/answers/kan-man-genom-gava-gora-barn-arvslosa

Mycket tyder på att det varit viktigt att visa att pojkarna dog först. Det är annars helt onödigt att skjuta dessa två gånger vardera med ett jaktvapen. Videon verkar också ha som huvudsyfte att visa att pojkarna är döda. Det skulle inte förvåna mig om det finns bilder på pojkarna som verkligen visar att de är döda. Det råder inga tvivel om de är skjutna med hagelbössa. En hagelbock som barnamördaren tidigare poserat med. Det andra vapnet, mest troligt en älgstudsare brukar sedan barnamördaren för att avsluta sitt egna patetiska liv. En älgstudsare är enklare att nå fram till avtryckaren.

En gård från helvetet där ett självmord genom hängning tidigare inträffat, om inte det också var ett mord. Två barnamord och ett självmord genom skjutning.
Citera
2019-01-27, 13:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Uppenbarligen hade hon dåligt omdöme för män då hon levde ihop med en barnamördare. Hon borde ha varit rädd för honom. Vilket jag tror hon var eftersom han var kontrollerande. Kanske till och med hade keylogger på hennes telefon eftersom han visste att hon skickade kärleks sms till män.
Jag är övertygad om att även de bästa vännerna till Samu*l fördömer morden. Däremot är de intelligenta nog att inte fördöma människan Samu*l. Han hjärna blev förändrad av långvarig depression. Långvarig depression, samt utbrändhet, förändrar hjärnan fysiskt i form av hjärnskador. Det var inte den människan de kände som utförde morden.

För att klargöra: Det är en vidrig handling, och jag skulle aldrig förminska det. Fruktansvärt för alla, inte minst för mamman och de närmaste släktingarna och vännerna.
Citera
2019-01-27, 13:23
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
De var inte mentalt knäckta som i detta fall.

Dom var nog inte lika stora cucked snöflingor som denna stackars Samuel.

Alla vuxna går igenom uppbrott med någon man älskar. Folk man älskar runt omkring en dör, man blir bedragen och man bedrar. Man blir kär och man kommer över kärleken. Han levde ett helt vanligt jävla liv för vilken vuxen som helst, skillnaden är att denna Samuel var en jävla snöflinga som inte klarade av motgångar. När han förlorade kontrollen över sitt ex och när hon började leva ett normalt vuxen liv utanför hans kontroll så mördade han hennes barn.

Jag har haft tjejer som bedragit mig, jag har vänner som har dött naturligt och självmord. Mina föräldrar har dött; jag har haft hundar jag älskat som dött. Jag har syskon vars barn har gått bort. Men som vuxen människa så går man vidare.

Samuel var en fjolla, en snöflinga, en cuck, en självömkande offerkofta till man. Det var ett misstag att hans föräldrar låg med varandra och gav denna äckliga varelse tillgång till samma syre som vi andra människor.

Jag hade inte höjt på ögonbrynen om folk pissar på hans sorgliga grav när den väl kommer upp. Han förtjänar inte mer
Citera
2019-01-27, 13:24
Medlem
Snubban007s avatar
Mamman kommenterar med att "hat föder hat" och det enda man nu skall ge varann är kärlek och respekt. 🤔

Av alla kommentarer man läser av folk som kände Samuel, så är det bara kärlek och fina ord.. de enda som är genuint upprörda är vi utomstående som inte kände Samuel... Hur i helvete är det möjligt??

Har verkligen funderat kring detta, hade min bror eller vän eller granne osv gjort något sånt här, så skulle jag ALDRIG reagera med kärlek och respekt , aldrig!!!! Hade hatat honom resten av mitt liv och skulle aldrig kunna förlåta...

Varför detta daltande ?? En vuxen man som skyller sina vidriga handlingar på sin fd.. och samtigt vill framhäva hur "ansvarsfull" och "omtänksam" han är för efterlevande för att han tagit hand om saker inför bouppteckningen...
vidrig människa !!!!

Jag undrar över mamman.. skulle vara väldigt intressant om någon som känner henne ville informera oss här hur hon har det nu.. hon verkar ju onekligen stark som kan ta in detta vidriga utan hat .. olika bud huruvida hon var först på plats eller inte.. önskar av hjärtat att hon inte fick video skickad till sig från Samuel på morden.. för det var väl bara ett sjukt troll här i tråden som menade det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in