2019-01-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Har sett filmen otaliga gånger nu, och kan verkligen inte ha eller få någon som helst förståelse för hur man KAN MÖRDA SINA EGNA BARN. Obeskrivligt äckligt är vad det är! Hoppas han får brinna i helvetet.

Alla är väl ense om att morden på sönerna skall fördömas å det kraftigaste. Jag tror han var psykotisk vid händelsen.
Citera
2019-01-26, 23:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
För att försäkra sig om att de var döda. Troligen var det vapen han sköt dem med inte en hagelbössa som gjorde äppelmos av huvudet efter första skottet. Då hade det varit svårt att förstå varför han sköt två gånger.
Allt talar för att det var en kaliber som bara ger ett ingångs och ett utgångshål som inte är så stora, och att han kände att han behövde försäkra sig om att de var döda.

Antingen det, eller så blundade han för att slippa se dem dö, och sköt två skott för att vara helt 100.
Alla skriver att han sköt dom i huvudet. Det har inte framkommit från polisen. Hjärtat känns rimligare med tanke på hjärnsubstans och äckligheter.
Citera
2019-01-26, 23:57
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Bra tänkt! Ja kanske var poolen i något uterum eller något?

Nån sa bubbelpool, typ hemma SPA. Inomhus så klart.
Citera
2019-01-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han ska sitta i poolen enligt uppgift. Det enda jag tyckte var konstigt med det var att man inte kunde se nån ånga från andedräkten. Var poolen inomhus på nåt sätt ?
Man hör ju vattnet på filmen
Citera
2019-01-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Karin har alltså satt sig i bilen på väg till Samuel för att hon vill skydda barnen. Hon har troligtvis fått ett sms där det har stått att han ska skjuta sig själv och barnen.

I samma veva som hon kastar på sig ytterkläderna så ringer hon även snuten och informerar dom om smset.

I samband med att hon närmar sig gården kommer uppgifter från polisen till Karin att han troligtvis har begått morden och att hon inte skall gå in i huset.

Analys.
Jag själv hade slängt mig ut ur bilen och sprungit in i huset oavsett polisens uppmaning.

Det hade kunnat vara så att barnen fortfarande var vid liv och att han bara ljög i sin live om barnen. Eller att han inte hunnit skjuta dom ännu.

Åker man hem till sin exman för att man fruktar för sina barns liv. Då löper man linan ut. Oavsett om det finns risk för sitt egna liv.
Det kanske hon gjorde ? Det vet vi inte! Hon kör iaf upp bilen på gården och borde, om hon hunnit ur bilen, hört smällen! Iaf gjorde grannen det! Hon borde ha rusat in i huset , varför skulle hon annars åkt in på gården så snabbt ? Eller kan hon ha hört smällen och sen backat av ?
Citera
2019-01-27, 00:02
Medlem
Någon som vet vad han hade för vapen? Visst nämner han något i filmen? Hade han jaktlicens?
Citera
2019-01-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
För att försäkra sig om att de var döda. Troligen var det vapen han sköt dem med inte en hagelbössa som gjorde äppelmos av huvudet efter första skottet. Då hade det varit svårt att förstå varför han sköt två gånger.
Allt talar för att det var en kaliber som bara ger ett ingångs och ett utgångshål som inte är så stora, och att han kände att han behövde försäkra sig om att de var döda.

Antingen det, eller så blundade han för att slippa se dem dö, och sköt två skott för att vara helt 100.

Ja, det är även jag övertygad om. Hagelbössan är en trådsanning.

Att han avlossade ett ytterligare skott är en indikation på det.
Tror även den var försedd med ljuddämpare.
Citera
2019-01-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad fint att du kan sätta dig in i situationen.

Gullig ”analys”.

Jag förutsätter att du har egna barn eftersom du är så självsäker i din analys och hela förståelsen kring hur man agerat.
Vidare tolkar jag det hela som du är van vid att dina X har vapen.

Om du sätter dig i bilen och åker dit så är det för att du tar hotet på allvar.

Då försöker man avvärja ett mord på sina barn istället för att sitta i bilen och vänta in några poliser.

Jag tror de flesta mammor skulle riskera en kula mot att eventuellt kunna stoppa mordet på sina barn. Sen hur hon skulle kunna stoppa det är en annan diskussion
Citera
2019-01-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja hon visste innan videon för han hade meddelat henne per sms innan videon.
Tror du har lite fel där med bilarna. SR hör en bil komma och han tror att det är polisen, men det är KA:s bil han hör och bara rena turen att han inte upptäcker det för då hade hon inte levt i dag heller.
SR skjuter sig snabbt i tron att det är polisen.

KA fick sitta i bilen i 20 minuter innan polisen kom har vi trovärdiga uppgifter på i tråden och det stämmer med polisens restid och extra åtgärder.
Polisen kan heller inte köra fram till en gård där någon skjuter med jaktgevär utan att ha extra pådrag och skydd. Inte mycket skyddar mot en kula från en älgstudsare.

Hade mina barn befunnit sig i det där huset hade jag aldrig suttit i en biljävel och väntat! Aldrig i hela helvete! Fruktan för mitt eget liv hade aldrig fått mig att vänta!
Citera
2019-01-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det kanske hon gjorde ? Det vet vi inte! Hon kör iaf upp bilen på gården och borde, om hon hunnit ur bilen, hört smällen! Iaf gjorde grannen det! Hon borde ha rusat in i huset , varför skulle hon annars åkt in på gården så snabbt ? Eller kan hon ha hört smällen och sen backat av ?
Det står i tidigare inlägg, hon satt kvar i bilen och backade sedan tillbaka och antagligen sa polisen åt henne att ej lämna bilen. (kortare version av tidigare inlägg)
Citera
2019-01-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Om du sätter dig i bilen och åker dit så är det för att du tar hotet på allvar.

Då försöker man avvärja ett mord på sina barn istället för att sitta i bilen och vänta in några poliser.

Jag tror de flesta mammor skulle riskera en kula mot att eventuellt kunna stoppa mordet på sina barn. Sen hur hon skulle kunna stoppa det är en annan diskussion
Tror du har rätt. Mamman kom och hon måste ha hört skottet Samuel tog. Orolig mor har säkert sprungit in och sett allt, barnen och Samuel. Om det var på det viset är ju kvinnan förstörd för all framtid.
Citera
2019-01-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Det står i tidigare inlägg, hon satt kvar i bilen och backade sedan tillbaka och antagligen sa polisen åt henne att ej lämna bilen. (kortare version av tidigare inlägg)
ok, den infon har jag missat! Kan du länka till det inlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in