2019-01-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Fast tar man en titt på Samuels FB och hur många likes han fått på bilder etc så verkar inte killen
haft alltför många nära vänner. 25 likes på en selfie/ny profilbild är inte mycket.
Jag brukar inte heller få fler likes än det
Citera
2019-01-26, 23:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte jag heller
Citera
2019-01-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Fast tar man en titt på Samuels FB och hur många likes han fått på bilder etc så verkar inte killen
haft alltför många nära vänner. 25 likes på en selfie/ny profilbild är inte mycket.

”Nära vänner”

Hur definierar du det?
Hur gammal är du?

När du blir över 25 får du vara glad över, eller snarare behöver inte, mer än 2 nära vänner.

Vad har likes på Facebook med nära vänner att göra?
Citera
2019-01-26, 23:44
Medlem
Har sett filmen otaliga gånger nu, och kan verkligen inte ha eller få någon som helst förståelse för hur man KAN MÖRDA SINA EGNA BARN. Obeskrivligt äckligt är vad det är! Hoppas han får brinna i helvetet.
Citera
2019-01-26, 23:45
Medlem
En tragedi för alla efterlevande. Barnens mamma, GMs efterlevande och vänner i övrigt. Detta rör sig om en mycket sjuk människa som inte fått den vård han skulle vara berättigad till. Jag förstår folks avsky till gärningen samtidigt som jag inte förstår hur man kan ”döma” en psykiskt sjuk människa som inte fick hjälp i tid. Är det någon sim bär ansvar i detta är det sjukvården. Jag känner varken GM eller efterlevande men är beredd att beklaga till de som står nära alla tre ”offren”.
Citera
2019-01-26, 23:46
Medlem
Karin har alltså satt sig i bilen på väg till Samuel för att hon vill skydda barnen. Hon har troligtvis fått ett sms där det har stått att han ska skjuta sig själv och barnen.

I samma veva som hon kastar på sig ytterkläderna så ringer hon även snuten och informerar dom om smset.

I samband med att hon närmar sig gården kommer uppgifter från polisen till Karin att han troligtvis har begått morden och att hon inte skall gå in i huset.

Analys.
Jag själv hade slängt mig ut ur bilen och sprungit in i huset oavsett polisens uppmaning.

Det hade kunnat vara så att barnen fortfarande var vid liv och att han bara ljög i sin live om barnen. Eller att han inte hunnit skjuta dom ännu.

Åker man hem till sin exman för att man fruktar för sina barns liv. Då löper man linan ut. Oavsett om det finns risk för sitt egna liv.
Citera
2019-01-26, 23:47
Medlem
Och varför i hela h-e TVÅ skott per barn?! Äckliga vidriga människa. Kan ju inte ha funnits mycket kvar av barnen om de sköts i ansiktet/huvudet. Han säger också att ”de inte märkte någonting” men när han skjuter det första barnet borde ju onekligen barn nr 2 vaknat. Herregud, stackars barn!
Citera
2019-01-26, 23:48
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Inte jag heller
Det beror på hur många vänner man har. Likes sker efter antal följare/vänner och sedan efter popularitet eller status. Klart Att någon med 500 polare får mindre än någon med 5000. Man får räkna ut procent istället. Det finns inte särskilt mycket indikationer på att Samuel inte skulle varit populär. Han hade över 100 Facebook gratulationer vilket är normalt för mycket sociala personer.
Citera
2019-01-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Han måste väl sitta i poolen vid liven? Det låter ju verkligen så i bakgrunden och det förklarar också varför han inte har ngn tröja på sig. Troligtvis så har han tvättat av sig i poolen efter skotten då det onekligen borde ha stänkt påhonom, han talar ju också om att han ska ”lägga sig i poolen och dö” eller något liknande på filmen, talar också för att han redan sitter i poolen.
Han ska sitta i poolen enligt uppgift. Det enda jag tyckte var konstigt med det var att man inte kunde se nån ånga från andedräkten. Var poolen inomhus på nåt sätt ?
Citera
2019-01-26, 23:51
Medlem
Citat:
Han ska sitta i poolen enligt uppgift. Det enda jag tyckte var konstigt med det var att man inte kunde se nån ånga från andedräkten. Var poolen inomhus på nåt sätt ?

Bra tänkt! Ja kanske var poolen i något uterum eller något?
Citera
2019-01-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Karin har alltså satt sig i bilen på väg till Samuel för att hon vill skydda barnen. Hon har troligtvis fått ett sms där det har stått att han ska skjuta sig själv och barnen.

I samma veva som hon kastar på sig ytterkläderna så ringer hon även snuten och informerar dom om smset.

I samband med att hon närmar sig gården kommer uppgifter från polisen till Karin att han troligtvis har begått morden och att hon inte skall gå in i huset.

Analys.
Jag själv hade slängt mig ut ur bilen och sprungit in i huset oavsett polisens uppmaning.

Det hade kunnat vara så att barnen fortfarande var vid liv och att han bara ljög i sin live om barnen. Eller att han inte hunnit skjuta dom ännu.

Åker man hem till sin exman för att man fruktar för sina barns liv. Då löper man linan ut. Oavsett om det finns risk för sitt egna liv.

Vad fint att du kan sätta dig in i situationen.

Gullig ”analys”.

Jag förutsätter att du har egna barn eftersom du är så självsäker i din analys och hela förståelsen kring hur man agerat.
Vidare tolkar jag det hela som du är van vid att dina X har vapen.
Senast redigerad av M.J.A 2019-01-26 kl. 23:57.
Citera
2019-01-26, 23:54
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Och varför i hela h-e TVÅ skott per barn?! Äckliga vidriga människa. Kan ju inte ha funnits mycket kvar av barnen om de sköts i ansiktet/huvudet. Han säger också att ”de inte märkte någonting” men när han skjuter det första barnet borde ju onekligen barn nr 2 vaknat. Herregud, stackars barn!

För att försäkra sig om att de var döda. Troligen var det vapen han sköt dem med inte en hagelbössa som gjorde äppelmos av huvudet efter första skottet. Då hade det varit svårt att förstå varför han sköt två gånger.

Han hade två bössor sa han i videon. En hagelbössa i vardera hand är nog svårt också. Det är en så pass kraftig rekyl att man behöver två händer för att hålla i en sådan. Två hagel skott samtidigt hade nog knockat han till golvet innan han blev tvungen att kliva upp och skjuta två skott till. Låter inte troligt.

Allt talar för att det var en kaliber som bara ger ett ingångs och ett utgångshål som inte är så stora, och att han kände att han behövde försäkra sig om att de var döda.

Antingen det, eller så blundade han för att slippa se dem dö, och sköt två skott för att vara helt 100.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-27 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in