2019-01-26, 22:47
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FY FAN Jag tittade på videon en gång till nu och upptäckte en sak.
SR är helt samlad och det finns ingen gråt när han slår igång videon.
Kolla när han säger... hallå... är jag online nu... och kollar runt lite...
Sen börjar föreställningen och han gapar som en 5 åring som inte får som han vill men han är samtidigt tillräckligt samlad för att höja volymen på telefonen när han gråter sina krokodiltårar med torra kinder.

Sån där gråt brukar resultera i helt blöta kinder och snoret rinner.
Levde han skulle jag säga till honom... Sök in vid dramaten

https://streamable.com/rotcj

Han var fokuserad på att starta livestreamen i några sekunder, och sedan bröt han ihop. Hade det varit skådespeleri så hade han gjort det bättre. Plus, han får inte ut någonting av att ljuga, när han ändå skall ta livet av sig själv. Livestreamen var hans sätt att visa sin sårbarhet, och förklara sig för det han gjort, och att inte bli sedd som ett monster när han är död.

I slutet så gick hans tankar till att stänga av livestreamen, och slutföra jobbet, skjuta sig själv. Därav pauserna i gråtandet.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-26 kl. 22:55.
Citera
2019-01-26, 22:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Det känns som att efter att ha förlorat en flickvän, och saknat kärleken, så blev Samuel väldigt fäst/tillgiven till Karin när han väl träffade henne. Han hade väldigt stora känslor för henne.

Att hon träffat Anabola-Afghanen innan han kommit över henne gjorde honom nog bara ännu mer arg och besviken, och fick honom att vilja hämnas på något sätt.

Jag kan säga att om man är instabil och ens stora kärlek lämnar en, så är det lätt hänt att känslorna svajar mellan hämndkänslor och "ta mig tillbaka" osv. Det kan vara väldigt svårt att hantera sina känslor.

Han har förlorat sina föräldrar för några år sedan, och även sin bästa vän för bara veckor sedan, och andra olyckligheter har inträffat. Minns inte riktigt allt så här på en gång, men mycket är det.

När hans bästa vän gick bort, det var nog droppen. Där brast det nog för honom. Hans bästa vän var hans kudde att luta sig emot när allt var jobbigt. Han kände sig väldigt ensam när hon var borta. Jag tor det var då någonstans han började planera detta. Det var den 14:e Januari som hon gick bort.

Krossat hjärta, förlorat sin vän, möjligtvis någon också väldigt viktig för honom.. Allt detta förstörde honom. Ha alla dessa händelser i baktanke när du tänker dig i hans sits. Jag tycker det låter som en VÄLDIGT möjlig förklaring om inte att jag inte har fullprick.

Detta talar för en mycket sjuk man, och inte ondska.

Tragiskt..
Du kan räkna upp hur många varför du vill men när det gäller en sån här man spelar det ingen roll vem som har lämnat honom för han har en personlighetsstörning!
Han hade blivit kränkt även om kärleken var stark eller svag för det viktigast för honom var att ha kontrollen.
När han inte hade kontrollen och han inser att han har tappat den för gott då kommer hatet.

Andra som verkar känna honom har en annan bild...
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynning skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.
Citera
2019-01-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, en möjlig förklaring till självmord eller t.o.m. mord Karin.
Aldrig till mord på två oskyldiga små pojkar!

Vad är det med er vanliga friska människor att ni inte kan förstå detta ovanstående?

Helt riktigt.

SAMTLIGA i tråden som inte har egna barn bör inte kommentera här alls.

Ni vet helt enkelt inte vad det handlar om. Ni tror ni vet och kan sätta er in i situationen, såklart.
Men nej. Det kan ni inte.
Ni har inte en aning, ens lite.
Citera
2019-01-26, 22:55
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du kan räkna upp hur många varför du vill men när det gäller en sån här man spelar det ingen roll vem som har lämnat honom för han har en personlighetsstörning!
Han hade blivit kränkt även om kärleken var stark eller svag för det viktigast för honom var att ha kontrollen.
När han inte hade kontrollen och han inser att han har tappat den för gott då kommer hatet.

Andra som verkar känna honom har en annan bild...

Nej, om känslorna inte finns där så har man inget behov av att hämnas.. Han hade grova psykiska problem pga alla händelser som inträffat. Det jag gjorde var att tänka mig in i hans situation, hur man skulle tänkas må, och agera.

Det är inte logiskt nånstans att vilja ha kontroll över någon man inte bryr sig om. Dina argument backas inte upp med någon logik alls.

"Andra som verkar känna honom" skriver fina saker på hans fb-sida. Det backar upp mitt argument till hundra procent, och talar för att händelser inträffade och fick hans psyke att skela. Du har inget bevis alls på att han har personlighetsstörning. Han var instabil enligt vänner ja, för att han mådde dåligt. Det var dock ingenting som alltid varit där utan först när detta händelseförlopp med alla tråkigheter började.. Det är inget permanent, och det talar inte för personlighetsstörning.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-26 kl. 23:01.
Citera
2019-01-26, 22:58
Medlem
Att han säger att barnen inte trivs hos mamman, att hon dejtar en afghan, att han hoppas att hon kollar och att hon inte svarar på sms. Har ni någon erfarenhet av kontrollerande narcissister så blir kopplingen tydlig. Han var ett avskum, ett svin som mördade två barn för att skada deras mamma. Att han tog sitt eget liv på grund av alla tragedier, fine, det kan jag förstå, men att mörda två barn? Fan heller, det går inte att rationalisera. Han brinner i helvetet, finns inget annat. Bra att aset spelade in en film, då vet vi att Samuel Rehn var ett jävla vider, en avart på samhällskroppen, en cancersvulst.
Citera
Avslutad
Jag är väldigt okunnig när det gäller sociala-medier. Det som slår mig är någon har kunnat börja filma innan streamen ens börjat. Eller sparades streamen en stund, och att man på så vis kunnat filma den i efterhand?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Såg inger hjärta ?
KA har likeat ett hjärta på hans förra profilbild den med solbrillorna.
Citera
2019-01-26, 23:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Jag är väldigt okunnig när det gäller sociala-medier. Det som slår mig är någon har kunnat börja filma innan streamen ens börjat. Eller sparades streamen en stund, och att man på så vis kunnat filma den i efterhand?
Videon låg tydligen uppe på hans FB-linje i tio timmar innan facebook-teamet tog bort den. Så vem som helst kunde se den och plocka hem den.

EDIT: Vem som helst - jag menar alla hans FB-vänner. Så vitt jag förstått var den inte officiell. Men det vet jag inte.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-26 kl. 23:03.
Citera
2019-01-26, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Videon låg tydligen uppe på hans FB-linje i tio timmar innan facebook-teamet tog bort den. Så vem som helst kunde se den och plocka hem den.

Ok, misstänkte att det var så det låg till.
Citera
2019-01-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Helt riktigt.

SAMTLIGA i tråden som inte har egna barn bör inte kommentera här alls.

Ni vet helt enkelt inte vad det handlar om. Ni tror ni vet och kan sätta er in i situationen, såklart.
Men nej. Det kan ni inte.
Ni har inte en aning, ens lite.

Och du tror dig veta allt.....?
Citera
2019-01-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Att han säger att barnen inte trivs hos mamman, att hon dejtar en afghan, att han hoppas att hon kollar och att hon inte svarar på sms. Har ni någon erfarenhet av kontrollerande narcissister så blir kopplingen tydlig. Han var ett avskum, ett svin som mördade två barn för att skada deras mamma. Att han tog sitt eget liv på grund av alla tragedier, fine, det kan jag förstå, men att mörda två barn? Fan heller, det går inte att rationalisera. Han brinner i helvetet, finns inget annat. Bra att aset spelade in en film, då vet vi att Samuel Rehn var ett jävla vider, en avart på samhällskroppen, en cancersvulst.

Du tog mig på orden där. Fy fan vilket vider.
Citera
2019-01-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Nej, om känslorna inte finns där så har man inget behov av att hämnas.. Han hade grova psykiska problem pga alla händelser som inträffat. Det jag gjorde var att tänka mig in i hans situation, hur man skulle tänkas må, och agera.

Det är inte logiskt nånstans att vilja ha kontroll över någon man inte bryr sig om. Dina argument backas inte upp med någon logik alls.

"Andra som verkar känna honom" skriver fina saker på hans fb-sida. Det backar upp mitt argument till hundra procent, och talar för att händelser inträffade och fick hans psyke att skela. Du har inget bevis alls på att han har personlighetsstörning. Han var instabil enligt vänner ja, för att han mådde dåligt. Det var dock ingenting som alltid varit där utan först när detta händelseförlopp med alla tråkigheter började.. Det är inget permanent, och det talar inte för personlighetsstörning.
De som skrivit fina saker gjorde säkert detta innan det riktigt gått in vad han gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in