Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Du kan räkna upp hur många varför du vill men när det gäller en sån här man spelar det ingen roll vem som har lämnat honom för han har en personlighetsstörning!
Han hade blivit kränkt även om kärleken var stark eller svag för det viktigast för honom var att ha kontrollen.
När han inte hade kontrollen och han inser att han har tappat den för gott då kommer hatet.
Andra som verkar känna honom har en annan bild...
Nej, om känslorna inte finns där så har man inget behov av att hämnas.. Han hade grova psykiska problem pga alla händelser som inträffat. Det jag gjorde var att tänka mig in i hans situation, hur man skulle tänkas må, och agera.
Det är inte logiskt nånstans att vilja ha kontroll över någon man inte bryr sig om. Dina argument backas inte upp med någon logik alls.
"Andra som verkar känna honom" skriver fina saker på hans fb-sida. Det backar upp mitt argument till hundra procent, och talar för att händelser inträffade och fick hans psyke att skela. Du har inget bevis alls på att han har personlighetsstörning. Han var instabil enligt vänner ja, för att han mådde dåligt. Det var dock ingenting som alltid varit där utan först när detta händelseförlopp med alla tråkigheter började.. Det är inget permanent, och det talar inte för personlighetsstörning.