2019-01-26, 19:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK1975
Timeout du har så jävla rätt! Tack för det bästa och mest korrekta inlägget! Folk lär er av detta svin till människa, lär er känna igen dessa jävla monster! Och tjejer, spring för fan åt andra hållet så fort ni anar oråd!
Det svåra med att springa ifrån när man börjar ana att man har att göra med en narcissist med psykopatdrag är att dom håller färgen från början i förhållandet.
Sen kommer kontrollen sakta men säkert krypande och sticker man inte i det läget då blir det svårt att komma loss senare när självkänslan är körd i botten.
Han får personen att känna sig helt värdelös och samtidigt väldigt tacksam för att det finns någon som vill ha dom för dom är så usla och odugliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Dåligt råd. Sker några få barnmord per år. Ska du verkligen ge sådana svepande råd till tjejer? Det bästa rådet är väl att ta hand om sina nära och kära.
Du får ta och läsa på lite så du förstår vad det är vi menar med inläggen.
Du saknar kunskap och erfarenhet om dessa personlighetsstörningar som kan bli så farliga om mannen känner sig kränkt och han tappar kontrollen över kvinnan.
Hur farligt det kan bli ser vi ju bevis på i den här tråden.
Citera
2019-01-26, 19:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja precis. Kände du någon av dem, eller någon i deras umgängeskrets?

Nej tyvärr annars hade jag försökt få så mycket information som möjligt.
Jag läser dock allt i tråden. Tragiskt fall detta som berör djupt.
Citera
2019-01-26, 19:26
Medlem
Hade Karin rätt till halva gården osv? Kan tänka mig att hon pressade honom på allt sånt isåfall. och även vårdnad av ungarna.
Det blev väll för mycket för Honom.
Citera
2019-01-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antongolbraigk
Hade Karin rätt till halva gården osv? Kan tänka mig att hon pressade honom på allt sånt isåfall. och även vårdnad av ungarna.
Det blev väll för mycket för Honom.

nej
Citera
2019-01-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lise.h
så bra skrivet man kan inte i sin vildaste fantasi tänka sig hur dåligt Samuel mådde jag har iof bara träffat han ett par ggr men verkade va en reko kille
Nej, någon reko kille var han inte! Reko, rekorderlig, står för pålitlig, skötsam, att lita på, ordentlig etc.
SR visade sig vara en självupptagen och okänslig mes, en egoistisk barnamördare, som drevs av hämnd. Oavsett i vilket skick han befann sig finns inget förmildrande över det han gjorde.
Citera
2019-01-26, 19:30
Medlem
Citat:
Håller med psykvården måste förbättras ordentligt. Samtidigt är det ingen mirakelkur. Det måste fångas upp tidigt, och personen måste vilja det själv. Mycket beror på hans personlighet, kanske sökta han hjälp och de svek han totalt, eller så gick han dit och sa att han haft lite ångest etc, utan att ge en ärlig bild av sin sinnestämning.

Intressant att veta hur han var som person. Var han introvert, eller extrovert. Ärlig eller ej. Tillförlitlig i nära relationer eller självisk. Svårt att veta sådant, men kan klargöra en del. Om någon hade insyn..
Det kan ju ha varit så att föräldrarna och Marianne stod för stabiliteten i hans liv och kunde nå honom och när den tryggheten var borta så kollapsar hans psyke. Så jävla tragiskt att det gick så långt att två oskyldiga barn fick sätta livet till.
Citera
2019-01-26, 19:32
Medlem
Det har väl inte framkommit i tid när han sköt barnen? Kan ju ha varit en lång tid innan livesändningen, tänkte jag...
Citera
2019-01-26, 19:32
Avslutad
- Är det bekräftat att bilen som kom när SR sände live var KA (exet) ?

- Är det bekräftat att SR mms:ade KA (exet) bild/film på avrättningarna av deras söner ?
Citera
2019-01-26, 19:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
- Är det bekräftat att bilen som kom när SR sände live var KA (exet) ?

- Är det bekräftat att SR mms:ade KA (exet) bild/film på avrättningarna av deras söner ?

Nej

Nej
Citera
2019-01-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det svåra med att springa ifrån när man börjar ana att man har att göra med en narcissist med psykopatdrag är att dom håller färgen från början i förhållandet.
Sen kommer kontrollen sakta men säkert krypande och sticker man inte i det läget då blir det svårt att komma loss senare när självkänslan är körd i botten.
Han får personen att känna sig helt värdelös och samtidigt väldigt tacksam för att det finns någon som vill ha dom för dom är så usla och odugliga.

Du får ta och läsa på lite så du förstår vad det är vi menar med inläggen.
Du saknar kunskap och erfarenhet om dessa personlighetsstörningar som kan bli så farliga om mannen känner sig kränkt och han tappar kontrollen över kvinnan.
Hur farligt det kan bli ser vi ju bevis på i den här tråden.

Exakt, det är inte enkelt. Har man den jävulska oturen så behöver ta sin chans när man får den. Jag vill tro att man kan få så mycket insikt att man kan lära känna igen de flesta betydligt tidigare i förhållandeprocessen än man tror.
Citera
2019-01-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det har väl inte framkommit i tid när han sköt barnen? Kan ju ha varit en lång tid innan livesändningen, tänkte jag...
Ja för var han i en psykos eller bara allmänt i dåligt skick så hade han kanske ingen tidsuppfattning heller. Någon skrev att han kanske tagit tabletter och alkohol, vilket jag inte vet ett dugg om, då är nog tidsuppfattningen verkligen åt fanders. Enligt filmen så säger han väll nyss skjutit grabbarna om inte annat.
Citera
2019-01-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Nej, någon reko kille var han inte! Reko, rekorderlig, står för pålitlig, skötsam, att lita på, ordentlig etc.
SR visade sig vara en självupptagen och okänslig mes, en egoistisk barnamördare, som drevs av hämnd. Oavsett i vilket skick han befann sig finns inget förmildrande över det han gjorde.
'
jaså det kan jag tycka han älskade sina barn dom ville inte va med mamman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in