2019-01-26, 17:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Jag får tyvärr "svart i rutan". Ni som tittat på imgur-länken, tycker ni det tillförde något? I så fall vad.
https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Disputation? Hade du klarat skriva en avhandling så hade du inte suttit och slängt diagnoser omkring dig om folk efter en video på 3,5 minut. Att ställa en diagnos på en snubbe i akut förtvivlan efter att ha begått det svåraste brott en människa kan begå, är synnerligen.... ogenomtänkt (jag blev lite snäll på slutet).

Han har dödat sina två små barn av en enda anledning - han ville komma åt deras mamma.

Kan det bli smutsigare än så?
Citera
2019-01-26, 17:25
Medlem
Fina vänner han hade! Om nu alla visste hur dåligt han mådde men ingen larmade psyk eller socialen, hur kunde dem missa och lägga en orosanmälan för barnen??? Detta skall hans vänner leva med, att dem kunde förhindrat att han dödade sina barn. Med sådana vänner behöver man inga ovänner!
Citera
2019-01-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det troligaste är väl att det var mamman som kom till gården innan polisen. Hon måste väl då fått något sms/mms av GM? Kanske GM trodde att hon skulle komma snabbare men då hon inte var hemma på sin födelsedag så tog det längre tid? Han kanske väntade på henne för att även skjuta henne men när hon inte dök upp som planerat så sätter sig GM och livesänder på FB för att komma åt mamman inför sina vänner? Mamman ska offentligt bära skulden för barnens död? Jag har ingen insyn i fallet men försöker att pussla ihop tidsschemat.

Ja absolut att det var en del att nå mamman och en annan del att få alla hans vänner att se hans fruktansvärda förtvivlan och tycka synd om honom och kanske ställa sig på hans sida och att alla skulle tänka lite att det hela är Karins fel. Inte hans fel eftersom han inte vill ta personligt ansvar för något. Brukar inte slänga mig med uttryck som MansBebis men det var exakt vad jag tänkte när jag såg videon.
Citera
2019-01-26, 17:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Han har dödat sina två små barn av en enda anledning - han ville komma åt deras mamma.

Kan det bli smutsigare än så?
Nej. Det är vidrigt. Fruktansvärt.
Dock, att påstå att han inte är sjuk i juridisk mening, eller om han är det, är både okunnigt och oproffsigt, när man jobbar inom psykiatrin - som hon påstår. Men jag tvivlar starkt på det.
Citera
2019-01-26, 17:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Nej, däremot ett sms.

Vad stod det i sms:et?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
https://streamable.com/md44u

Tack, men jag refererade till imgur-länken där vi (enligt uppgift) bättre ska kunna se de meddelanden han får under sändningens gång: https://m.imgur.com/a/DTHdf4y
Då jag inte själv får upp den undrar jag om någon som kunnat se den kan uttala sig om den tillförde någon dimension?
Citera
Medlem
meadowbrooks avatar
Kom in väldigt sent i denna tråden/händelse.

Jag hittar ingen sammanfattning. Någon som vill ge sig på en?

Är videon han la upp på facebook helt väck? "En gång på nätet alltid på nätet". Jag är nämligen väldigt intresserad av den. Tycka vad man vill om det.
Citera
2019-01-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femfemma55
Fina vänner han hade! Om nu alla visste hur dåligt han mådde men ingen larmade psyk eller socialen, hur kunde dem missa och lägga en orosanmälan för barnen??? Detta skall hans vänner leva med, att dem kunde förhindrat att han dödade sina barn. Med sådana vänner behöver man inga ovänner!
De visste med stor sannolikhet inte hur dåligt måendet var om han kunde hålla skenet uppe när han träffade vänner sedan vet man ju inte vad vänner gjort när de läst alla de långa inläggen han lagt ut och inte heller hur dessa såg ut och om de tolkades som mer än ett sätt att få utlopp för kortvarig ilska. Inte skulle psykiatrin kunnat tvångsinlägga någon om det inte finns skäl att tro att någon är farlig för sig själv eller andra. Vännerna ansåg ju också att måendet var bättre än i våras
Citera
2019-01-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowbrook

Är videon han la upp på facebook helt väck? "En gång på nätet alltid på nätet". Jag är nämligen väldigt intresserad av den. Tycka vad man vill om det.

Finns en länk i inlägget före ditt
Citera
2019-01-26, 17:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvetaaa
Jag var osäker först om jag ville se videon. Men jag tittade på den. Här sitter alltså en vuxen man och storgråter och berättar att han har tagit livet av sina två pojkar! Emellanåt slutar han gråta och vi ser hans ansikte framifrån - tydligare. Först tänkte jag att det var sjukt konstigt hur han kan pendla så - men då slår det mig. HAN SITTER OCH LÄSER KOMMENTARERNA!!! Han är FULLT medveten om allt och alla - sådant ego! Fy faan! Vilken svin! Efter detta kan väl ingen tycka särskilt synd om honom?!
Är man narcissist så är uppmärksamheten det viktigaste så självklart läser han kommentarerna.
Dessutom när man gråter så som han låter brukar kinderna bli väldigt blöta och snoret rinner och jag ser inget sånt på filmen. Några enstaka tårar på kinderna och han snörvlar inte ens en gång. KROKODILTÅRAR!!!
Blir ursinnig när jag ser filmen på det egoistiska kräket för hans låtsasgråt är bara ett skådespel för att man ska TYCKA SYND OM HONOM!

Jag läste vad Dalaröpappan som försökte bränna inne sina 3 barn sa på sin inspelning och det var precis likadant där... TYCK SYND OM MIG! Bara han och han och han.
Två barn brändes inne där och en lyckades ta sig ut och han skickade ett sms till mamman som löd... "hämnden är ljuv din jävla idiot".
Han låste in barnen i en stuga, tände på och åkte därifrån.
Tyvärr var han för feg för att ta livet av sig och skadade sig bara lite för att folk skulle tro att han verkligen hade försökt, men det var bara båg. Han ville ha mer tycka synd om bara.
Sjuka jävlar det finns
Citera
2019-01-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowbrook

Kolla inlägg 3357
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in