2019-01-26, 16:42
Medlem
Lägg ingen skuld på mamman! SR bär hela skulden till denna tragiska händelse. Man kan bli sårad och fan vet allt i en relation. Men att där till sända live och berätta för sina Facebook vänner etc.. Vad man gjort och kommer att göra är naturligtvis en helt annan dimetion och något ofantligt utanför ramarna.
Citera
2019-01-26, 16:44
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Fast det kan du inte veta. Visst kan ha brytt sig om barnen. Men har verkar dock synnerligen självvisk i det klipp han spelat in.
Nej det kan jag ju inte. Men när jag se filmen så gråter han för sin egen skull och pratar om hur synd det är honom och alla är så taskiga, inte ett ord om han är ledsen och gråter över sina barn han just skjutit.
Citera
2019-01-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej jag är inte psykiatriker. Jag är ssk inom psykiatrin.

Om du inte väljer att ta till dig det jag skriver är ingenting jag kan göra något åt men jag är säker på mina slutsatser.

Säker! Handlar väl inte om jag inte tar till mig eller inte....det är enormt oproffsigt som SSK att komma med diagnostisera likt detta.
Citera
2019-01-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marskroskvinna
Säker! Handlar väl inte om jag inte tar till mig eller inte....det är enormt oproffsigt som SSK att komma med diagnostisera likt detta.
Oproffsigt? OK, så allt annat som skrivs här är proffsigt menar du?
Citera
2019-01-26, 16:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Har du gått ut grundskolan? Verkar inte var lätt att läsa och hålla sig till det som skrivs och inte. Fakta är när handlingar och statistik objektivt visar något.
- FAKTA: Nutid. Kvinnor är starkt förfördelade i domar om ensam vårdnad.
- LÖGN "ansöker kvinnor om ensam vårdnad endast i absoluta nödfall." Det jag hänvisade till visar objektivt att så inte är fallet - män yrkar ansvarstagande för barns bästa mer - kvinnor yrkar i större utsträckning egoistiskt för jaget. Du kan svamla hur mycket du vill - alla som klarar av att läsa statistik och forskning vet att så är fallet.
Tycker du att kvinnor är förfördelade?
Resten av ditt inlägg handlar om motsatsen.
Citera
2019-01-26, 16:51
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marskroskvinna
Ja. För sådana diagnoser krävs observation under flera veckor, samt samtal. Att sätta diagnoser efter en 3,5-minuters video - direkt efter en kille dödat sina barn, och är fullständigt nedbruten - otroligt okunnigt.
Och jag är säker på att alla tårar kommer från chocken av barnens döda blodiga kroppar. Sen går han ut med varför han gör detta. Hade han fått en timme på sig så misstänker jag att berättelsen hade blivit djupare och inte så hysterisk och ytlig.
Citera
2019-01-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ja. För sådana diagnoser krävs observation under flera veckor, samt samtal. Att sätta diagnoser efter en 3,5-minuters video - direkt efter en kille dödat sina barn, och är fullständigt nedbruten - otroligt okunnigt.
Och jag är säker på att alla tårar kommer från chocken av barnens döda blodiga kroppar. Sen går han ut med varför han gör detta. Hade han fått en timme på sig så misstänker jag att berättelsen hade blivit djupare och inte så hysterisk och ytlig.
(min fetning); OK. Du är säker? Efter 3,5 minuter . . . .
Citera
2019-01-26, 16:55
Medlem
Finns det någon som sitter på ”citat” från sändningen? Kanske inte ord för ord.

Har inte kollat tråden på någon dag och verkar missat mycket, skickade S verkligen ett mms med bild på deras skjutna söner till mamman? Sjuke jävel, brinn i helvetet.
Citera
2019-01-26, 16:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12

Har inte kollat tråden på någon dag och verkar missat mycket, skickade S verkligen ett mms med bild på deras skjutna söner till mamman? Sjuke jävel, brinn i helvetet.
Citat? Du kan få länken till filmen. Ingen kan bevisa att MMS skickats till mamman. Kan vara, som vanligt, skitsnack.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har snabb skannat videon. Gratis program just nu.
Här kan vi se ungefär de som skrev under tiden videon låg online.
Inte så mycket hjälp förstås...

Min Video är 03:32
https://imgur.com/a/DTHdf4y

Det har tydligen varit några som har kommenterat.
Kanske någon ringde till KA eller polisen.

Det var det bästa jag kunde se med denna skärm fotograferad avbild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12

Sändningen finns väl i tråden?
Citera
2019-01-26, 17:01
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Men jag kan förstå lite. Mannen var ju såklart tokig. Men på något sätt kan jag ändå spåra empati i honom. Men han var ju farlig i sin dumhet.

Men jag tror att den här Karin var precis så känslokall som han beskrev henne, att ungarna inte gillade att vara där, att hon sket fullständigt i sin man utan hänsyn eller medkänsla med de hon ställde till det för.

Han ville nog bara ha ett ordnat liv och att ungarna skulle trivas. Det tog hårt på honom att de var otrygga hos henne. Han mördade dem av barmhärtighet.

Tyvärr kan de största idioterna och de farligaste personerna ha ett gott hjärta, och jag får känslan av att han var just en sådan figur.

Det jag funderade på, han måste väl ha skrämt livet ur den grabben han sköt sist? Eller sov dom bredvid varandra och han använde två vapen, så ingen hann bli skrämd?

Klart att han gärna vill tro att pojkarna inte trivs hos mamman eller gillar hennes nya kille. Om nu pojkarna har uttryckt något om att de inte vill åka till mamman är det väl helt enkelt för att hästgården är deras hem, där de är uppväxta och har sina rum och grejer, och mammans hem dit hon flyttat efter separationen är det nya stället. Inga barn vill att deras föräldrar ska skiljas oavsett hur uselt förhållandet varit, barn är vanedjur och vill att allt ska förbli som det är. Sen anpassar de sig snabbt iofs till den nya situationen. Så jag skulle inte dra alltför förhastade slutsatser om att mamman är ondskefull och att barnen inte gillar henne bara för att den där barnamördaren försöker rättfärdiga sitt handlande. Det är ju för fan han som är den känslokalla. Videon var obehaglig men inte av den anledning som jag trodde att den skulle vara. Äckligt att tänka att han precis skjutit sina två små barn, jag hade förväntat mig mer ånger och ångest över vad han precis har gjort. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in