Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Ser verkligen ingen fakta i det du skriver. Bara att du med statistik försöker befästa gamla föråldrad uppfattningar om hur familjerätten skulle döma till kvinnor fördel.
Det är det jag försökte förklara för dig att en vårdnadstvist inte på ngt sätt förfördelar kvinnor. Att jag som ngn skrev skulle ifrågasätta varför han hade vårdnaden är inte på ngt vis sant. Som sagt tar det uppåt ett år att göra en vårdnadsutredning. De som verkligen forskat på detta: ansöker kvinnor om ensam vårdnad endast i absoluta nödfall. Och ja...om det nu är som du säger -tio procent våldsamma män där ute och det endast är 4 % som får ensam vårdnad....
Att jag skulle sagt att du tar pappans parti är ju inte heller sant. Men att sitta och "hypotetiskt resonera" huruvida mamman som precis fått sina barn ihjälskjutna av den sk pappan pga hämnd känns väl magstarkt när vi i det här fallet har en enda sak säker (inte känslomässigt): han var den sämsta pappan - han dödade sina barn för att straffa mamman.
Har du gått ut grundskolan? Verkar inte var lätt att läsa och hålla sig till det som skrivs och inte. Fakta är när handlingar och statistik objektivt visar något.
- FAKTA: Nutid. Kvinnor är starkt förfördelade i domar om ensam vårdnad.
- LÖGN "ansöker kvinnor om ensam vårdnad endast i absoluta nödfall." Det jag hänvisade till visar objektivt att så inte är fallet - män yrkar ansvarstagande för barns bästa mer - kvinnor yrkar i större utsträckning egoistiskt för jaget. Du kan svamla hur mycket du vill - alla som klarar av att läsa statistik och forskning vet att så är fallet.
Att det skulle finna tusentals män - som plötsligt - vid skilsmässa - kommer ut som barna- och kvinnomisshandlare är absurt.
Siffrorna går inte ihop - således handlar det om att kvinnor tar till anklagelser för att få barnen.
Varför gör kvinnor då det? Ja det finns det också teorier om som förklarar saken väldigt bra. Tyvärr är dessa ännu inte politisk korrekta i Sverige ännu, då vår mognadsgrad är låg och annat hindrar. Men vi lever i en global värld och det går sakta framåt - tar nog 10-30 år till. Vårdnadstvister startade ungefär på 70-talet.