2019-01-26, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmmkej
Jag har själv jobbat mer än ett år, nästan varje dag.

Det är väldigt långsamma köer på sistone, alla som säger annat och att de får regelbundet ihop 120-200 meddelanden i timmen varje dag är utan tvekan skitsnack. När jag började så var det bra, jag skrev 120 per timma utan att stressa ihjäl mig och det låg alltid meddelanden och väntade. Nu kan man sitter i flera minuter utan att få ett meddelande, ibland blir man till och med utloggad för att man varit "inaktiv" för länge i väntan på meddelande. Det är bättre på kvällar, absolut, men fortfarande riktigt kasst.

Utöver det så har kraven på meddelandets längd även ökat, upp till i snitt minst 150 tecken per meddelande, vilket också förstör när det gäller att snabbt få iväg meddelande.

Exakt och sen alla dessa feedback helt värdelösa är dom kvaliten säger dom, men deras sida har bara blivit sämre och sämre, inte en förbättring där på nästan 1,5 år som jag jobbat åt dom!
2019-01-26, 07:21
Medlem
Förstår inte vad ni menar nu, det är en massa meddelande på gång
Ifall man stannar inne cirka en timma då det är dåligt flöde kan man få det ganska kontinuerligt, inte mer väntan än max 30 sekunder
Vad gör ni för fel? Extremt dåliga meddelanden
2019-01-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Förstår inte vad ni menar nu, det är en massa meddelande på gång
Ifall man stannar inne cirka en timma då det är dåligt flöde kan man få det ganska kontinuerligt, inte mer väntan än max 30 sekunder
Vad gör ni för fel? Extremt dåliga meddelanden

Jo givetvis är det gott om meddelanden just nu på grund av löning. Men annars är det kasst, och 30 sekunder är lång väntan nog för att halvera antal meddelanden man hinner skicka under en timme. Dessutom finns det gott om tider på dygnet där det är bra mycket mer än 30 sekunder. Har som sagt jobbat mer än ett år, jag är väl medveten om utvecklingen på sidan och hur mycket sämre det har blivit.

I snitt under en månad är det riktigt dåligt med meddelanden, det där med "ni måste göra dåliga meddelanden" stämmer inte i mitt fall. Sedan så skickar ju många fruktansvärt horribla meddelanden som gör att jag ständigt måste rädda konversationer vilket är mycket irriterande, så någon sanning kanske det ligger i det i vissas fall.
Senast redigerad av Mmmmkej 2019-01-26 kl. 17:02.
2019-01-26, 17:05
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Jo givetvis är det gott om meddelanden just nu på grund av löning. Men annars är det kasst, och 30 sekunder är lång väntan nog för att halvera antal meddelanden man hinner skicka under en timme. Dessutom finns det gott om tider på dygnet där det är bra mycket mer än 30 sekunder. Har som sagt jobbat mer än ett år, jag är väl medveten om utvecklingen på sidan och hur mycket sämre det har blivit.

I snitt under en månad är det riktigt dåligt med meddelanden, det där med "ni måste göra dåliga meddelanden" stämmer inte i mitt fall. Sedan så skickar ju många fruktansvärt horribla meddelanden som gör att jag ständigt måste rädda konversationer vilket är mycket irriterande, så någon sanning kanske det ligger i det i vissas fall.

Haha, låter ju lite sådär alltså. Hur mycket stålar kan man få i månaden om man jobbar, säg, åtta timmar om dagen med det här?
2019-01-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Haha, låter ju lite sådär alltså. Hur mycket stålar kan man få i månaden om man jobbar, säg, åtta timmar om dagen med det här?

8 timmar om dagen? Med tempot nu och antal meddelanden? Cirka 30 000 lätt innan skatt
2019-01-26, 17:54
Medlem
Citat:

Vad är orsaken då menar du? Är det för att dom anställer så många eller vadå? Och ge exempel på dåliga meddelanden istället? Och vad tycker du om rotborste-mannen, min läckra kåta kvinna?
Kyssar och kramar!
2019-01-26, 19:25
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
8 timmar om dagen? Med tempot nu och antal meddelanden? Cirka 30 000 lätt innan skatt

Du skojar? Låter ju otroligt. Hur jävla många meddelanden måste man inte skicka då? Hade nog aldrig pallat med det där, haha. Hörde dock någon säga att hon hade fått ut strax över fyrtio papp, innan skatt, på det jobbet. Kanske stämde, då
2019-01-26, 20:10
Medlem
Citat:
Du skojar? Låter ju otroligt. Hur jävla många meddelanden måste man inte skicka då? Hade nog aldrig pallat med det där, haha. Hörde dock någon säga att hon hade fått ut strax över fyrtio papp, innan skatt, på det jobbet. Kanske stämde, då
Nja alltså, du ska ha ett psyke av stål om du har disciplin att sköta det som heltidsjobb. Men det är ganska kul, du har bra utvecklingsmöjligheter till roligare uppdrag, det blir vad du gör det till helt enkelt.
Sitter du bara och skriver är kön för dålig för att få ut 30, definitivt, sista månaderna i alla fall, men det kan ju ändras.
Kön är dock inte så dålig som folk skriver, det duger men är verkligen inte lika bra som förut, de tar in vågor med människor.
2019-01-26, 20:15
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Nja alltså, du ska ha ett psyke av stål om du har disciplin att sköta det som heltidsjobb. Men det är ganska kul, du har bra utvecklingsmöjligheter till roligare uppdrag, det blir vad du gör det till helt enkelt.
Sitter du bara och skriver är kön för dålig för att få ut 30, definitivt, sista månaderna i alla fall, men det kan ju ändras.
Kön är dock inte så dålig som folk skriver, det duger men är verkligen inte lika bra som förut, de tar in vågor med människor.

Finns det alltså karriärmöjligheter inom detta? Det hade jag ju inte väntat mig. Vad annat kan man göra än att köra på som chattoperatör? Och hur mycket får en anställt i snitt ut i månaden, efter skatt?

Blir det inte jobbigt att se en massa kukbilder och skit hela tiden?
2019-01-27, 09:20
Medlem
Citat:
Finns det alltså karriärmöjligheter inom detta? Det hade jag ju inte väntat mig. Vad annat kan man göra än att köra på som chattoperatör? Och hur mycket får en anställt i snitt ut i månaden, efter skatt?

Blir det inte jobbigt att se en massa kukbilder och skit hela tiden?

Man vänjer sig. Sök jobbet istället för att fråga bara? Du kommer inte tjäna något på att ställa oss frågor kompis. Snittlön är väl runt 15 tusen i månaden och då är det inte alls mycket arbete
2019-01-27, 12:17
Medlem
Citat:
Man vänjer sig. Sök jobbet istället för att fråga bara? Du kommer inte tjäna något på att ställa oss frågor kompis. Snittlön är väl runt 15 tusen i månaden och då är det inte alls mycket arbete
Nä alltså det är verkligen inte så "dåligt" som folk tror ändå om det i perioder är cpdrygt.
Ser det som en lyx att kunna sitta och jobba och lyssna på podcasts, plugga och ja, vill man kan man vara grymt tidseffektiv.
2019-01-27, 12:35
Medlem
Frimurares avatar
Citat:

Det är nog inte riktigt min grej, jag är ju mest nyfiken Men tack för svar på mina frågor i alla fall. Vill även påpeka att jag tycker det är bra att sådana jobb finns, för det finns ju garanterat många studenter och så som får det bättre ekonomiskt på grund av sådana här jobb

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in