2019-01-15, 18:46
Medlem
Är det ett stressigt arbete?
2019-01-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxamera
Är det ett stressigt arbete?

Beror på vad du menar? Det är väl om du har krav på dig själv att nå upp till ett X antal meddelanden per vecka, då kan det bli stressigt ja.
2019-01-19, 20:53
Medlem
Vilka idioter det är som skriver till ens profil..... :O
2019-01-22, 09:36
Medlem
Är det seriöst folk som jobbar med detta som skriver här? Jag jobbar enbart mellan 22-03 och/eller från 7 på morgonen då det ska vara bäst flöde av meddelanden. Och det är inte ett bra flöde och nej jag är inte sämst. Nu börjar jag fundera på om det är såhär företaget gör för att man inte ska kunna tjäna mer än 0.12 per meddelande, då enda gången jag upplevt ett bättre flöde var under jul och nyår. Jag har jobbat snart tre månader. Det jag upplever är först och främst att det är ofta jag inte får tillbaka de meddelande jag börjat med, vilket är ganska tråkigt då man har en konversation upplagd i huvudet och ansträngt sig för att den ska fungera och kunden ska vilja svara. Då kan jag få tillbaka den en stund senare där flera andra skrivit emellan. Det händer dessutom flera gånger per "arbetspass" att jag besvarar ett meddelande men då har någon annan redan besvarat det fast det gått en minut. Någonting annat som händer OFTA, i princip varje dag och flera gånger om dagen, det är att jag blir utkastad och inte kan logga in igen. Idag har jag suttit i tre timmar och skrivit 30 meddelanden, det här kan liksom inte stämma. Det blir lätt att man tappar tålamodet. När jag sätter mig sen natt eller tidig morgon så händer det att jag får fem meddelanden på en timma. Så vad är det frågan om? Om ni inte upplever detta så är det ju något fel på mitt konto.
2019-01-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissesLi
Är det seriöst folk som jobbar med detta som skriver här? Jag jobbar enbart mellan 22-03 och/eller från 7 på morgonen då det ska vara bäst flöde av meddelanden. Och det är inte ett bra flöde och nej jag är inte sämst. Nu börjar jag fundera på om det är såhär företaget gör för att man inte ska kunna tjäna mer än 0.12 per meddelande, då enda gången jag upplevt ett bättre flöde var under jul och nyår. Jag har jobbat snart tre månader. Det jag upplever är först och främst att det är ofta jag inte får tillbaka de meddelande jag börjat med, vilket är ganska tråkigt då man har en konversation upplagd i huvudet och ansträngt sig för att den ska fungera och kunden ska vilja svara. Då kan jag få tillbaka den en stund senare där flera andra skrivit emellan. Det händer dessutom flera gånger per "arbetspass" att jag besvarar ett meddelande men då har någon annan redan besvarat det fast det gått en minut. Någonting annat som händer OFTA, i princip varje dag och flera gånger om dagen, det är att jag blir utkastad och inte kan logga in igen. Idag har jag suttit i tre timmar och skrivit 30 meddelanden, det här kan liksom inte stämma. Det blir lätt att man tappar tålamodet. När jag sätter mig sen natt eller tidig morgon så händer det att jag får fem meddelanden på en timma. Så vad är det frågan om? Om ni inte upplever detta så är det ju något fel på mitt konto.

Du analyserar detta för mycket. Hur kan du få 30 st på 3 timmar? Fick cirka 150 på 3 timmar denna morgon. Sluta ta sån jävla tid på dig att skriva meddelandena. Borde ta max 20 sekunder. Skriver du med en hand eller? Bara skriv impulsivt vad som kommer och ge uppmärksamhet på ett överdrivet sätt med en jävla massa o/relevanta frågor så ska du se, de männen är för fan grottmänniskor hela högen och fokuserar bara på det sexuella, inte hur intellektuella dina svar är. Sluta tänka så mycket
2019-01-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Du analyserar detta för mycket. Hur kan du få 30 st på 3 timmar? Fick cirka 150 på 3 timmar denna morgon. Sluta ta sån jävla tid på dig att skriva meddelandena. Borde ta max 20 sekunder. Skriver du med en hand eller? Bara skriv impulsivt vad som kommer och ge uppmärksamhet på ett överdrivet sätt med en jävla massa o/relevanta frågor så ska du se, de männen är för fan grottmänniskor hela högen och fokuserar bara på det sexuella, inte hur intellektuella dina svar är. Sluta tänka så mycket

Jag förstår vad du menar, men jag är inte långsam. Jag lägger bara tid om det behövs lägga tid om det är en kund som håller på och försvinner alternativt om det är mycket som behöver loggas i ett meddelande.
Du menar att flödet kontrolleras av hur lång tid man tar på sig att svara på meddelanden? Så 20 sekunder är det som behöver hållas för att det inte ska ta tjugo minuter att få ett till meddelande? Så om jag skriver ett meddelande som tar 20 sekunder för mig så kommer nästa direkt? Jag tar nog 30-40 sekunder på mig. Och mellan 07-10 fick du 150 meddelanden och jag 30 stycken? På första timman fick jag bara 5. Verkar ju vara ett jättekonstigt system. Men då så, så om jag imorgon klockan 07 bara skriver meddelande som tar tjugo sekunder bör jag få 50 stycken då!
2019-01-22, 13:54
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar, men jag är inte långsam. Jag lägger bara tid om det behövs lägga tid om det är en kund som håller på och försvinner alternativt om det är mycket som behöver loggas i ett meddelande.
Du menar att flödet kontrolleras av hur lång tid man tar på sig att svara på meddelanden? Så 20 sekunder är det som behöver hållas för att det inte ska ta tjugo minuter att få ett till meddelande? Så om jag skriver ett meddelande som tar 20 sekunder för mig så kommer nästa direkt? Jag tar nog 30-40 sekunder på mig. Och mellan 07-10 fick du 150 meddelanden och jag 30 stycken? På första timman fick jag bara 5. Verkar ju vara ett jättekonstigt system. Men då så, så om jag imorgon klockan 07 bara skriver meddelande som tar tjugo sekunder bör jag få 50 stycken då!

Jag vet inte, jag försöker själv lista ut algoritmen. Jag har ett tankesätt att jag har ett viss mål jag ska uppnå per meddelanden om dagen, och det kvittar hur många timmar jag ska behöva arbeta, jag når alltid upp till det. Kör cirka 2-3 timmar om gången 3 gånger per dag.
2019-01-22, 14:11
Medlem
Citat:

En annan sak jag tror spelar roll är din internethastighet. Då jag hade långsamt internet så tog det en massa tid, behövde ladda om sidan hela tiden. Sedan när jag skaffade snabbare internet flöt det på, förutom om den där "Väntar på meddelande"-rutan dök upp
Så kolla ditt internet, även ibland kan det vara jobbigt då den "Väntar på meddelanden"-rutan är uppe, och man laddar om så kommer meddelande direkt och man tänker "Vad fasen, så det var där ändå?"
2019-01-22, 20:51
Bannlyst
Var hittar ni bilder på brudar? Finns det instruktioner var ni kan hämta sånt utan att riskera att de riktiga personerna upptäcker det?
Senast redigerad av SlowScarecrow 2019-01-22 kl. 21:01.
2019-01-25, 14:25
Medlem
Citat:

Det är exakt likadant för mig.
2019-01-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles

Hur mycket tjänar du per vecka på detta?
2019-01-25, 18:08
Medlem
Jag har själv jobbat mer än ett år, nästan varje dag.

Det är väldigt långsamma köer på sistone, alla som säger annat och att de får regelbundet ihop 120-200 meddelanden i timmen varje dag är utan tvekan skitsnack. När jag började så var det bra, jag skrev 120 per timma utan att stressa ihjäl mig och det låg alltid meddelanden och väntade. Nu kan man sitter i flera minuter utan att få ett meddelande, ibland blir man till och med utloggad för att man varit "inaktiv" för länge i väntan på meddelande. Det är bättre på kvällar, absolut, men fortfarande riktigt kasst.

Utöver det så har kraven på meddelandets längd även ökat, upp till i snitt minst 150 tecken per meddelande, vilket också förstör när det gäller att snabbt få iväg meddelande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in