2019-01-26, 12:03
Medlem
Jag förstår inte psykologin bakom ett direktsänt självmord. Varför sänder man live?
Citera
2019-01-26, 12:04
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Ja det är något skevt med hela tidsperspektivet i detta

Behövs mer info om tiderna, något saknas def där. Den som lade ut klippet grnom att filma med sin telefon kanske vrt, det bör ju synas i livestreamen om man kollar på när kommentererna kom in.

Sorry för stavfel. Knappar snabbt på telefon orkar inte rätta
Citera
2019-01-26, 12:04
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag förstår inte psykologin bakom ett direktsänt självmord. Varför sänder man live?

Dramaqueen ?
Citera
2019-01-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
96 % av alla separerade har gemensam vårdnad, enskild vårdnad innebär inte att barnen inte varannan vecka. Skälet till enskild vårdnad är i de flesta fallen att föräldrarna inte kan samarbeta genom för att man hyser så mycket hat mot exet att man vill göra allt för att göra livet svårt eller för att det finns skäl att skydda barnen
Denna tragedi visar på hur mycket hat en fd partner kan känna mot sina barns mor vad säger att de som inte får gemensam vårdnad är personer som uppvisar liknande bottenlös ilska och hat

Totalt ologisk slutsats. Du kan inte i nuläget dra några som helst slutsatser i detta fall.
Citera
2019-01-26, 12:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Förståååelsen för förövare tycks grunda sig i en vägran att se ondskan, kallsinnet som faktiskt finns. På det hela finns ofta en ljum hållning mot offret. I detta fall ser vi hur människor här i tråden försöker lägga ansvar på modern...

Flashback är en högborg för rasister och kvinnohatare.

Inte alla, men en rätt stor del av skribenterna här tar alla möjligheter att skylla allt som händer på kvinnor och/eller invandrare och speciellt om de är offer för något brott. Här har de hittat ett brott där de kan få utlopp för att kritisera båda sina hatobjekt.
Citera
2019-01-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, han satt inomhus.
Ok, jo han säger ju att han ska gå till poolen och bara lägga sig att dö! Men vad är det för ljud i bakgrunden ?
Citera
2019-01-26, 12:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Karin måste "medvetet ha drivit honom till en depression" skriver någon här och andra instämmer. Så allt är Karins fel. Hon borde inte ha lämnat SR och inte heller gillat en afghansks inlägg på sin Facebook. Det är nästan som att hon mördade sina barn eftersom hon inte förstod att hon inte fick lämna deras far för att han var så känslig och behövde henne så mycket. Jag mår illa när jag läser denna tråd. För det första finns det ingen dokumentation om att SR skulle varit psykiskt sjuk. För det andra hade han planerat sitt dåd i förväg och även iscensatt filmen som nu cirkulerar här. Jag kan inte ens finna ord för hur illa jag tycker om honom. Man ska inte döma någon egentligen, men om livet var rättvist så borde en man som SR aldrig fått barn. Han fick två fina barn som tillförde kärlek i hans liv, men ändå handlade hans liv bara om att han måste ha en kvinna.
Dessutom en kvinna som han kanske inte behandlade särskilt väl eftersom hon valde att lämna honom.
Citera
2019-01-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Såklart att man kan göra mycket - hela livet. Men nu handlade det om en liten sak i detta fall som kan spela roll - just att en kvinna kan skriva över barnen på sin adress, lagstiftning och metoder kring det. Och då råkar jag veta vad som gäller. Och i det fallet just då kan pappan inte gör mycket.

Sverige är fullt med pappor (tusentals) som förlorat vårdnaden om och, ofta också kontakten med, sina älskade barn. Och jag kan lova dig att de inte varit passiva och inte gett upp - många har gått under och är spillror av sig själv.

Det finns statistik, och även globalt stöd i den - för detta händer i hela västvärlden på olika sätt. Att du hade tur motsätter sig inte det - alla fall är unika.
Barn kan bara vara skriva på en adress hur barnen bor hos föräldrarna påverkas inte av var de är skrivna.
Vårdnad påverkas inte av var adressen är.
Föräldrar som förlorat kontakten med sina barn kan tänkas vara lika hatiska mot sina ex och inte kunnat hålla barnen utanför och därför inte fått träffa dem för att det är skadligt för barn att höra en massa negativa saker om de andra föräldern. Det är många barn som när det är tillräckligt stora väljer bort förälder som i åratal matat dem negativa saker om mamma eller pappa eller ägnat sig åt att fråga ut barnen om mammas eller pappas privatliv
Citera
2019-01-26, 12:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Om du följt tråden så framkom det tidigt att så va fallet....
Så trolla dej bort

Var det kanske därför det tog extra hårt? Att exet eventuellt blev kär i en afghan?
Citera
2019-01-26, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Var SR rasist?

Varför skulle han vara det? För att han nämnde Afghanen?
Citera
2019-01-26, 12:13
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Varför skulle han vara det? För att han nämnde Afghanen?
Ja, precis.

Är det bekräftat att han var SD-sympatisör?
Citera
2019-01-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad

Alla suicidnära människor har en ambivalens till att ta sitt eget liv. De tvekar in i det längsta. Jag tror han sänder live som en undermedveten önskan om att någon ska stoppa honom, rädda honom från sig själv. Synd att han inte gjorde det också innan han sköt sina pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in