2019-01-26, 12:27
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
>Utveckla gärna. Varför skulle det inte stämma? Om ambivalensen inte fanns - varför skulle det t.ex. vara möjligt att få en person på ett broräcke att ändra sig?
Jag kan börja med att utveckla med att det inte går att säga alla eftersom det inte finns någon statistik på det. Om du däremot säger många kan din teori ligga närmare till hands.
Citera
2019-01-26, 12:28
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det kanske därför det tog extra hårt? Att exet eventuellt blev kär i en afghan?

Det tror jag. Han hade planerat det länge, betalat alla räkningar och ordnat med gården. Det blev väl en stor prestigeförlust för honom att bli ratad till förmån för en afghan, han kunde inte leva med det. Han hatade uppenbarligen K och ville göra henne illa. Säkert hade han också tänkt tanken att pojkarna skulle växa upp med och uppfostras av afghanen. Förvisso en outhärdlig tanke för vem som helst men varför sköt han inte bara K istället?
Citera
2019-01-26, 12:28
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Hade missuppfattat den uppgiften. Han sitter ute vid poolen när han sänder.

Du verkar ha en insyn i fallet. Vet du hur deras relation var i slutskedet? Var den destruktiv där de tog ut saker på varandra, eller var en part bättre än den andra. Kan ge en insikt i hans psykiska problem eller hans person.
Senast redigerad av Diskuterarn 2019-01-26 kl. 12:31.
Citera
2019-01-26, 12:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
För att han sa ordet anabolaafghan ett kort tag innan han tog sitt liv. Det tror jag inte. Dessutom verkar både hans fru och hans bästa vännina, godismarianne som han kallade henne, ha rört sig i kretsar kring afghaner, kanske någon sorts hjälpgrupp eller dylikt.

Nja, det är faktiskt anmärkningsvärt att han säger att exet är dö-kär i en "annabolaafghan" och inte bara "någon annan". Uppenbarligen har hans etnicitet en stor roll och det syns att just det knäcker Samuel extra, om du tittar på videon igen.
Citera
2019-01-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har försök hänga med här i denna tråden.

När det gäller vem som kom först på mordplatsen så har jag hittat en del intressant info om detta.
Jag är inte bra på att citera mängder med info men följ gärna detta här ställena.

Profilen "bjomba" verkar ha intressanta källor för sina påståenden.
Sanna eller ej? Det kan inte jag utröna. Kolla själv.

https://www.flashback.org/find_posts...readid=3013497

(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

När det gäller avstånd mellan husen runt omkring så är det ganska enkelt att använda Eniro och deras karta.

https://kartor.eniro.se/?c=60.065415...%22;2533306;wp

Mycket intressanta iakttagelser, ”bjomba” kan förmodligen ge klarhet i vissa delar här.
Citera
2019-01-26, 12:30
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Tror att man gjorde den tolkningen efter att en SD politiker hade varit inne på någon sida och beklagat hans bortgång ….

Betyder inte att han var SDare, konstigt att det kommer från nick som verkar vara förinställt anti-SD dessutom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag kan börja med att utveckla med att det inte går att säga alla eftersom det inte finns någon statistik på det. Om du däremot säger många kan din teori ligga närmare till hands.

De flesta. Finns forskning på att det ofta inte krävs särskilt mycket för att få en person som bestämt sig för att begå självmord, att ändra sig. Det är därför det är så viktigt för omgivningen att inte vara rädda för att fråga och ha modet att lyssna på vad en suicidnära person uttrycker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Hade missuppfattat den uppgiften. Han sitter ute vid poolen när han sänder.
Ok, är det en bubbelpool? Finns den inomhus? Borde man inte se ånga från andedräkten om satt utomhus ?
Citera
2019-01-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Väldigt bra inlägg, De här inne som säger sig jobba inom psykiatrin och skriver hatiska onyanserade inlägg borde se över sitt yrkesval.

De som påstår sig vara psykologläkare är nog inte det.
Citera
2019-01-26, 12:31
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
De flesta. Finns forskning på att det ofta inte krävs särskilt mycket för att få en person som bestämt sig för att begå självmord, att ändra sig. Det är därför det är så viktigt för omgivningen att inte vara rädda för att fråga och ha modet att lyssna på vad en suicidnära person uttrycker.
Jobbar du också inom psykiatrin?
Citera
2019-01-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jobbar du också inom psykiatrin?
Ja
Citera
2019-01-26, 12:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Så då kanske tiderna stämmer. Frun kom dit 21:04. Hon finner maken död och får panik. Kanske ringde hon inte polisen direkt. Eller så var hon på gården tills polisen kom

Så hon väntade i 20 minuter innan hon ringde polisen? Aldrig i livet! Och tiden 21.35 har jag redigerat till 21.25. Fingrarna slant.
Nej, "kring 21.00" är tiden tidningarna uppger, eftersom polisen inte läckt uppgifterna om NÄR filmen startades. Tror jag. Det har ju sagts att folk som såg liven också ringde polisen i realtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in