2019-01-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Naturligtvis är alla fall unika. Men man kan inte skriva över sina barn på sig själv om man är två vårdnadshavare.
Jodå, även som mor blir man ifrågasatt. Beror dock på kommunen hur rutiner följs.
Jag såg någonstans att mamma skrev ( kan ha varit instagram) med sin väninna att vänninan ville att hon skulle flytta dit, var en bit bort om jag inte missminner mig. Inom sinom tid svarade mamman. Kan också vara något som tagits upp dem sins emellan och det slog slint? Vill inte försvara hans handlingar men något måste ha utlöst detta, att man tar livet av sina barn. Något som vi sk vanliga,friska människor inte tar livet av andra för men en så redan mår jättedåligt kan ta väldigt väldigt hårt.
Citera
2019-01-26, 13:37
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur blir begravningen? Separata eller gemensam? Svårt tro mamman vill gå om Samuel är med
Självklart blir det 2 begravningar, då Karin är närmast anhörig till grabbarna.
Samuels systrar ombesörjer honoms.
Citera
2019-01-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dpqvR/sala-pappans-sista-tid-fore-dubbelmordet-ordnat-med-allting

I tidigare intervjuer med branschpress inom sporten han var aktiv i har mannen själv berättat om sitt mående. För en tidning berättade han att han redan julen 2016 var deprimerad och att han hade sökt hjälp hos läkare.

När lämnade KA honom? Var det hon som lämnade honom i höstas? I så fall är det inte separationen det handlar om enbart. Det ligger nog mycket mer i fatet än så. Men i hans hjärna är allt hennes fel. Han har uppvisat en fullständigt normal sida när han träffat folk. Men i ensamheten hemma har han grubblat. Han har antagligen krökat ganska hårt också, då han lagt upp texter med mörka tankar på Facebook för att dagen efter radera dessa inlägg.

Även om han är fullständigt rödgråten i filmen, troligen av chock över vad han faktiskt gjort - och att se pojkarna döda, blodiga, men det verkar som om han styrkt sig med en icke oansenlig mängd alkohol. En nykter, opåverkad, person betvivlar jag starkt skulle klara av att begå en sån här handling. Hur hatisk man än är.

Rör sig visst även om utpressning, att hon ska ha utpressat honom på nånting enligt honom i varje fall
Citera
2019-01-26, 13:40
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Solvalla är en travbana, där rider man inte på hästarna.

Det finns någon som heter monté. Där rider man i trav.
Citera
2019-01-26, 13:42
Medlem
Man ska absolut inte underskatta vad hämndbegäret hos en svartsjuk, kontrollerande man som ser sig själv som kränkt kan leda till. Det här har jag sett förut, fast i en lite mindre dramatisk version.

En bekant till mig hade länge försökt ta sig ur ett mycket destruktivt förhållande. Mannen (och far till hennes barn) var mycket kontrollerande, svartsjuk och labil. Flera gånger om gjorde hon slut, men det "löste sig" genom att han grät, hotade och lovade bättring i en jävla röra. Småningom blev det ohållbart både för henne och barnen, det var som att leva i en krigszon. Ena dagen trevlig och omtenksam, nästa dag en jävla tokdåre med ständiga hot om allt möjligt. Han skulde se till så hon aldrig mer fick se barnen om hon lämnade honom, han skulde se till så hon aldri mer fick ett ögonblick av lugn och ro etc. Då hon efter lång tid äntligen lyckades sparka ut fanskapet och han flyttade in hos sina föräldrar tog det hus i helvetet på riktigt. Hon var värdens sämsta människa, barnen for illa, hon var si och så och fan vet allt. Hans familj eldade på, stackars man som blivit så illa behandlad av denna hemska kvinna! Det slutade med att han i sin ilska tog livet av sig. Lämnade efter sig ett brev där han skrev om denna hemska kvinna, allt var hennes fel och han hoppades att ingen någonsin skulde förlåta henne för hennes svek mot honom. Han hade även avslutat sin livförsäkring någon dag innan så at hon inte skulle få ett enda öre (dom hade inte hunnit separera än, det tar ju någon vecka). Det sista han gjorde innan han tog livet av sig var att skicka henne en SMS där han skrev att "Jag hoppas du har mig på ditt samvete så länge du lever!" Ni kan ju gissa hur hon (och barnen) har mått efteråt.

Så dessa jävla självupptagna svin har jag mycket, mycket svårt för. Dom tycker synd om sig själv, anser sig svikna, har tappat ansikte för att dom blivit lämnade, och dom vill hämnas. Bränn!
Citera
2019-01-26, 13:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Rör sig visst även om utpressning, att hon ska ha utpressat honom på nånting enligt honom i varje fall
Utpressning enligt HONOM ja. Vilket kan vara att hon ville ha det dyra vitrinskåpet typ. Vissa människor kan tvista till saker och ting så det blir absurt och man tar sig för pannan.
Citera
2019-01-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och naturligtvis led han av allvarlig psykisk ohälsa, det glömde jag nämna men trodde det framgick.
Han upplever en stark psykisk smärta, ja. Det framgår av videon. Men han lider inte av en allvarlig psykisk störning, i lagens mening.

Jag vill ha detta klarlagt för att det inte ska uppstå några trådsanningar angående GMs psykiska status.
Citera
2019-01-26, 13:45
Medlem
Sorgligt, stackars barnen att dom blev offer för detta triangeldrama.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natsas
Kan bero på att han kände behovet att tvätta av sig barnens blod.

Det tror jag inte, han sköt sönerna och direkt efter det hoppade ur kläderna och la sig i poolen för att knäppa sig själv snabbt innan polisen dök upp. Och vad anledningen var till att han valde poolen funderar jag mera över för egentligen finns det ingen anledning att vara avklädd i en pool när du sjuter dig själv. Finns ingen logik alls att skjuta sig i poolen ombytt i "badbyxor". Hade funkat lika bra i jeans och t-shirt att knäppa sig själv, och varför poolen? .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Självklart blir det 2 begravningar, då Karin är närmast anhörig till grabbarna.
Samuels systrar ombesörjer honoms.
Det vet vi ju inte heller om det blir så, är så vi kanske tycker/tänker men kanske blir tvärtom än vad man tycker här/tror här.
Citera
2019-01-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnikandeYllefilt
Man ska absolut inte underskatta vad hämndbegäret hos en svartsjuk, kontrollerande man som ser sig själv som kränkt kan leda till. Det här har jag sett förut, fast i en lite mindre dramatisk version.

En bekant till mig hade länge försökt ta sig ur ett mycket destruktivt förhållande. Mannen (och far till hennes barn) var mycket kontrollerande, svartsjuk och labil. Flera gånger om gjorde hon slut, men det "löste sig" genom att han grät, hotade och lovade bättring i en jävla röra. Småningom blev det ohållbart både för henne och barnen, det var som att leva i en krigszon. Ena dagen trevlig och omtenksam, nästa dag en jävla tokdåre med ständiga hot om allt möjligt. Han skulde se till så hon aldrig mer fick se barnen om hon lämnade honom, han skulde se till så hon aldri mer fick ett ögonblick av lugn och ro etc. Då hon efter lång tid äntligen lyckades sparka ut fanskapet och han flyttade in hos sina föräldrar tog det hus i helvetet på riktigt. Hon var värdens sämsta människa, barnen for illa, hon var si och så och fan vet allt. Hans familj eldade på, stackars man som blivit så illa behandlad av denna hemska kvinna! Det slutade med att han i sin ilska tog livet av sig. Lämnade efter sig ett brev där han skrev om denna hemska kvinna, allt var hennes fel och han hoppades att ingen någonsin skulde förlåta henne för hennes svek mot honom. Han hade även avslutat sin livförsäkring någon dag innan så at hon inte skulle få ett enda öre (dom hade inte hunnit separera än, det tar ju någon vecka). Det sista han gjorde innan han tog livet av sig var att skicka henne en SMS där han skrev att "Jag hoppas du har mig på ditt samvete så länge du lever!" Ni kan ju gissa hur hon (och barnen) har mått efteråt.

Så dessa jävla självupptagna svin har jag mycket, mycket svårt för. Dom tycker synd om sig själv, anser sig svikna, har tappat ansikte för att dom blivit lämnade, och dom vill hämnas. Bränn!
Ja, naturligtvis var detta inte hans första aggressiva handling.
Citera
2019-01-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis, min åsikt också. Livet är inte helt svart eller vitt. Vi vet inte vad vi är kapabla till förrän vi på något tvingas in i en för oss själva olösbar situation. Alltför många här inte är helt känslostyrda. Precis som Samuel. Jag är också mycket berörd men försöker ändå analysera. Han mår mycket psykiskt dåligt har därför tunnelseende kan inte se någon lösning. Man gör det alltför lätt för sig själv genom att prata om ondska. Här handlar det om förtvivlan, svartsjuka, hämndbegär, sorg, depression och ångest - allt i en enda röra.
Och se största offren i denna tragedi blev två oskyldiga barn. Det är en så sorglig historia.
Och jag kan inte ens förställa mig de anhörigas lidande just nu.

Så sant! Vi har ingen aning... Så otroligt sorgligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in