Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Till skillnad från dig sätter jag mig in i offrens situation!
Mördaren kan brinna i evighetens eld, som man bäddar får man ligga!
Oj personlighetsstörd, det är just vad du verkar vara!
Sök hjälp! Ett tips!
Men offren levde ju inte när mannen streamade. Kan du förklara hur barnen kände när de var döda?
Jag tror mig kunna känna hur de efterlevande känner just nu, men det var inte dem jag resonerade kring.
Ska du bemöta mina inlägg så vänligen håll dig till det jag resonerar kring istället för att i känslomässig affekt ta stickspår för att ta billiga poäng.
Jag tycker att du är en dålig debattör som inte kan bemöta i sak.
Hur de levande brottsoffren känner sig nu råder det sannolikt konsensus kring, således inget att vrida och vända på.
Däremot är det intressant att diskutera varför mannen gjorde som han gjorde och en del i det är att söka förståelse i hans känslotillstånd där och då.
Klarat du av den intellektuella utmaningen eller ska vi lägga hundra sidor på att bena ut något som redan är självklart. Nämligen att jag och sannolikt de flesta anser att mord är oförsvarligt oavsett, att levande brottsoffer mår dåligt nu, och att det inte fanns någon anledning att straffa barnen?
Eller ska vi köra styrkekramsracet och tro att det leder till en djupare förståelse för hur en människa kan hamna i den här situationen?