2019-01-26, 02:17
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Det var inte jag som postade videon, så vet inte varför du citerar mig men här har du:

https://streamable.com/md44u
En svårt sjuk människa som skadar och dödar andra och samtidigt tycker synd om sig själv.
Bedrövligt.
Citera
2019-01-26, 02:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
sorry, jag menade att dom dog samma år och att båda dog samma månad de var födda såklart.

Det verkar som att Samuels nära och kära dött runt sina födelsedagar. Åtminstone båda föräldrarna då?
Hur var det med exet Anna och vännen Marianne?

Och barnen dödades på moderns födelsedag.

En narcissist har svårt med andras födelsedagar ska nämnas, då fokus skiftar från hen till den som fyller år. Det är svårt för dem att inte stå i centrum, ens för en dag.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Till skillnad från dig sätter jag mig in i offrens situation!
Mördaren kan brinna i evighetens eld, som man bäddar får man ligga!

Oj personlighetsstörd, det är just vad du verkar vara!
Sök hjälp! Ett tips!

Men offren levde ju inte när mannen streamade. Kan du förklara hur barnen kände när de var döda?

Jag tror mig kunna känna hur de efterlevande känner just nu, men det var inte dem jag resonerade kring.

Ska du bemöta mina inlägg så vänligen håll dig till det jag resonerar kring istället för att i känslomässig affekt ta stickspår för att ta billiga poäng.

Jag tycker att du är en dålig debattör som inte kan bemöta i sak.

Hur de levande brottsoffren känner sig nu råder det sannolikt konsensus kring, således inget att vrida och vända på.

Däremot är det intressant att diskutera varför mannen gjorde som han gjorde och en del i det är att söka förståelse i hans känslotillstånd där och då.

Klarat du av den intellektuella utmaningen eller ska vi lägga hundra sidor på att bena ut något som redan är självklart. Nämligen att jag och sannolikt de flesta anser att mord är oförsvarligt oavsett, att levande brottsoffer mår dåligt nu, och att det inte fanns någon anledning att straffa barnen?

Eller ska vi köra styrkekramsracet och tro att det leder till en djupare förståelse för hur en människa kan hamna i den här situationen?
Senast redigerad av OY 2019-01-26 kl. 02:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Så du menar att mamman till de dödade barnen väntade snällt på polisen utanför huset när hon visste att hennes två söner låg ihjälskutna inne i huset?
Hur kan det komma sig att han förväntade sig att det var polisen? Så det med att han skickade sms till frun stämmer alltså och hon larmade polisen?
Då tycker jag att det är konstigt att det i media står att polisen fick ta emot samtal om folk som tittade på streamen, dom visste ju uppenbarligen om det redan och väntade på förstärking, har inte sett någonstans att de hade fått något samtal innan dessa personer ringde in...

Och ja jag har läst varenda inlägg men måste ha missat det där med en timme...

Jag menade att GM trodde att det var polisen som kom, och därmed begick självmord. Vad mamman gjorde då har jag ingen aning om.
Citera
2019-01-26, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
När man lämnar en människa har man ett ansvar att sköta det snyggt. Jag gör det iaf. Jag är ödmjuk mot dem jag har lämnat och alltid tänkt mig in i deras sits och deras känslor. Att bli lämnad av den man älskar kan vara en sån fruktansvärd smärta och att bemötas i sin sorg av nån som beter sig som oberörd och ger en en iskallt hand kan få en att gå sönder av sorg.
Så hellre tröstar jag den sårade än att riskera att väcka ett sjukt monster. You never know

Hedersamt agerande. All heder till dig. Förutsätter att du även då har varit i en relation där din partner utagerat makt o du varit nedtryckt. Kanske i flera år. Hur orkar du fortfarande visa hänsyn till en psykopat när du väl blivit fri? Och om personen varit ett monster i relationen o man äntligen kan få börja leva igen, men ändå ska vara den som tröstar, hur går det ihop?

Jag har svårt att se det... Kanske var det så att mammans agerande var pga hur hon blivit behandlad i relationen. Att hon kände ”ÄNTLIGEN” fri. Kanske hon kände sig kvävd o att mördaren snokade i sånt han inte hade med att göra. Kanske hon agerade känslokallt för att inte inge minsta lilla hopp hos mördaren vilket annars är vanligt om man är medkänslig. Är en människa bortom sig av sorg pga en person så kommer aldrig den personen kunna vara den tröstande. För det enda den lämnade vill är att få bli tillsammans igen. Man kan inte både vara den goda samariten samtidigt som man pulveriserat ngns liv
Citera
2019-01-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du tror inte att någon som såg sändningen larmade polisen?

Men polisstationen låg väl inte 4 min bort eller?
Citera
2019-01-26, 02:20
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Jag menade att GM trodde att det var polisen som kom, och därmed begick självmord. Vad mamman gjorde har jag ingen aning om.

Ja det är ju det jag funderar på... Hur kan det komma sig att han trodde att det var polisen om han inte hade kontaktat någon innan?
Citera
2019-01-26, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Återigen, det var en timme mellan morden och det att modern kom i bilen. Hur får du det till att det ska vara fyra minuter? Det är videon som är fyra minuter lång..
Citera
2019-01-26, 02:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja det är ju det jag funderar på... Hur kan det komma sig att han trodde att det var polisen om han inte hade kontaktat någon innan?

Borde väl varit någon som skrev i sändningen att de kontaktat polisen!
Samuel såg det! Ok?
Citera
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Återigen, det var en timme mellan morden och det att modern kom i bilen. Hur får du det till att det ska vara fyra minuter? Det är videon som är fyra minuter lång..

Åter igen kommer då frågan... Vem kontaktade polisen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Men snälla nån. Kan du ens för ett ögonblick tänka dig att en polispatrull råkade vara i närheten eller tror du att alla polisbilar står parkerade vid en polisstation dygnet runt?

Vilket gruppboende bor du på?
Citera
Medlem
Citat:

Om du hade dödat två personer och sedan sänt live på facebook inför dina vänner skulle du nog också tro att polisen var på väg? Tror du ingen ringer polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in