2019-01-26, 02:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
För att göra det tydligare för dig - hur kunde polisen komma så fort? Hade SR larmat själv tidigare eller hade någon annan gjort det? För att polisen skulle bli larmad under streamen och vara på plats på så liten tid känns orimligt.
Är du med nu?

Ja, jag är med och svaret på din fråga kan vara att slumpen gjorde att polis fanns i närheten, är det så otroligt tycker du?

Någonstans finns det poliser, ibland just där ett brott begås, ingen nyhet, inget konstigt, inget mysterium.
Citera
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Hittade inget bättre ordval vid tillfället. Men skönt att du kan bedöma min psykiska hälsa på det! haha
Han sa att hon utpressade honom och skrev sms om sin Afghanska pojkvän. Var det jag syftade på.
Och då menar jag; lika väl som det kan vara små tjafs så kan det lika gärna vara ren terror... Det vet vi inte.

Men förhoppningsvis kanske någon kan bringa mer klarhet i deras relation. Va lite det som var mitt syfte, snarare än "Äckel svin, brinn i helvete... Och stackars goa karin". Mesig kan man vara vid söndagsmiddagen. Nu är det en ABK tråd, än så länge.

Sluta försök leta förmildrande omständigheter. Det finns ingenting att utvinna ur hans självömkande psykossvammel direkt efter att han har mördat sina två söner.

Om det uppstår problem så löser man det på ett vuxet sätt, man börjar inte grina och skjuter sina oskyldiga barn när de sover.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Detta har jag också funderat på... Tidigare i tråden stod det att polisen fick lov att invänta förstärkning, eftersom det var skjutvapen inblandat.
SR bodde "på landet", fimsekvensen är knappt 4 minuter lång.... Inte sjutton skulle polisen hinna dit på denna korta tiden?

Om ni läser tråden, så framgår det att det är en timme mellan morden och det att mamman kom i bil. GM trodde det var polisen, men de kom senare..
Citera
2019-01-26, 02:06
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Om ni läser tråden, så framgår det att det är en timme mellan morden och det att mamman kom i bil. Polisen kom långt senare..

Fast i fimsekvensen säger han ju att nu kommer snuten, det fattade jag som om att han faktiskt hörde en bil komma in på gården...
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har barn.

Ja, jag är på riktigt.

Tycker du att det är konstigt att jag kan sätta mig in i en persons mående och förtvivlan? Psykopater och narcissister kan inte, har du en personlighetsstörning månne?

Det är milsvid skillnad på förståelse/medkänsla och rättfärdigande, men sånt begriper man inte om man är personlighetsstörd.

Till skillnad från dig sätter jag mig in i offrens situation!
Mördaren kan brinna i evighetens eld, som man bäddar får man ligga!

Oj personlighetsstörd, det är just vad du verkar vara!
Sök hjälp! Ett tips!
Citera
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag undrar är hur polisen kunde vara på plats efter en 4 minuter lång sändning. Hade han larmat någon annan innan eller?

Den var svår att förklara. Hade han ringt polisen innan skulle det inte vara så stort fokus på livesändningen. Kanske att han kontaktat mamman direkt efter morden som i sin tur ringt polisen, därför svamlet om att han hoppas hon ser trots blockning. Barnamördaren vet ungefär hur lång tid det tar från Sala till hemmet och startar sändningen strax innan. Låter mer som ett kalkylerande rovdjur och inte som en psyksjuk person.
Citera
2019-01-26, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag undrar är hur polisen kunde vara på plats efter en 4 minuter lång sändning. Hade han larmat någon annan innan eller?

Det har spekulerats i tråden att GM har skickat ”sms” till modern före eller efter gärningen.
Det framgår även i tråden att modern till barnen Bode ca. 3-4 km bort, andra sidan sjön.
Citera
2019-01-26, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Fast i fimsekvensen säger han ju att nu kommer snuten, det fattade jag som om att han faktiskt hörde en bil komma in på gården...

Det kom en bil, vilket han trodde var polisen. För det var det han väntade sig, men det ska ha varit exfrun.. Polisen tog lång tid på sig, för att invänta förstärkning, och ska enligt uppgift smygigt sig långsamt fram till huset, pga att GM var beväpnad. Läs i tråden..
Senast redigerad av untribium 2019-01-26 kl. 02:12.
Citera
2019-01-26, 02:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte att det var barnen, ingen har heller påstått det. Jag för ett resonemang och klarar du inte den intellektuella nivån bör du kanske hålla dig till Bamseklubben istället för att försöka ta billiga poäng.

Det var ironi. Jag ska vara tydligare.
Varför dödade han inte Karin då? Det hade varit förståeligt. Men mord på barnen går aldrig att förstå, enligt mig. De var oskyldiga och hade inte gjort honom något ont.
Citera
2019-01-26, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Skulle aldrig ha tänkt på det det, men nu när jag kollade så såg jag att mamman blev 82 år. Inte 84.
sorry, jag menade att dom dog samma år och att båda dog samma månad de var födda såklart.
Citera
2019-01-26, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Den var svår att förklara. Hade han ringt polisen innan skulle det inte vara så stort fokus på livesändningen. Kanske att han kontaktat mamman direkt efter morden som i sin tur ringt polisen, därför svamlet om att han hoppas hon ser trots blockning. Barnamördaren vet ungefär hur lång tid det tar från Sala till hemmet och startar sändningen strax innan. Låter mer som ett kalkylerande rovdjur och inte som en psyksjuk person.

Vad som framgår av tråden tidigare är att GM skickade en film på morden till modern efter att det hade hänt, på hennes födelsedag
Citera
2019-01-26, 02:16
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det kom en bil, vilket han trodde var polisen. För det var det han väntade sig, men det ska ha varit exfrun.. Polisen tog lång tid på sig, för att invänta förstärkning, och ska enligt uppgift smygigt sig långsamt fram till huset, pga att GM var beväpnad. Läs i tråden..

Så du menar att mamman till de dödade barnen väntade snällt på polisen utanför huset när hon visste att hennes två söner låg ihjälskutna inne i huset?
Hur kan det komma sig att han förväntade sig att det var polisen? Så det med att han skickade sms till frun stämmer alltså och hon larmade polisen?
Då tycker jag att det är konstigt att det i media står att polisen fick ta emot samtal om folk som tittade på streamen, dom visste ju uppenbarligen om det redan och väntade på förstärking, har inte sett någonstans att de hade fått något samtal innan dessa personer ringde in...

Och ja jag har läst varenda inlägg men måste ha missat det där med en timme...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in