2019-01-26, 01:18
Medlem
Jag hade helt ärligt inte klarat av att fortsätta leva om detta hade hänt mitt barn. Antingen hade jag dött för att hjärtat brustit/kroppen lagt av eller så hade jag tagit livet av mig.
Citera
2019-01-26, 01:21
Medlem
Experten Jerzy Sarnecki svar(antar att svaret bygger på forskning och tidigare statistik)

"Enligt Sarnecki så handlar det om mycket desperata människor som upplever att de är vid vägens ände och inte ser någon annan utväg än att ta sitt eget liv. Men som samtidigt upplever ett ansvar över sina barn.

– Det handlar om desperation. Och då de inte känner att de kan ta ansvar för sitt eget eller barnens liv, väljer de att ta med sig barnen i döden. Det är både personer med en psykiatrisk diagnos men även personer som drabbas av akuta livskriser, förklarar han.“

Källa: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/921574-expertern-om-missatnkta-morden-i-sala-det-handlar-om-desperation
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Av alla hemskheter så tror jag nästan att de här utökade självmorden hör bland de kriminalfall som berör mig mest illa.

Sala, visst ligger det lite norr im Västerås? Västmanland i så fall, har alltid haft idén om västmanlänningar som vettiga och sunda. Trevligt folk helt enkelt, inga storstadsdivor, inte insnöade.

Västerås och Mälardalen med omnejd förknippar jag med friska och "normala" människor. Man kanske får revidera den bilden lite nu..
Utökat självmord? Det var ingen jävla sekt som bad en gemensam bön och drack cyanid.

Man skall kalla en spade för en spade, och i det här fallet rör det sig om ett dubbelmord.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Samma här.

Jag brukar ibland kunna leva mig in i hur gärningsmän i olika mordfall har tänkt, men i det här fallet så känner jag bara mig tom inombords när jag försöker. Jag brukar normalt sett vara väldigt försiktig med att stämpla folk som onda och rubbade, men i det här fallet så finns det helt enkelt ingen annan förklaring.

Det är unikt fall. Ett av de intressantaste och sorgligaste man hört, samtidigt. Är så många olika detaljer kring omständigheterna men också motsägelser.
Citera
2019-01-26, 01:24
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Experten Jerzy Sarnecki svar(antar att svaret bygger på forskning och tidigare statistik)

"Enligt Sarnecki så handlar det om mycket desperata människor som upplever att de är vid vägens ände och inte ser någon annan utväg än att ta sitt eget liv. Men som samtidigt upplever ett ansvar över sina barn.

– Det handlar om desperation. Och då de inte känner att de kan ta ansvar för sitt eget eller barnens liv, väljer de att ta med sig barnen i döden. Det är både personer med en psykiatrisk diagnos men även personer som drabbas av akuta livskriser, förklarar han.“

Källa: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/921574-expertern-om-missatnkta-morden-i-sala-det-handlar-om-desperation

Fast hur många sådana mord sker per år? Ytterst få. Han får det att låta mer vanligt. Sarnecki är samma person som menar att kulturell bakgrund inte alls har något med våldtäkt att göra, trots att 85% av de dömda överfallsvåldtäktsmännen förra året var födda utanför Europa.
Citera
2019-01-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du verkar vara som gärningsmannen inkarnerad. Han "framhäver henne som ond" enligt dig. Han sa väl inte det. Hon har varit känslokall mot honom sa han mer specifikt. Kan väl ha funnits anledningar till det kanske? Kanske var han en skitstövel i äktenskapet och efter skilsmässan, vad vet vi. Sedan kan man ifrågasätta hur trovärdig han är om han befinner sig i en psykos eller i en grov förvirring efter morden.
Hittade inget bättre ordval vid tillfället. Men skönt att du kan bedöma min psykiska hälsa på det! haha
Han sa att hon utpressade honom och skrev sms om sin Afghanska pojkvän. Var det jag syftade på.
Och då menar jag; lika väl som det kan vara små tjafs så kan det lika gärna vara ren terror... Det vet vi inte.

Men förhoppningsvis kanske någon kan bringa mer klarhet i deras relation. Va lite det som var mitt syfte, snarare än "Äckel svin, brinn i helvete... Och stackars goa karin". Mesig kan man vara vid söndagsmiddagen. Nu är det en ABK tråd, än så länge.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Som jag tidigare skrivit minns jag en äldre man som begick självmord
på min arbetsplats (utanför) på -80 talet.
Han satte sin älgstudsare i munnen och tryckte av, hjärnsubstans och blod flög runt och träffade även fönsterrutor och allt blod, oj, oj.. Brandkåren fick spruta rent så söligt var det! Lokalvårdare fick skrapa bort hjärnsubstans från fönstren, trots brandkårens spolning!
Detta är sanning, det svär jag på mina föräldrars grav! Denna man hade, även skrivit sin egen dikt till dödsannonsen, han såg ingen orsak att leva då hans fru sedan många år dött ca. 1 år tidigare, han var alltså djupt deprimerad!
Han valde att skjuta sig utanför ett litet sjukhus, antagligen för att om han missade och blev skadad bara, så fanns där sjukvårdpersonal! Men vad han mest angav i sitt självmordsbrev, var att han inte ville att hans anhöriga skulle hitta honom och dessutom hur lägenheten skulle se ut därefter! Tyvärr såg ett par patienter kroppen, precis efter skjutningen, men såklart var hans anhöriga viktigast att skona!Detta måste ha sett så fruktansvärt ut för de som såg!

Nu dessa två barn mördade med en älgstudsare, mår illa!
Egoisten ville alla illa! Han hämnades sitt ex och även sina andra anhöriga!
God människa var han definitivt inte, det är helt uteslutet! PUNKT SLUT!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2

Bra inlägg.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Titta på klippet igen. Lägg märke till detaljerna. Min tolkning är att han inte var ett mobboffer. Han bölar som ett barn för att han precis mördat sina egna, eller för att han är i klimaxen av en psykos. Drivkraften i fallet känns som en blandning av självömkan och ilska, gentemot frun.
Ingen psykos. En psykisk störning hade han ju lätt, sen tror jag att han hade druckit/tagit tabletter. Planen var ju att de skulle dödas på barnens mammas födelsedag.
Citera
Medlem
Aa fuck efter att ha sett videon så tycker man verkligen bara nu att han var ett jävla fegt kräkt.. hur fan kan man vara så fum i huvedet att göra en sån fär grej för att exet/mamman som han uttrycker det dum åååååh stackarn har hon träffat en ny.

Hoppas du brinner i helvete för vad du gjort och en människa som dig förtjänar inte att ligga begravd på en kyrkogård hoppas jag att folk pissar på dig. En som dig får ligga på soptippen jävla as..
Citera
2019-01-26, 01:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och om SR verkligen var narcissist och psykopat så borde det vara vida känt runt honom. Då tänker jag att flera som känt till hans otrevliga sidor (om han hade några) borde skrivit här och haft mycket att berätta om honom. Han borde ju vara illa omtyckt och/eller fruktad?? Eller?? 🤔

Narcissister har en överdriven förmåga att spela normala, och också vara omtyckta utåt, det är en del av störningen och strategin att bli omtyckta, uppskattade och ömkade.

Omgivningen märker inget om den inte är föremål för narcissistens "supply".

Om mamman till barnen lämnade honom fanns det sannolikt en anledning, en kan vara att han var en narcissist, gaslightning tär på människors psyke.

En normalt funtad person dödar inte sina barn och därefter önskar att x:et ska ta del av en självömkan via sociala medier.

GM ville skada x:et å det grövsta, helt uppenbart.

Sjuk --> Sannolikt inte

Störd --> Mycket troligt
Citera
2019-01-26, 01:31
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Jag hade helt ärligt inte klarat av att fortsätta leva om detta hade hänt mitt barn. Antingen hade jag dött för att hjärtat brustit/kroppen lagt av eller så hade jag tagit livet av mig.

Tror inte ens hjärta brister så lätt, förutom i möjligen i en symbolisk mening. Men alla är olika. Vissa är redo att avsluta livet. Andra greppar tag i livet i ren och skär panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in