2019-01-25, 23:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad?

Han borde ha tagit sitt egna liv och låtit alla andra leva. Se att han inte är solen som allt kretsar runt. Tänk om din far skjutit dig när du var 7. Då hade du inte skrivit i forumet på flashback inte.

Att mörda är fel oavsett.
Det är det, men extra skruvat att skjuta sina barn.
Citera
2019-01-25, 23:57
Medlem
Gavle112s avatar
Skrivet för 5h sedan
"Karin Andersson Tack för att ni hedrar mina vackra barn"
https://www.facebook.com/Salapastorat

Nu blir jag lite fundersam att mamman är inne så mycket på internet o fifflar med posts, likes och gör sin instagram privat.

Jag tror självklart inte hon är en psykopat som honom men detta är verkligen märkligt. Jag hade varit helt förstörd o hade varit sängliggande i ett år efter något som detta. Shock-teorin håller inte för mig...
Citera
2019-01-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Så mamman sysslade också med hästar?

Hon stod som ägare iallafall. Ingen licens inom trav. Men sen har väl hon fåglar och hundar som intresse vad jag vet.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singularityxs
Hela dådet gör att man ifrågasätter mänskligheten. Är detta vad vi kommit till nu? Vi dödar våra egna barn och lägger upp det på sociala medier?.

En hundradelspromille gör det. En enorm avvikelse. Vilket de också ska bli ihågkomna för efter sin död. Finns en samhällsnytta i det.
Citera
Medlem
Förmodat ganska irrelevant inlägg följer:

Jag har aldrig känt ett sådant behov av att kommentera på flashback, inte för att vara konstruktiv för 5 öre eller att bidra till pågående konversation, utan endast för att från hela mitt hjärta önska att denna smutsiga horunge brinner i helvetet för all evighet. Hur fan kan man ens rikta vapen mot sina barn?! jag har själv 2 söner och jag hade hellre blivit torterad i 10000 år än att någonsin ens tänka tanken att skada mina söner. Att du mår dåligt är väl för fan inte dina barns fel? Eller poliserna som var tvungna att hitta dom? Eller teknikerna som tvungna att städa efter dig?

detta inlägget är förmodligen katastrofal karma men jag ber dig på mina bara knän att komma och hemsöka mig så lovar jag att hitta ett sätt att bli den första på planeten som rövknullar ett spöke. Tvi din fitta.
Citera
2019-01-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Varför verkar det BARA vara kvinnor som försvarar detta svin? Trodde kvinnorna skulle känna empati för modern och särskilt de unga barnen. Psykologisk mekanism?

Ingen sympati alls! Ännu mindre efter jag har sett filmen. Sånt praktsvin!
Citera
2019-01-26, 00:01
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
https://minfil.com/8fk4Fer4b6/0ADF36EE-EFC8-4223-8A38-7F324B282898_png

Vad är det här för nöt då? Vet han inte vad krokodiltårar betyder eller är det det han menar?

Ännu ett pucko som vill visa att han kände SR och hur duktig SR var med hästarna. Men inte fan uttrycks något om Melker och Walter utan istället kallar han dödandet som "oförståeligt". Om man nu gör ett sådant inlägg för att hylla en vän inte fan låter man bli att hylla sönerna. Detta blir mer infekterat
Citera
2019-01-26, 00:02
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Skrivet för 5h sedan

Nu blir jag lite fundersam att mamman är inne så mycket på internet o fifflar med posts, likes och gör sin instagram privat.

Jag tror självklart inte hon är en psykopat som honom men detta är verkligen märkligt. Jag hade varit helt förstörd o hade varit sängliggande i ett år efter något som detta. Shock-teorin håller inte för mig...

Alla är olika. Tror man inte ska överanalysera detta. Hon kommer att må oerhört dåligt, det råder inga trivel om. Fisken måste fortsätta simma, annars dör den, om du förstår vad jag menar.
Citera
2019-01-26, 00:03
Medlem
Bullgummas avatar
När jag ser live-videon känns det som om han emellanåt stannar upp och läser vad folk skriver till honom och att det iaf någon gång får honom att byta riktning. Exempelvis det att han inte kan sitta i fängelse hela livet eller att ingen förstår.

Någon som har lite koll på vad folk kommenterade med under sändningen?
Citera
2019-01-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singularityxs
Måste säga att jag var fullt beredd på att stänga av videon i all hast, men istället blev jag sittande och tänkte enbart: vilket egoistiskt stort barn.
Var förberedd på något hemskare men istället så känns det som ett fullvuxet barn som inte fått som han velat i livet (vem fan får det, och vem fan livskrisar inte deluxe under ett liv).

Ryser däremot av tanken att någon av pojkarna iallafall i en millisekund vaknat mitt i natten av den ofattbara smällen för att sen mista sitt liv.

Hela dådet gör att man ifrågasätter mänskligheten. Är detta vad vi kommit till nu? Vi dödar våra egna barn och lägger upp det på sociala medier?

Nyheten finns inte kvar på SVT nyheters förstasida längre, ej heller Aftonbladet (?). Undrar om de behövt omvärdera hur de ska rapportera liknande händelser nu. Bjärred var ju länge en toppnyhet, men nyheter om självmord föder som bekant nya självmord och jag undrar om inte sådana här händelser kommer behandlas lika i fortsättningen, även fast det rör sig mer om ett bestialiskt mord.

Jag tänker som du. Förmodligen därför jag fastnar i dessa hemska trådar här. Kan inte alls greppa det. Jag kan förstå vredesmord, hedersmord, mord för pengar etc, etc. Allså vad jag menar är att jag förstår mekanismerna bakom. Men mörda ett oskyldigt, vackert barn som aldrig gjort dig något ont och dyrkar marken du går på, kallblodigt mörda det. Helt ofattbart och det börjar, som du säger, bli oroväckande förekommande. Helt obegripligt.
Citera
2019-01-26, 00:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Skrivet för 5h sedan

Hon är både shockad och fullproppad med mediciner. Sluta döma mammans psykiska mående och konstiga beteende därav nu. Det kommer aldrig i närheten av vad pappan har gjort och ändå förklarar en del morden på att han var psykiskt sjuk.

Har inte mamman den rätten att må psykiskt dåligt nu och bete sig underligt (enligt dig) efter att hennes värsta mardröm besannats?
Citera
2019-01-26, 00:04
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Skrivet för 5h sedan

Vill du vara snäll och copy/paste det hon skrev där..vi är många som inte har facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in