Citat:
Ursprungligen postat av
Singularityxs
Måste säga att jag var fullt beredd på att stänga av videon i all hast, men istället blev jag sittande och tänkte enbart: vilket egoistiskt stort barn.
Var förberedd på något hemskare men istället så känns det som ett fullvuxet barn som inte fått som han velat i livet (vem fan får det, och vem fan livskrisar inte deluxe under ett liv).
Ryser däremot av tanken att någon av pojkarna iallafall i en millisekund vaknat mitt i natten av den ofattbara smällen för att sen mista sitt liv.
Hela dådet gör att man ifrågasätter mänskligheten. Är detta vad vi kommit till nu? Vi dödar våra egna barn och lägger upp det på sociala medier?
Nyheten finns inte kvar på SVT nyheters förstasida längre, ej heller Aftonbladet (?). Undrar om de behövt omvärdera hur de ska rapportera liknande händelser nu. Bjärred var ju länge en toppnyhet, men nyheter om självmord föder som bekant nya självmord och jag undrar om inte sådana här händelser kommer behandlas lika i fortsättningen, även fast det rör sig mer om ett bestialiskt mord.
Jag tänker som du. Förmodligen därför jag fastnar i dessa hemska trådar här. Kan inte alls greppa det. Jag kan förstå vredesmord, hedersmord, mord för pengar etc, etc. Allså vad jag menar är att jag förstår mekanismerna bakom. Men mörda ett oskyldigt, vackert barn som aldrig gjort dig något ont och dyrkar marken du går på, kallblodigt mörda det. Helt ofattbart och det börjar, som du säger, bli oroväckande förekommande. Helt obegripligt.