2019-01-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då kanske han skulle dödat exet och hennes pojkvän? Om han tänkte att barnen skulle haft det bättre utan dem.

Nej, att dö själv skulle inte varit tillräckligt smärtsamt för pojkarnas mamma.
Det absolut värsta för en mamma är om barnen dör.
Precis, en planerad hämnd mot mamman...
Citera
2019-01-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Två skott i vardera säger han själv.

Förmodligen ett i vardera i snabb följd på nån tiondels sekund i mellan om dom låg i samma säng, sen säkerställa döden med ett skott till i varje.
Citera
2019-01-25, 22:39
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
har också tänkt på det. Varför straffade han sig själv och de mest oskyldiga av alla, barnen?! Mest logiskt gett sig på afganen faktiskt
Han ville inte ge barnen ett trasigt liv, finns redan en hel del tragedier i familjen och han "befriar" barnen från denna onda värld

Efter att ha sett videon som alla andra så tycker jag inte en atom synd om honom. Ett fegt äckligt kräk som straffar två som hade hela livet framför sig. Han borde straffat frun eller hennes nye man ifall han nu måste, det är ju logiskt - men han är allt annat än logiskt och därför gjorde han det han gjorde.

En sak som sticker ut är att han nämner att han skjutit barnen 2 gånger (!) men han nämner en hel del annat strunt som bodelningen, fakturor, att facebook tar bort videon osv, han läser i början en kommentar från en "andreas", säger att polisen kommer och att han har två bössor, nämner afghan killen två gånger och en hel del annat! Han har kallblodigt mördat sina söner, en person med någon typ av moral eller värdighet skulle bara fokusera på barnen, om det nu var för dom han levde för och slutligen "räddade". En sjuk psykopat som vad klippet avslöjar inte brydde sig om sina barn alls, iallafall inte under denna period, det hela handlade om ett kalkylerat utökat självmord i hämndsyfte.

Låt han brinna i helvetet
Citera
2019-01-25, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då kanske han skulle dödat exet och hennes pojkvän? Om han tänkte att barnen skulle haft det bättre utan dem.

Nej, att dö själv skulle inte varit tillräckligt smärtsamt för pojkarnas mamma.
Det absolut värsta för en mamma är om barnen dör.

Det skulle han säkert kunnat gjort om dom funnits på plats den aktuella kvällen!
Men han sa också att en av anledningarna till vaför han sköt sig själv var att han inte kunde stå ut med livstids fängelse, vilket han hade fått om han skjutit mamman och älskaren.
Då hade pojkarna fått växa upp utan föräldrar, och jag antar att han inte tyckte det var nåt bra alternativ!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Först i videon ser han allvarlig ut inte alla ledsen sen när han börjar prata så gråter han. Spel för gallerian?

Ja jag tycker det verkar som att han spelar mer ledsen än vad han är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
En gammal man som sköt sig utanför min arbetsplats på 80-talet. Han sköt sig i munnen med en älgstudsare. Väldigt blodigt och hjärnsubstans, i träd och på fönster. Glömmer aldrig lukten av blod och Krut i källaren. Han sköt sig utanför källardörren. Ändå luktade det i hela hela den rätt stora sjukhuskällaren. Blod luktar fisklikt i stor mängd. När fattar hans vänner vilket äckel han var och är? Har de dåligt samvete för att de inte förstod? Hade han överlevt hade det knappast varit lika hyllningsord på hans Facebook sida! Hur tänker hans vänner? Inte på barn och mamma i alla fall! Vidrigt så det förslår!
Usch vilken hemsk upplevelse. Men lärorik med..Tror på dåligt samvete bland "vännerna"

Ps. På tal om blodlukt, räcker att vara med om en förlossning så vet man..
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Va? Skriver du så om varje inlägg där inte står att det är en tragedi. Jag kommenterade afghanen i en tråd om dubbelmord och du flippar ur totalt. Om du tar dig tid och läser bakåt i tråden så har jag redan påpekat det du skriver.

Edit: såg att du kommenterade att någon kommer köpa gården för 4 miljoner eller nåt sånt tidigare och hur relevant är det?

Läs om och läs framför allt rätt!
Jag skrev att huset i Bjärred såldes för dryga 4 miljoner!
Detta hästställe kommer oxå säljas förr eller senare oavsett vad som hänt!
Prislappen på SR:s ställe har jag inte ens nämnt var det kommer landa!
Citera
2019-01-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Precis. Det som får mig att luta mot att det förmodligen var jaktgevär med lite mindre kaliber snarare än 12GA hagel, då han sköt 2 skott. Det låter orimligt enligt mig att att skjuta ett huvud som bokstavligt talat redan håller på att ramla av efter första skottet. Samt att det är nog väldigt svårt att skjuta två skott med rekylen i en hagelbössa i vardera hand. (Han sa i videon att han hade två bössor)
.223 remington (5.56x45 NATO), eller även .22lr med ljuddämpare var det första jag tänkte på. I och med hans psykiska skick skulle han ha lagt av om han dödade ena sonen och den andra vaknade och frågade varför när det small. Men igen, det är guesstimations..
Citera
2019-01-25, 22:41
Medlem
dialektikers avatar
Jag ser en väldigt förtvivlad och väldigt sjuk man i videon.
Egentligen tycker jag man är ute på hal is när man utrönar människor som är totalt främmande för en. Varje människa fungerar på sitt sätt.
Det som sägs i videon är en djupt sjuk och deprimerad människa som hasplar ur sig ord.
... Han har planerat även ett självmord ett tag, med brev och grejer, men trots att han dödat sina grabbar så kanske han får dödsångest av att ta sitt eget liv helt plötsligt? och därför pratar han om att han inte kan sitta inne ett helt jävla liv och att ingen kan hjälpa honom.
Vem vet hur människor kan bli inför sitt eget självmord?

Det behöver inte vara självömkan. Utan ett utslag av psykos han hamnat i, som jag såg här i tråden att vänner oroat sig för att han hamnat i.
Även vid självmord kan människor bli djupt sjuka innan och inte sig själva. Jag tänker inte döma någon, vare sig hans gamla fru eller honom,
för det anser jag mig inte ha rätt som utomstående på ett forum att göra.

Jag säger bara att det kan vara så att han irrationellt hasplar ur sig saker.

Hade han inte kommit över fd frun, trots att han haft flickvän efter henne?

I så fall kan det ju vara att han haft flickvän bara för att göra sin fru svartis och sen behåller han inte denne och han blir djupt svartis på hennes nya kärlek? En störning hos honom. Jag känner igen det från egen bekantskapskrets.

Och vilket trauma att hitta sin flickvän som hängt sig tidigare. Det traumat kan ha kommit ikapp honom.

Hur som. Jag tror på det där vännerna sagt om honom, att han hamnat i psykos.
Och samtidigt har han en självömkande störning. Det där med att han inte klarar av att hans fd fru är lycklig. Men det jag uppfattar av videon är nog ändå ett utvidgat självmord.
Citera
2019-01-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Han ville inte ge barnen ett trasigt liv, finns redan en hel del tragedier i familjen och han "befriar" barnen från denna onda värld

Efter att ha sett videon som alla andra så tycker jag inte en atom synd om honom. Ett fegt äckligt kräk som straffar två som hade hela livet framför sig. Han borde straffat frun eller hennes nye man ifall han nu måste, det är ju logiskt - men han är allt annat än logiskt och därför gjorde han det han gjorde.

En sak som sticker ut är att han nämner att han skjutit barnen 2 gånger (!) men han nämner en hel del annat strunt som bodelningen, fakturor, att facebook tar bort videon osv, han läser i början en kommentar från en "andreas", säger att polisen kommer och att han har två bössor, nämner afghan killen två gånger och en hel del annat! Han har kallblodigt mördat sina söner, en person med någon typ av moral eller värdighet skulle bara fokusera på barnen, om det nu var för dom han levde för och slutligen "räddade". En sjuk psykopat som vad klippet avslöjar inte brydde sig om sina barn alls, iallafall inte under denna period, det hela handlade om ett kalkylerat utökat självmord i hämndsyfte.

Låt han brinna i helvetet

Ja, han lär nog hamna på en annan plats än sina barn..
Citera
2019-01-25, 22:42
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
fu
Senast redigerad av Bus-i-mitt-hus 2019-01-25 kl. 22:47.
Citera
2019-01-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Tycker också att det ena barnet borde ha vaknat. Även om han påstod att de båda sov. Nu kan ju vissa människor sova extremt tungt men man bör ju vakna av en gevärsknall i sitt hem.

Tänkte också det. Men han kan ha skjutit dem med en studsare och haft ljuddämpare på. Det blir onödigt grisigt med hagelbössa på nära håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in