2019-01-25, 22:33
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SouthSzide
Någon som vet vilket vapen han skjutit med?
Kan det ha varit detta vapen? https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSEW3BxgRb4eYo7-FyNhnjBc1p7RBN_RTWl6VJfiQxL-1mcKXO9 hagelgevär, dubbelpipa
Citera
2019-01-25, 22:33
Medlem
Breifists avatar
Vet vi om GM höll på att förlora vårdnaden utav baren till mamman eller liknande?

Det där "Hat föder hat" låter fint men det är en typ utav retorik som brukar användas utav en speciell typ utav människor,
Naiva svenska feminist-kvinnor som är ute efter en egen liten "bad boy-blatte" tex.
Citera
2019-01-25, 22:35
Medlem
MaBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem var hon? Syster eller väninna till S?
Verkar som detta varit "droppen". PTSD?
Hästägare........ja ett ekonomiskt avbräck om inte annat........och god vän.
Citera
2019-01-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Det viktigaste är tydligen att inte hata. Konstigt inlägg under omständigheterna om detta är äkta.
Tror inte det är äkta. Men bara magkänsla
Citera
2019-01-25, 22:36
Medlem
Goggandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaBarker
Det finns betydligt fler kvinnor som är okända för Flaschback, så pass många så att grannarna hade ett och annat att säga om saken. Kanske var det anledningen till att en tog sitt liv och den andra fick plikta med sina söners liv.........det blir nog en och annan som gör avbön vad det lider, den här killen var defenitivt ingen svärmorsdröm, det kommer att komma fram vad det lider.......
Gud hoppas inte det finns flera som drabbats.
Citera
2019-01-25, 22:37
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Efter ha sett filmen känner jag mindre hat för pappan.
Ser en söndergråten jättebaby som gått igenom jättemycket elände senaste åren.
Han känner sig inte ett piss värd och hatad av nån han älskar.
Han är desperat och förtvivlad och vill inte leva längre.
I hans förvirrade värld tror han pojkarna får det bättre utan mamman och hennes nya kille.
En mycket tragisk historia som jag hoppas myndigheter och berörda personer och folk i liknande situationer kan ta lärdom av!
Om alla som blev ratade eller svikna kände så skulle mänskligheten upphöra. Typiskt att tycka synd om ett kräk bara för att han gråter. Man kan undra hur många den här mördaren fått att gråta själv? Såna här svartsjuka och hämndlystna brukar inte vara lättsamma att leva med. Kontrollerande och direkt obehagliga. Bara att filma sig själv efter att skjutit sina barn är groteskt. Han kan brinna i helvetet.
Senast redigerad av Zoom008 2019-01-25 kl. 22:42.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
En gammal man som sköt sig utanför min arbetsplats på 80-talet. Han sköt sig i munnen med en älgstudsare. Väldigt blodigt och hjärnsubstans, i träd och på fönster. Glömmer aldrig lukten av blod och Krut i källaren. Han sköt sig utanför källardörren. Ändå luktade det i hela hela den rätt stora sjukhuskällaren. Blod luktar fisklikt i stor mängd. När fattar hans vänner vilket äckel han var och är? Har de dåligt samvete för att de inte förstod? Hade han överlevt hade det knappast varit lika hyllningsord på hans Facebook sida! Hur tänker hans vänner? Inte på barn och mamma i alla fall! Vidrigt så det förslår!
Citera
Medlem
Citat:
Hästägare........ja ett ekonomiskt avbräck om inte annat........och god vän.
Eh. Mystiskt svar
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Det finns betydligt fler kvinnor som är okända för Flaschback, så pass många så att grannarna hade ett och annat att säga om saken. Kanske var det anledningen till att en tog sitt liv och den andra fick plikta med sina söners liv.........det blir nog en och annan som gör avbön vad det lider, den här killen var defenitivt ingen svärmorsdröm, det kommer att komma fram vad det lider.......

Det var ju någon på insta som berättade att pappan hade försökt ragga upp henne och hennes vänner i somras men att dom inte var intresserade.
Citera
2019-01-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Men jag kan förstå lite. Mannen var ju såklart tokig. Men på något sätt kan jag ändå spåra empati i honom. Men han var ju farlig i sin dumhet.

Men jag tror att den här Karin var precis så känslokall som han beskrev henne, att ungarna inte gillade att vara där, att hon sket fullständigt i sin man utan hänsyn eller medkänsla med de hon ställde till det för.

Han ville nog bara ha ett ordnat liv och att ungarna skulle trivas. Det tog hårt på honom att de var otrygga hos henne. Han mördade dem av barmhärtighet.

Tyvärr kan de största idioterna och de farligaste personerna ha ett gott hjärta, och jag får känslan av att han var just en sådan figur.

Det jag funderade på, han måste väl ha skrämt livet ur den grabben han sköt sist? Eller sov dom bredvid varandra och han använde två vapen, så ingen hann bli skrämd?

När man lämnar en människa har man ett ansvar att sköta det snyggt. Jag gör det iaf. Jag är ödmjuk mot dem jag har lämnat och alltid tänkt mig in i deras sits och deras känslor. Att bli lämnad av den man älskar kan vara en sån fruktansvärd smärta och att bemötas i sin sorg av nån som beter sig som oberörd och ger en en iskallt hand kan få en att gå sönder av sorg.
Så hellre tröstar jag den sårade än att riskera att väcka ett sjukt monster. You never know
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Hon har förlorat båda sina barn på ett synnerligen fruktansvärt sätt och detta är vad hon skriver?
Inte ett ord om sina pojkar, sorgen, smärtan???
Var är detta hämtat från?
Hon har haft ork nog att ändra sitt Insta-konto till ”privat” nu....

Jag reagerar också på hennes lugn. Kanske det är ett shock beteende?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Helt förståligt med utgången.
Dom flesta här har aldrig upplevt psykisk ohälsa garanterar.

Detta har på gått länge och det är naivt att vara hatiskt mot honom.

Ni förstår helt enkelt inte honom som person eller vad han har öpplevt i sitt liv.

Detta är en person som mått dåligt i en längre tid som inte ser några möjligheter alls i livet. det enda han ser är att han vill få slut på allt lidande.

Han vill inte se sina barn lida och kan troligen inte tänka sig ett liv utan dom.

Han såg troligen döden till en bättre plats en här och tog med sig barnen så dom slapp lida och gå igenom detta.

Förstår han på sätt o vis, är bara beklagligt att dom flesta människorna ignorerar alvaret i psykisk ohälsa.
Amen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in