Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
OM det är så att de dött av något osynligt (därav deras väntan på labbproverna) vad tror ni att det skulle vara?
- De har av misstag fått i sig gift?
- Dött av någon stark gas (kan inget om sånt)
- En medicin som slagit fel?
- Medveten förgiftning? Det ska iofs mkt till att dö av mediciner - rätt kombination osv
Sitter och slår mig för pannan och ler lite. Tänker tillbaka på alla ggr man försökt lura i sina barn bara tex hostmedicin. Vilken cirkus det kan bli.
Man måste beaka barnets ålder, min som nyligen fyllde 6,pratar om solsystemet, älskar att lära sig allt om kroppen, skriver och nästintill läser.
Alltså ska man förgifta barnet, detta ska då ske utan konstiga frågor, funderingar och du måste ju ge barnet ett svar på vad det är och varför. Aldrig skulle min ta något frivilligt. Ska du tvinga i barnet? Absolut mannen i Sala sköt sina barn. Men de sov. De sa inget. De gjorde inget motstånd. Inget. Missförstå mig rätt. Men OM man nu ska ha ihjäl sina barn så bör de vara "lättare" så länge de inte protesterar. Nu tänker jag scenariot "man är iskall i känslorna och ska tex utdela straffet du får inte titta på tvn för du slog en kompis" man är inte lika tuff när man står framför barnet, det förklarar, dementerar och blir ledsen. Svårt blocka emotionellt.
Försöker vara övertydlig nu. Så ingen tror jag menar att det är enkelt att döda sitt barn.
Skulle det handla om avgaser tex. När barnet känner att det får svårt att andas utlöser den panik. Hur kan du då sitta där som mamma och se på, försöka lugna ditt barn när du innerst inne vet att du håller på att döda det? Mycket svårt att tro på det.
Måste dessutom ha en tillgång till medeciner som klarar av att ta livet av dom.
Dessutom lärare. Många barn i omlopp. Dagligen.
Att frysa ihjäl gör barnet känns ologiskt. Det är kallt ute. Barnen är påklädda till max. Bara skorna brukar ju klara ner mot 10minus för hästskor.
Hemsk tanke. Men om mamman dör. Barnet kommer ej ut. Ett barn tyr sig då till föräldern. Kroppen är väl ändå varm timmar efter? Detta kombinerat med mössa vantar overall vinterkängor. Samt bör mamman haft jacka och där bör barnet "gosat" in sig. Mitt eget vet dock hur farligt det är att förfrysa, hur man ska röra sig för hålla värmen etc och det är sådant de lärt sig redan på dagis men även nu i skolan