2019-01-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Att i det läget prioritera ärenden som exempelvis något fall där en förälder begått ett utökat mord med sitt barn involverat, förstår nog alla att detta inte prioriteras högt i jämförelse med andra behov av snabba besked.

Fast då förutsätter man ju precis det som måste bevisas, nämligen att ingen ytterligare person varit inblandad i gärningen! Även om det t.ex funnits ett självmordsmeddelande från kvinnan tycker jag nog att omständigheterna här är såpass ovanliga att det förtjänar viss prioritering för att fastslå att det inte rör sig om en förfalskning, eller något skrivet under tvång!
Citera
2019-01-25, 13:25
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Alla föräldrar kanske inte är lika förutseende som du och lär ut överlevnadsstrategier. Dessutom kan bilen vara låst inifrån, alternativt svår att komma ur ändå. Det behöver inte betyda att flickan ”bara lagt sig ner för att dö”.

Det där om ev. förgiftning har jag missat helt! Kan du länka polisens uttalande?
Nja ut kommer gln lätt även om den är låst. Man låser inte IN utan man låser UT. Alltså du kan öppna inifrån. Det går ta via sidan, där bak ellwr rent av de två dörrar fram. Dock kan en del vara helt Igen byggda mot förardelen. Men annars är de öppet nertill eller lucka i mitten. Om mamman haft känningar borde hon väl lämnar ngt öppet för sin dotter om hon nu han parkera.
Köper inte den teorin. Vi är rovdjur och överlevnadsinstinkten är faktiskt stor speciellt på barn.
Citera
2019-01-25, 13:30
Medlem
OM det är så att de dött av något osynligt (därav deras väntan på labbproverna) vad tror ni att det skulle vara?

- De har av misstag fått i sig gift?
- Dött av någon stark gas (kan inget om sånt)
- En medicin som slagit fel?
- Medveten förgiftning? Det ska iofs mkt till att dö av mediciner - rätt kombination osv
Citera
2019-01-25, 13:33
Medlem
Har följt mer eller mindre varenda sida, det är otroligt hemskt oavsett orsak. ( mord, självmord mm ) -Jag kan förstå att en människa kan ha en helt annan tankegång/syn än vad många ens kan förstå & valt att ta med sitt barn i döden p.g.a kärlek till barnet MEN får inte ihop de då med att barnet legat i en skåpbil, barnet borde då varit på en varm, trygg och "lugn" plats. Att skydda sitt barn genom att avsluta deras liv är en kärlekshandling utav en person som är övertygad om att den gör rätt ( min åsikt ), men att då välja att avsluta de liv man älskar mest på en kall, okänd & konstig plats när de finns otroligt bättre miljöer är för mig raka motsatsen. Vore intressant att veta hur de hittades, brevid varandra eller barnet tryggt i moderns famn. Resonerar med mig själv utifrån HUR de hittades.

Dottern i moderns famn - konstigt val av plats men antagligen självmord+mord.

Modern över dottern- försökt skydda ifrån gm.

Moder & dotter brevid varandra -inlastade efter död, gm är någon som har känslomässigt band. Alt gm som genom olycka tagit deras liv.

Modern & dottern bara inkastade hursom, inget som kan påvisa att de "lagts" in - Antagligen en eller flera gm som inte har något känslomässigt band och helt klart någon form utav störning.

De som är otroligt läskigt är att vi vet så lite, VARFÖR vill de inte delge information till allmänheten, VARFÖR vill de inte delge VARFÖR de går ut med så lite information.

För mig är de lite varningstecken på något mycke större. -Hyrd skåpbil, ( mina egna förutfattade åsikter om moderns utseende & den fåordiga infon om henne som person ) modern ser ut & verkar vara någon som kan ha kontakt/hjälpa med "utsatta människor". Inga uppgifter alls kring familj, sambo, vänner efter att de blev hittade.

Kanske blivit hotad att göra något, påbörjat genom att hyra skåpbilen, ha dottern med sig pga rädsla att någon skulle ta henne men förstår försent vad som begärs utav henne och skyddar sig själv & dottern ifrån ett öde värre än döden. - Ja, de kanske är långsökt, eller så är det inte de. Skulle förklara "tysnaden" bakom allt, förklara varför de avsaknas info om vänner, familj då "vännerna" håller sig i skymundan.

Allt är oavsett bara ett stort frågetecken och vi vet ingenting.
Citera
2019-01-25, 13:39
Medlem
Pappan har påträffats hängd.
Citera
2019-01-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelstoerd

Reggade du dig för att skriva det? Skriv ut mer information snälla annars blir du bara ett ”troll” tyvärr. Tack
Citera
2019-01-25, 13:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Fast då förutsätter man ju precis det som måste bevisas, nämligen att ingen ytterligare person varit inblandad i gärningen! Även om det t.ex funnits ett självmordsmeddelande från kvinnan tycker jag nog att omständigheterna här är såpass ovanliga att det förtjänar viss prioritering för att fastslå att det inte rör sig om en förfalskning, eller något skrivet under tvång!
Eftersom vi/allmänheten inte vet nästan ett dugg, så vet vi inte heller vad FU vet, eller som du själv så klokt anför ev. förutsätter.
Att någon form av prioritering förekommer kan vi anta då man antytt en kortare inväntan, och att inte alls prioritera vore tjänstefel i mitt huvud.
Än en gång så vet vi inte vidden av bevis samt övriga fakta i FU.

När man läser tråden så slås jag även av alla kloka sannolikt psykiskt välmående personer som förundras över vilka märkliga underlag för beslut som en ev GM i form av mamman i så fall måste ha tagit.
Inte konstigt om vi förundras av det i våra spekulationer om vi är friska och kanske även i formell avsaknad av psykologisk kompetens (så även jag).

Eftersom utfallet av det inträffade känns så vidrigt, så vill vi kanske att det hellre ska vara en vidrig utomstående GM som ska ha gjort detta avskyvärda?
Citera
2019-01-25, 14:06
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
OM det är så att de dött av något osynligt (därav deras väntan på labbproverna) vad tror ni att det skulle vara?

- De har av misstag fått i sig gift?
- Dött av någon stark gas (kan inget om sånt)
- En medicin som slagit fel?
- Medveten förgiftning? Det ska iofs mkt till att dö av mediciner - rätt kombination osv

Sitter och slår mig för pannan och ler lite. Tänker tillbaka på alla ggr man försökt lura i sina barn bara tex hostmedicin. Vilken cirkus det kan bli.

Man måste beaka barnets ålder, min som nyligen fyllde 6,pratar om solsystemet, älskar att lära sig allt om kroppen, skriver och nästintill läser.
Alltså ska man förgifta barnet, detta ska då ske utan konstiga frågor, funderingar och du måste ju ge barnet ett svar på vad det är och varför. Aldrig skulle min ta något frivilligt. Ska du tvinga i barnet? Absolut mannen i Sala sköt sina barn. Men de sov. De sa inget. De gjorde inget motstånd. Inget. Missförstå mig rätt. Men OM man nu ska ha ihjäl sina barn så bör de vara "lättare" så länge de inte protesterar. Nu tänker jag scenariot "man är iskall i känslorna och ska tex utdela straffet du får inte titta på tvn för du slog en kompis" man är inte lika tuff när man står framför barnet, det förklarar, dementerar och blir ledsen. Svårt blocka emotionellt.
Försöker vara övertydlig nu. Så ingen tror jag menar att det är enkelt att döda sitt barn.

Skulle det handla om avgaser tex. När barnet känner att det får svårt att andas utlöser den panik. Hur kan du då sitta där som mamma och se på, försöka lugna ditt barn när du innerst inne vet att du håller på att döda det? Mycket svårt att tro på det.
Måste dessutom ha en tillgång till medeciner som klarar av att ta livet av dom.
Dessutom lärare. Många barn i omlopp. Dagligen.
Att frysa ihjäl gör barnet känns ologiskt. Det är kallt ute. Barnen är påklädda till max. Bara skorna brukar ju klara ner mot 10minus för hästskor.

Hemsk tanke. Men om mamman dör. Barnet kommer ej ut. Ett barn tyr sig då till föräldern. Kroppen är väl ändå varm timmar efter? Detta kombinerat med mössa vantar overall vinterkängor. Samt bör mamman haft jacka och där bör barnet "gosat" in sig. Mitt eget vet dock hur farligt det är att förfrysa, hur man ska röra sig för hålla värmen etc och det är sådant de lärt sig redan på dagis men även nu i skolan
Citera
2019-01-25, 14:10
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:

Före eller efter att kvinnan och barnet hittades? På vilken plats?
Citera
2019-01-25, 14:17
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Är det därför de inte vet i vilken ordning saker och ting har hänt?
Citera
2019-01-25, 14:40
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:

Varför har det inte kommit ut på några nyhetssiter?
Citera
2019-01-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Är det därför de inte vet i vilken ordning saker och ting har hänt?

Var det inte pappan som anmälde försvinnandet? Om han är död, vilket jag verkligen inte skulle hålla för sant utifrån en enda Flashbackpost från en nyreggad användare, måste han väl rimligen vara den som avled sist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in