2019-01-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Det har väl inte konstaterats att vart bilen är hyrd? Bara att närmsta Circle K ligger i Älta, nästa i Sköndal, sen Farsta Strand osv osv.

//BB
Jag tror att om bilen hade varit stulen skulle Polisen nog konstatera och gå ut med det ganska fort.
Citera
2019-01-21, 19:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Det har väl inte konstaterats att vart bilen är hyrd? Bara att närmsta Circle K ligger i Älta, nästa i Sköndal, sen Farsta Strand osv osv.
//BB

Du har rätt. Det var bara en känsla jag fick. Läste också i Mitti att kvinnan försvunnit från just detta område. Det mesta pekar på ett lokalt mysterium. Ingen vet väl nåt säkert. Detta är som en rebus så länge polisen kniper käft. Märkligt polisbetéende egentligen. Det måste ju finnas vittnen i Stensö höghusområde som har utsikt mot denna parkering. mem har dom knackat dörr. Kanske bilen stått där sen onsdan.
Senast redigerad av Starback 2019-01-21 kl. 20:01.
Citera
2019-01-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Skulle önska att alla bilder länkas i huvudinlägget. Ger en lättare överblick.
Även annan viktig info.

Här ser man tallgrenen. Kan i och för sig vara ditplacerad av polisen.
https://viityreso.se/artikel/kvinna-och-barn-hittade-doeda-i-tyresoe-polisen-misstaenker-mord
Citera
2019-01-21, 19:43
Medlem
Funderingen kring att hon blev sjukanmäld på måndagen och anmäldes försvunnen på onsdagen - sedan hittades död på fredagen får mig att tro att

1. Sambon tvingade henne att anmäla sig sjuk/ gjorde det själv. Då var hon under hot, skadad eller redan död.
(Kan förklara att det tog tid att identifiera om de varit döda 5 dagar)
2. Hon mådde extremt dåligt och sjukade sig för att sedan hyra en bil på tis/onsdag och ta livet av sig o barnet

Tror mer på alternativ 1. Men hur fan kan polisen inte ha någon misstänkt? Är det för att de tror på alternativ 2 mer??

Vem hyrde bilen?
Vem sjukanmälde henne?
Varför kunde man inte identifiera direkt?
Citera
2019-01-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patricia84
https://viityreso.se/artikel/kvinna-och-barn-hittade-doeda-i-tyresoe-polisen-misstaenker-mord

Förmodligen ditlagd för att hålla påsen på plats.
Citera
2019-01-21, 19:45
Medlem
MorT2s avatar
Citat:

Med tanke på att kvisten ligger på påsen som döljer reg nr så är den antagligen ditplacerad ja.
Citera
2019-01-21, 19:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ingen kvinna skulle planerat ta livet av sig på detta sätt.

Apropå att hon varit sjukanmäld sedan måndagen, skolorna i Stockholm började väl om på torsdagen veckan före. Var hon där då?

Jag zoomade in några bilder på skåpbilen och noterade att det i grillen satt fast en tallgren. Som att bilen stått undangömd någonstans innan den placerats vid Flaten för att hittas?

Det är polisen som gjort det. Jag såg några riktiga närbilder på bilen av en nyfiken person som tog sig rätt nära. Polisen täckte nummerplåtarna med pappskivor och för att inte den främre skivan skulle trilla av kilade de fast några lösa grenar när de vek pappskivan runt nummerplåten.
Citera
2019-01-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och ingen skulle döda en kvinna på detta sätt.

Allvarligt talat: Hur kan du svara för samtliga självmordsbenägna kvinnor i Sverige? Givetvis kan någon av dem få idén att ta livet av sig i en hyrbil.

Tycker inte det verkar sannolikt för en kvinna i den åldern med en utåt sett ordnad livssituation. Om hon hade mått dåligt borde hennes sambo, utbildad socionom och med jobb i psykiatrin, dessutom ringt upp Missing people och dragit igång ett sök direkt när de försvann. Att det inte gjordes får mig att mistänka att hon inte alls valt detta för sig och sitt barn.
Citera
2019-01-21, 20:01
Medlem
Citat:

Polis har lagt ut gula koner för fynd/spår 1-4 framför bilen. Skospår, blod, hylsor, mm? Finns det fler foton med poliser utöver dessa?
Senast redigerad av KSP 2019-01-21 kl. 20:03. Anledning: Felstavning autokorr
Citera
2019-01-21, 20:07
Medlem
Citat:
Tycker inte det verkar sannolikt för en kvinna i den åldern med en utåt sett ordnad livssituation. Om hon hade mått dåligt borde hennes sambo, utbildad socionom och med jobb i psykiatrin, dessutom ringt upp Missing people och dragit igång ett sök direkt när de försvann. Att det inte gjordes får mig att mistänka att hon inte alls valt detta för sig och sitt barn.

Jag håller med dig här. Tror inte detta är valt av henne. Det som stör mig är att polisen skriver att de inte har någon misstänkt men de kanske de gör för att hålla GM lugn medan de gör sina undersökningar
Citera
2019-01-21, 20:12
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är polisen som gjort det. Jag såg några riktiga närbilder på bilen av en nyfiken person som tog sig rätt nära. Polisen täckte nummerplåtarna med pappskivor och för att inte den främre skivan skulle trilla av kilade de fast några lösa grenar när de vek pappskivan runt nummerplåten.

Det fanns ingen anledning för polisen att smussla med bilnumret på en hyrbil. Det numret leder ju aldrig fram till enskild person. Likadant smusslar dom med kön och ålder på barnet som är död. Det är riktigt, riktigt skumt.
Citera
2019-01-21, 20:26
Medlem
Citat:

Vi vet så lite om människors liv bakom hemmets väggar. I Bjärredsfallet där bägge föräldrarna tog livet av hela familjen, så var både föräldrarna högutbildade högpresterande höginkomsttagare med ett utåt sätt bra liv. Ofattbart att två tillsynes på ytan så välfungerande individer varit så dysfunktionella. Tyvärr kan samma sak ha hänt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in