2019-01-24, 21:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Vad någon tror kan vara hyfsat intressant, så du kanske ska coola ner dig lite med ditt flashiga "dec 2018"-fb konto?! Vad han eventuellt sagt, gjort vet du inget om. Tror du på fullaste allvar att polisen går ut med all info dagen efter något sånt här har hänt? Har du sett streamen, nä precis, misstänkte det.
Det var ju det han sa i filmen, enligt polisen som media har hänvisat till. Att han skjutit barnen och nu skulle ta livet av sig själv, eftersom han inte ville tillbringa tid i fängelse. Kan ingen ta in information härinne?
Citera
2019-01-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
VLT skriver om den och teasar med en pixlad bild. Ser ut som att han satt i bar överkropp i sändningen.

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api...d48aa98aa.jpeg

Kan du länka artikeln? Hittar bara massa betalartiklar
Citera
2019-01-24, 21:39
Medlem
Koyaks avatar
Bilderna finns ju men ingen verkar hitta opixlade. N24 verkar ju ha dom fast pixlad såklart
https://cdn02.nyheter24.se/7a2f2f920...instagram7.png
Citera
2019-01-24, 21:40
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Jag har en hel del erfarenhet av psykisk ohälsa och jag är förälder. Jag har en teori om varför mannen gjorde detta. Jag tror att efter allt som hänt honom detta år, så ansåg han att livet var ett enda långt lidande och att det humana att göra var att döda sina barn för att de inte skulle behöva genomlida det helvete som, för honom, livet i detta ögonblick tedde sig som.

Det är den rationella slutsatsen av en väldigt, väldigt lidande människa och troligtvis uttryckte han något sådant i sin video (som jag inte sett) och att detta är anledning till att så många uppvisar medlidande med honom...

Annars kan jag bara se två andra förklaringar:
1. Psykos. Men inget verkar tyda på det.

2. Hämnd. För att kallblodigt mörda sina egna barn för att hämnas kräver en grad av psykopati som dels är fruktansvärt ovanligt och som borde ha avspeglat sig i hela hans liv.

Alla som är förälder vet att det är HELT uteslutet att under några som helst omständigheter mörda sin egna barn så länge man har en frisk hjärna.

Jo är en förklaring. Frågan är varför han sa att han skulle mörda sig själv för att undgå fängelse. Var det sista stundens "feghet" efter att han beivrat sina barn på livet?
Citera
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Någon skrev på den norska tjejens sida på Facebook, jag kopierade en del av inlägget.

”Har man inte själv mått så jävla dåligt, så är det lätt att uttala sig! Klart som fan det inte är rätt!! MEN han mådde garanterat extremt dåligt och då såg han ingen utväg längre. Kanske är svårt att förstå, men ingen jävel vet hur illa han egentligen mådde. Psykisk ohälsa handlar inte bara om en panikattack hit eller dit.. utan detta är en människa som det har gått så långt åt helvete för psykiskt mentalt att han vid just det tillfället inte hittade en annan väg ut.. denna sjukdom är det värsta man kan leva med.... han ville garanterat innerst inne må bra... med en ständig kamp i sitt huvud utan korrekt hjälp fick han se sig besegrad av denna fruktansvärda sjukdom. Jag önskar fler personer förstår vad psykisk ohälsa verkligen är... önskar inte ens min värsta fiende att leva med ångest, depression, ständig oro, stress, tankar, och mycket mycket mer! Detta är ett fall som ledsamt nog slutade i tragedi! Men jag lovar och kan garantera att han älskade sina barn sin familj över allt annat. Men just vid denna tidpunkt kraschade han fullständigt, och det tack vare okunskap och helt åt helvete fel medicinering med läkare som inte tagit detta på allvar. Vila i frid ❤️❤️”

Om det nu var så jävla illa varför hade inte mamman pojkarna hos sig!!
Citera
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Jag kan inte tänka mig en frisk människa som kan döda sina barn för att hämnas någon!
Nej.
Klart han inte var frisk, hade han varit någorlunda 'frisk' hade han bara skjutit sin ex-fru o varken skjutit sig själv eller sina barn.

Tragisk skit, men finns det ngn Liveleak länk eller? Vill studera exemplaret i utb.syfte.
Citera
2019-01-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojohanna8989
Kan någon som har sett filmen åtminstone skriva ner vad han sa?
Han inleder med att säga ”Är det live nu?” Följt av ”Hallå hör ni mig? Detta kommer vara den sjukaste jävla videon som någonsin skapats, men jag orkar inte mer. Jag har precis skjutit ihjäl bägge mina pojkar.” Sen pratar han om att K*rin förstört allt, att hon har träffat nån 26-årig anabola-afghan, att han hatar henne osv. Han säger även ”Jag sköt dom i sömnen så dom märkte ingenting, två skott” och ”Jag har skrivit ett jättebra avskedsbrev där allt står hur det ska göras med hästarna och allt”. Videon avslutas med att han säger ”Nu kommer polisen”. Ungefärlig sammanfattning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
VLT skriver om den och teasar med en pixlad bild. Ser ut som att han satt i bar överkropp i sändningen.

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api...d48aa98aa.jpeg
Nej? Den bilden är från hans insta.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Bilderna finns ju men ingen verkar hitta opixlade. N24 verkar ju ha dom fast pixlad såklart
https://cdn02.nyheter24.se/7a2f2f920...instagram7.png

Är en bild från hans instagram, har ingenting med videon att göra.
Citera
2019-01-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeNybrunk
Han inleder med att säga ”Är det live nu?” Följt av ”Hallå hör ni mig? Detta kommer vara den sjukaste jävla videon som någonsin skapats, men jag orkar inte mer. Jag har precis skjutit ihjäl bägge mina pojkar.” Sen pratar han om att K*rin förstört allt, att hon har träffat nån 26-årig anabola-afghan, att han hatar henne osv. Han säger även ”Jag sköt dom i sömnen så dom märkte ingenting, två skott” och ”Jag har skrivit ett jättebra avskedsbrev där allt står hur det ska göras med hästarna och allt”. Videon avslutas med att han säger ”Nu kommer polisen”. Ungefärlig sammanfattning..
Om du har filmen, ladda upp den.
Citera
2019-01-24, 21:43
Medlem
Alpha00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojohanna8989
Kan du länka artikeln? Hittar bara massa betalartiklar

https://blogg.mittmedia.se/nordstrom...t-pa-facebook/
Citera
2019-01-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jo är en förklaring. Frågan är varför han sa att han skulle mörda sig själv för att undgå fängelse. Var det sista stundens "feghet" efter att han beivrat sina barn på livet?

Nej, han hade inget kvar att leva för längre. Kanske var barnen hans sista ljus i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in