2019-01-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Precis. Man kan ha hämndmotiv utan psykisk ohälsa. Tyvärr ska varenda känsla (svartsjuka, hämndbegär, girighet m.m.) som leder till brottslighet försöka kopplas till att det var psykisk ohälsa. Oftas av brottslingarna själva för att få lindrigare straff i domstol.

Men tyvärr kan alltså friska människor ha dåliga tankar samt känslor och agera ut dem med katastrofala följder.
I det här fallet tror jag dock på att det fanns psykisk ohälsa också med i bilden på grund av allt pappan genomlidit de senaste åren.
Fast psykisk ohälsa medför mycket sällan att man tar livet av andra människor, synnerhet av sina egna barn, samt berättar om det på Facebook som ett sätt att få publicitet. Jag kan inte förstå allt daltande med denna mördare på Flashback. Ingen vet om han led av någon egentlig psykisk sjukdom. Det är inte en psykisk sjukdom att vara ledsen pga skilsmässa eller andra motgångar i livet. Det är en del livet och en drygt 50-årig karl måste ha förstått det. Jag är säker på att han ville hämnas på sitt ex genom att döda sina barn samtidigt som han förstod att hans eget liv skulle bli förstört genom denna handling. Han skulle hamna i fängelset. Därför tog han också livet av sig själv, efter sitt Facebookinlägg. Mina tankar går till mamman som förlorat sina små barn och jag har inga som helst sympatier för denna man som tagit livet av sina egna små barn på grund av att han själv inte tyckte sig ha någonting att leva för.
Citera
2019-01-24, 20:36
Medlem
Glokulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Orkar inte plöja genom 98 sidor!

Finns filmen någonstans?
Nej men en del säger sig ha den. Men vill inte lägga upp den för de mår dåligt av den....
Citera
2019-01-24, 20:37
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Vad heter den stackars exfrun?

K*rin *ndersson

* A
Citera
2019-01-24, 20:37
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Nu scorar jag.
Du är inte en av dem som bör se videon för att förstå vad som hänt- såvida du inte ingår i den krets av människor som utreder dubbelmordet.

0 poäng får du. Är varken ett juridiskt eller moraliskt argument.
Citera
2019-01-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Detta var ingen fegis, fegisar riktar inte ett skjutvapen mot sina egna barn och avrättar dem.
Det här var en ömklig person som sökte sympatier. Titta bara hur rätt jag har i det med tanke på just de sympatier han får.
Han lyckades med detta sitt uppsåt, att få alla att tycka synd om honom. Han ville inte undkomma straff utan han ville skapa ett stackars och utsatt offer kring sig och sin person.
Det är manipulativt att lyckas med det, en läggning somliga föds med.

Varför behövde dessa barnen en extramamma? De hade ju redan en mamma?

Nu hänger jag inte med, hur kan man känna andras sympatier när man inte längre finns i livet?
Min gissning är att han hade sådana vanföreställningar att han ansåg det var av barmhärtighet så barnen slipper leva i ett för honom fientligt samhälle.
Citera
2019-01-24, 20:39
Medlem
Witkos avatar
Fan vad folk skriver snällt på hans Facebook, han mördade två barn, deras mor får aldrig mer träffa dem.

Han är ett jävla svin som borde återuppväckas för att stenas till döds. Nu är ju det omöjligt men fan vad lack jag blir på folks överslätande PK hållning.
Citera
2019-01-24, 20:40
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Vad man vet har han skrivit ett brev, utfodra djuren, betalt räkningar etc men en annan sak som är uppseendeväckande är att han säger att han vill ta sitt liv för han vill inte sitta i fängelse för morden på sina barn.
Betyder detta tro att det primära motivet var att döda barnen och att han tog sitt liv enbart för att slippa fängelse?

Må fanskapet brinna i helvetet.

Det låter ju så, att det primära var barnen. Kan det varit meningen att han skulle ta livet av barnen och sig, sedan ångrade han sig efter att ha skjutit barnen. För att sedan få lov att ta livet av sig för att han inte vill hamna i fängelse.

Jag blev nu förvirrad av min egen text...
Citera
2019-01-24, 20:41
Medlem
18 januari sökte K*rin boende akut ”åt en vän” i en fb-grupp i Sala.
Citera
2019-01-24, 20:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Vad man vet har han skrivit ett brev, utfodra djuren, betalt räkningar etc men en annan sak som är uppseendeväckande är att han säger att han vill ta sitt liv för han vill inte sitta i fängelse för morden på sina barn.
Betyder detta tro att det primära motivet var att döda barnen och att han tog sitt liv enbart för att slippa fängelse?

Må fanskapet brinna i helvetet.
Om det var en hämnd mot exfrun så var ju barnen det primära. Det ultimata straffet.
Citera
2019-01-24, 20:42
Medlem
Flashig78s avatar
Undrar lite om han fått idén efter Bjärredmorden. Saker och ting kan smitta. Om inte Bjärred hänt, hade detta hänt då? Precis som Bjärred så förberedde denna kille allt. Skrev brev, fixade käk till djuren, instruktionsbrev till de efterlevande (som jag förstod det). Skillnaden här är den vidriga videon.

Han har förberett detta, det säger han tydligen själv i videon (enligt media). Allt är ruggigt likt Bjärredmorden. Same same, but different.
Citera
2019-01-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Fan vad folk skriver snällt på hans Facebook, han mördade två barn, deras mor får aldrig mer träffa dem.

Han är ett jävla svin som borde återuppväckas för att stenas till döds. Nu är ju det omöjligt men fan vad lack jag blir på folks överslätande PK hållning.

Tydligen är dom i chock som någon skrev... Bara för dem att skylla på psykisk ohälsa så blir dem säkert förlåtna för sin överslätande PK-hållning.
Citera
2019-01-24, 20:44
Medlem
Vi måste få se den där filmen nu! Jag tror att folket här bara trollar. Vi behöver komma vidare. Vi behöver också kunna bilda oss en egen uppfattning. Som någon sa, det här är flashback för helvete, ingen jävla syjunta. Skärp er för helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in