2019-01-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Precis vad jag tänkte. Man kan ju säga att man sökt hjälp inom psykiatrin men det enda man nämt där inne är att man är lite nedstämd och kanske har lite sömnproblem. Svårt att hjälpa patienter som inte är ärliga

Söka hjälp på psykiatrin är det dummaste någon kan göra.
1. Du får absoult ingen hjälp i slutändan, utan bara massa medcisnka gifter som de kräver att du tar som förstör dig mer.
2. Du blir registrerad för varenda ord du säger för alltid i statens arkiv, så att du och din avkomma för alltid kommer att bli stigmatiserade och kontrollerade med denna fakta.

Att han begick detta dåd är en del av samhällsutvecklingen. Staten och eliten vill att folk begår självmord eller förslavas.
Citera
Medlem
Upp med filmen, detta är flash och ingen supportklubb.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Jag förstår inte hur människor kan vara så fördömande mot anhöriga som uttrycker sig icke hatiskt mot GM.
Det har gått ett knappt dygn och de är chockade. Det tar tid att integrera två så olika sidor av en människa i den bild man har av honom, antagligen går det inte alls, utan man kommer för alltid bara se den person som man känt hela livet och det han gjorde som ”händelsen”. Klandra dem inte för det.

Min reaktion började i morse när vänner på hans FB endast skrev "Vila i frid vännen" eller "Samuel". Inga "Vila i frid barn" eller dylikt.

Ska man inte reagerade på det menar du? Varför ska mördaren vila i frid och barnen ignoreras?
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Hittade detta på en länk från Ab (2015 augusti) :

Rommetränaren Samuel Rehn är inte direkt känd för att vara mannen som visar känslor. Mitt fetade.

"Men när hans ögonsten Rocky Reach vann på Solvalla under onsdagens V86-tävlingar blev det för mycket – även för Samuel.

När TV12:s reporter Åsa Elmroth klev fram till segertränaren direkt efter loppet fick tv-tittarna se tårar från den glade amatören."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/bKjoGg/amatorens-tarar-i-direktsandning

Visar man inte så mycket känslor så har man ändå mycket känsloliv inuti sig. Därför är det
omöjligt att omgivningen ska kunna se tecken till psykisk ohälsa eller att någon ska komma att ta livet av sig.
Så kan det vara för kvinnor också...

Kan vara menat i samband med hans hobby, dvs att han rider utan att visa känslor. Det talar dock varken för eller emot om han var en "känslokall person" eller introvert person.
Citera
2019-01-24, 20:26
Medlem
Glokulas avatar
Så han hade ihjäl sina barn och sig själv på mammans födelsedag? Undrar hur länge han planerat det iaf om han gjort de och om hon hade varit dit på dagen då detta var tydligen på kvällen som jag uppfattade det som. Hur kan man med vetskapen att idag kommer barnen att dö. Jäkligt skrämmande om han hade såna tankar.
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Har han förklarat i filmen varför han gjorde detta? Har han lämnat ett brev?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Tycker inte det var synd om honom alls. Det som drev honom var hämnden på exfrun genom att mörda två oskyldiga barn. Efter morden fanns det bara två alternativ, att sitta inne (och förmodligen bli misshandlad upprepade gånger) eller att ta livet av sig. Även väldigt suspekt om det stämmer att hans ex hängde sig och att det var han som hittade henne.
Ja, var kommer de uppgifterna ifrån? Det är med största sannolikhet inte första gången han betett sig våldsamt, det som hände igår.

En annan sak jag tänkte på:
Det står i tidningen att han berättade för travkollegor att han var deprimerad. Även Bjärredspappans arbetskompisar vittnade om att han beklagat sig. I min värld ska det gå långt innan man beklagar sig över psykisk ohälsa just på jobbet, kanske i synnerhet om man är man. Det är möjligt att arbetsplatser borde ha bättre redskap att hantera sådana signaler? Om det nu ens är möjligt förhindra den här typen av vansinnesdåd.
Citera
2019-01-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingel75
... Jävla fegis 🐥. Att inte ens stå för sin handling, vad i h****** har barnen gjort för att då dö som, just barn. Avskum är vad det är! Usch! 🤬

Detta var ingen fegis, fegisar riktar inte ett skjutvapen mot sina egna barn och avrättar dem.
Det här var en ömklig person som sökte sympatier. Titta bara hur rätt jag har i det med tanke på just de sympatier han får.
Han lyckades med detta sitt uppsåt, att få alla att tycka synd om honom. Han ville inte undkomma straff utan han ville skapa ett stackars och utsatt offer kring sig och sin person.
Det är manipulativt att lyckas med det, en läggning somliga föds med.

Varför behövde dessa barnen en extramamma? De hade ju redan en mamma?
Citera
2019-01-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan absolut förstå att de är chockade och inte kan tänka klart. Men ge då fan i att uttrycka er i media tills ni har samlar er och fått era tankar på plats.

Ser jävligt illa ut.

Vet du inte hur media beter sig vid katastrofer, både allmäna och personliga? De är gamar. Och det är knappast anhöriga som kontaktat media.
Citera
2019-01-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
På vilket sätt skulle denna tråd trigga någon annan att mörda sina barn?

Gällande att det måste vara pga psykisk sjukdom så finns många välskrivna inlägg om det. Men för att sammanfatta - depressioner är en vanlig förklaring till självmord, men inte till mord. Fråga valfri psykiatriker och de kommer ge dig samma svar.

Ja du...även mord går i mode.. tro det eller ej... vad det gäller psykisk ohälsa.. så vet jag vad jag pratar om, även om jag inte försökt ta livet av någon .... men jag vet vilks psykoser vilka vaneföreställningar man kan få, jag vet va medicinen gör om man får fel.. tro mig när jag säger att jag vet väldigt mkt om just detta ämne psykisk ohälsa...fattar ni vad erat hat mot människor gör mot folk som mår dåligt,,, ni triggar ...tro det eller ej...
Citera
2019-01-24, 20:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det var ju därför han tog livet av sig efteråt. Han sköt barnen, gick ut i video och sa att han nu måste skjuta sig själv eftersom han inte ville tillbringa tid i fängelse.
Just det, men det är därför folk tycker synd om honom. För att han tog sitt eget liv. Men det förändrar inte hans handlingar ett smack. Hade han enbart mördat barnen, vad hade hans vänner då tyckt, att det var synd om honom?
Citera
2019-01-24, 20:31
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Har han förklarat i filmen varför han gjorde detta? Har han lämnat ett brev?
Vad man vet har han skrivit ett brev, utfodra djuren, betalt räkningar etc men en annan sak som är uppseendeväckande är att han säger att han vill ta sitt liv för han vill inte sitta i fängelse för morden på sina barn.
Betyder detta tro att det primära motivet var att döda barnen och att han tog sitt liv enbart för att slippa fängelse?

Må fanskapet brinna i helvetet.
Senast redigerad av 2big4you 2019-01-24 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in