2019-01-24, 20:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Dagens samhälle... Gör du något dumt så kan du alltid skylla på psykisk åkomma så har folk överseende. Får finnas någon jävla gräns, börjar gå för långt nu.

Har själv legat långt nere på botten och varit i liknande situation som barnamördaren, men skulle aldrig i min värld kunna gå så långt som han gjorde. Finns inte på världskartan hur jävla dåligt jag än mår.

Så sant, det är så "inne" att psykopater och bokstavskombon presenterar sig som så.
När detta väl är avklarat så kan dem bete som dem vill -för att jag är ju sådan!
Citera
2019-01-24, 20:32
Medlem
Orkar inte plöja genom 98 sidor!

Finns filmen någonstans?
Citera
2019-01-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Vet du inte hur media beter sig vid katastrofer, både allmäna och personliga? De är gamar. Och det är knappast anhöriga som kontaktat media.

Syftar på media i form av instagram, facebook och twitter också. Vänner och nära anhöriga ska ge fan och gå in och skriva om de inte är i sina sinnens fulla bruk. Då blir resultatet det som vi har fått se nu.
Senast redigerad av Kimma7 2019-01-24 kl. 20:35.
Citera
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours

Finns filmen någonstans?

Nej!
Citera
Medlem
karlinges avatar
...och som jag skrev tidigare:

Citat:
Enligt mannens bekanta sträckte sig hans problem flera år tillbaka i tiden och under det senaste halvåret ska ekonomiska problem dessutom ansträngt situationen ytterligare.

– Han har haft det trassligt med ekonomin och jag vet att han bland annat var tvungen att sälja av skog för att kunna betala av en skatteskuld, säger en av mannens vänner.
Citera
2019-01-24, 20:34
Medlem
Flashig78s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dpqvR/salapappans-sista-tid-innan-dubbelmordet-ordnat-med-allting

Han berättade hur han hade ”ordnat med allting” genom att betala räkningar, skriva brev samt att han matat sina djur.
Han förklarade att han gjorde förberedelserna för att det skulle underlätta för hans anhöriga.

...
Enligt mannens bekanta sträckte sig hans problem flera år tillbaka i tiden och under det senaste halvåret ska ekonomiska problem dessutom ansträngt situationen ytterligare.
– Han har haft det trassligt med ekonomin och jag vet att han bland annat
var tvungen att sälja av skog för att kunna betala av en skatteskuld, säger en av mannens vänner.

– Vi har en klar bild av händelsen men jag vill inte lämna några kommentarer om bakgrunden, säger polisens presstalesperson Johan Thalberg.
Citera
Medlem
Citat:

Finns filmen någonstans?
Nej, inte än tyvärr!
Citera
Medlem
Citat:

Finns filmen någonstans?
Nej, inte i tråden
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Ja du...även mord går i mode.. tro det eller ej... vad det gäller psykisk ohälsa.. så vet jag vad jag pratar om, även om jag inte försökt ta livet av någon .... men jag vet vilks psykoser vilka vaneföreställningar man kan få, jag vet va medicinen gör om man får fel.. tro mig när jag säger att jag vet väldigt mkt om just detta ämne psykisk ohälsa...fattar ni vad erat hat mot människor gör mot folk som mår dåligt,,, ni triggar ...tro det eller ej...

Hej. Ingen här vill dig något illa. Vi är intresserade av händelsen. Om du är bekant med mannen så kan du avstå från att läsa forumet.

Jag förstår av egen erfarenhet att psykiska problem är svåra. Har själv haft panikångest. Något som jag lyckats bli av med helt utan terapi eller att stödja mig på närstående. Alla problem går att lösa min vän. Detta säger jag upprikigt och med all välmening.

Ta hand om dig.
Citera
2019-01-24, 20:35
Medlem
Vad heter den stackars exfrun?
Citera
2019-01-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag har föklarat mitt intresse för videon, att förstå vad som hänt. Kan du föklara ditt ointresse vad videon, varför ska den inte delas? Moraliska eller juridiska argument ger hög poäng.
Nu scorar jag.
Du är inte en av dem som bör se videon för att förstå vad som hänt- såvida du inte ingår i den krets av människor som utreder dubbelmordet.
Citera
2019-01-24, 20:36
Medlem
karlinges avatar
Och kondoleanserna strömmar in på hans facebook sida. Han dräpte förfan två barn! Fin människa? Kärlekstrubbel gör inte folk till barnamördare.

Citat:
Samuel...du var en sån oerhört fin människa och så fin vän...Varför detta beslut av alla andra tänkbara beslut??? Jag är så oerhört ledsen och har så oerhört svårt att ta in det som hänt...Varför?...❤Separationer/ skilsmässor är aldrig enkla för någon som går igenom det...Med detta oerhört tragiska som hänt, vädjar jag till Er Alla som just nu i denna stund, går igenom separationer eller skilsmässor: Var rädda om varandra, såra inte, visa respekt. kärlek och förståelse för varandra fastän att situationen är tuff och jobbig. Man kan aldrig sätta sig in i och veta exakt hur den andra partnern känner och mår innerst inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in