Du påstår att en vanlig människa utan någon några psykiska men över huvud taget kan mörda sina egna barn, som man älskar mer än någonting annat, som hämnd? Du är riktigt psykisk sjuk. Du inser det inte bara.
En vanlig människa värderar mänskligt liv väldigt högt. Att ens tänka tanken att ta livet av någon, speciellt sina egna barn. Det är HELT KLART ett SOLKLART tecken på att någonting är fel. Om det sitter en diagnos eller inte skiter jag fullständigt i. Det är fortfarande uppenbar psykisk ohälsa.
För den som förnekar detta så förstår du inte ens psykisk ohälsa. Det är så enkelt som att läsa ordet "Psykisk ohälsa" och tänka över vad det kan representera för saker. Det är inte så svårt. Att en psykolog inte kan göra det det förbluffar mig. Visst, den officiella definitionen säger att psykisk ohälsa behöver uppfylla kriterierna för en diagnos. Men det skiter jag fullständigt i. En diagnos är bara ett sätt för läkare att sätta ord på dina problem. Så länge det är fel i skallen på dig, så har du en sorts psykisk ohälsa. Ett psykiskt mående som inte står rätt till.
Det är du som tolkar mitt inlägg så att man inte måste vara psykiskt sjuk för att mörda sina barn.
Då ska jag ge dig rådet att läsa om sista stycket igen.
Tycker inte det var synd om honom alls. Det som drev honom var hämnden på exfrun genom att mörda två oskyldiga barn. Efter morden fanns det bara två alternativ, att sitta inne (och förmodligen bli misshandlad upprepade gånger) eller att ta livet av sig. Även väldigt suspekt om det stämmer att hans ex hängde sig och att det var han som hittade henne.
Psykiskt ohälsa behöver det inte vara. Ganska vanligt att utökade självmord involverar fru och barn. Det sker flera sådana här brott årligen. Inte i Sverige nödvändigtvis men räkna in några till europeiska länder så... Bygger ofta på svartsjuka och så dödas frun och så tas barnen med för att logik för det finns. Som att barnen är ägodelar eller dylikt.
Jag tror att de på Facebook som mer eller mindre försvarar detta avskum helt enkelt inte klarar av tanken på att någon de känner gjort något så bestialiskt, en form av förnekandefas.
Du verkar inte vara så mycket nyktrare själv. Jag talar seriöst med dig, du verkar försöka förlöjliga det hela. Videon är relevant i sammanhanget, oavsett du om du känner dig kränkt eller ej.
Polisen var redan på väg, såg jag i kommentarerna när jag såg filmen. Jag såg filmen ca 1,5 timme efter den lades upp. Vet inte var alla fått ifrån att det är en timme lång livesändning? Filmen är 4 minuter.
Kan du snälla förklara för mig varför bekanta till mannen, som mördat sina två små barn, verkar anse att psykisk ohälsa "rättfärdigar" hans handlingar, dvs mord.
Nu får ni ge er .. De flesta i tråden tycks inte ha den minsta insikt i hur man lever när man har en psykisk betingad åkomma, det kan vara Ptsd det kan vara Gad det kan vara depression reviderad depression ... man får piller, som många ggr förvärrar symtomen sällan att en människa får rätt medicin första gången..
När det gäller, att han skall ha sagt att han inte vill sitta inne för morden på sina egna pojkar, kan de ha fått någon obotlig diagnos? att han ville skydda dem från mer smärta? Vad jag förstått är detta en man inom travet , han MÖRDAR inte sina söner utan att I HANS verklighet vara det ända RÄTTA... nej jag kan inte säga att jag förstår eller stöttar sådana här handlingar... aldrig.. men så många hr inne, och på insta.. skriver så mkt skit.. ingen tänker på efterlevande.. flashback är ju inte direkt en hemlig sida..
tänker ni på vad ni skriver, och hur många andra ni triggar till att begå samma hemska handling?
Jag tänker skriva att jag hoppas att pappa och barn får vila i frid.. tillsammans..
tragiskt JA så in i helvtte.. tänker på alla vänner som sett live sändningen som kommer leva med känslan att de inte hann, att de borde sett tecken.... nopp ni gjorde de ni kunde... ni va bra vänner ni ville gott.. men det fanns ingen ingen som kunde stoppa samuels demoner.. vilka de än var... lägg ner å snacka skit om de döda INGEN vet varför...
Jag tror att de på Facebook som mer eller mindre försvarar detta avskum helt enkelt inte klarar av tanken på att någon de känner gjort något så bestialiskt, en form av förnekandefas.
Kan mycket väl vara det. Bör vara intressant för alla parter att komma till botten med detta. De bekanta till honom verkar se honom som offret, vilket är paradoxalt.
Psykiskt ohälsa behöver det inte vara. Ganska vanligt att utökade självmord involverar fru och barn. Det sker flera sådana här brott årligen. Inte i Sverige nödvändigtvis men räkna in några till europeiska länder så... Bygger ofta på svartsjuka och så dödas frun och så tas barnen med för att logik för det finns. Som att barnen är ägodelar eller dylikt.
Finns film eller?
Jag har sett filmen och har den men kommer inte att skicka till någon eller lägga upp den!! Den är vidrig och jag kunde inte sova efter att ha sett den igår.
Allt är vidrigt i den här ofattbara historien!
Detta går inte att skylla på psykisk ohälsa, såvida han inte var psykotisk. Och utifrån vad som rapporteras om hur han ordnat allt praktiskt + att han valde just mammans födelsedag så känns det som han planerat detta ett bra tag. Och så agerar inte någon som är i en psykos. Oavsett vad han har för annan diagnos går det inte att förklara morden med det. Depression, oavsett hur djup, yttrar sig inte i att man mördar. Speciellt inte sina egna barn.
Men jag förstår viljan att skylla detta på psykisk sjukdom. Det är på något sätt lättare att ”acceptera” än att han ville straffa barnens mamma.
Förnuftigt inlägg. Ja exakt, det är därför en del är så motsträviga mot att inse sanningen. Det är lättare att tro att han bara var galen och inte visste vad han gjorde.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!