Citat:
Ursprungligen postat av
Bodhiutah
Det jag undrar, kan man gå från ha varit mentalt stabil till att mörda sina egna barn bara för ens partner lämnar än?
Han borde väl ha nån slags historik lr diagnos innan?
För övrigt så står det ju på vissa mediciners bipackningssedlar att självmord kan bli en biverkan.
Ja, initialt så har antideppmedicin självmord som biverkan de 3-4 första veckorna, därför ska man kontakta sjukvården om man får självmordstankar. Men givetvis är en "biverkan" av att strunta i antideppmedicin också självmord, det är ju bland annat därför sånt förskrivs, för att förhindra självmord.
Tror definitivt han har en odiagnosticerad eller diagnosticerad störning sedan tidigare. Många människor i vårt samhälle är t ex personlighetsstörda, än fler har NPF-diagnos och så tillkommer alla andra psykiska sjukdomar folk går runt med och mot bakgrund av det så inser man att inte särskilt många människor är helt sunda?! Men nej, inte fan mördar en vanlig svensson sina egna barn vid motgångar i livet, det finns inte på kartan.
Empatibrist och omognad är min lekmannabedömning- Han påminner mycket om en narcissistisk kvinna jag har i mitt Facebookflöde. Hissen går inte ändå upp, även om de kan vara charmerande ibland.