2019-01-24, 18:44
Medlem
Ur aftonbladet

" den livesända videon berättar mannen att han skjutit sina pojkar. Den gråtande mannen säger också att han ska ta sitt liv för att han inte vill sitta inne för att ha mördat barnen.

Vilken jävla feg usel råtta, fy fan att han inte överlevde,

Hittar faktiskt inga ord för ett sånt vidrigt fegt kräk....

Om dom jävla fega kräken nöjde sig med att ta kål på sig själv, ingen skulle sakna dom ändå, jälva svin!
Citera
2019-01-24, 18:45
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonVolt
Det första man gör, är nog inte att sätta sig vid fb och finna självömkan. Hans fb sida kan vara ändrad av vem f-n som helst som är nära!

Jag vet inte vad man "gör" i trauma, eller jag vill i alla fall inte göra mig till doms över det (jobbat inom psykiatrin i många år och det gör en inte så tvärsäker). Det är så otroligt olika reaktioner och man kan göra de mest konstiga saker i svår chock. Vi får ju inte glömma att det fanns människor som älskade denne man. Och som nu förmodligen, och med all rätta- är helt urspårade i sina känslor för hans akt och person. Vilket jävla trauma för dem runt omkring.

På ditt andra- sant.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Blir så paff att folk som är nära/bekanta till GM eller BO, etc etc, alltid dyker upp som gubben i lådan till dessa trådar och bara berättar ”hur det ligger till”. Som att man sätter sig på Flashback en dag senare och läser runt. Känns prio.

Man kan vara vän med en person som gör liknande utan att för den skulle gå under för att det sker. Dessutom kan man ju vilja gå in och rätta till de 80% av inläggen i en sådan här tråd som spekulerar vansinnigt
Citera
Medlem
Såhär i efterhand var det nog snarare otur än tur när han gick igenom isen med traktor för några år sedan. Hänt mycket märlkliga saker i hans liv tydligen.
Citera
Medlem
Möjligt scenario:

Som det ser ut har barnmördaren ringt sin frånskilda fru dvs. mamman till barnen och hotat att skjuta dom och sig själv. Kanske flera gånger. Mamman får panik och åker dit. Hon ringer även fler som ringer polisen.
När hon svänger in på gårdsplanen sitter den beräknande galningen och direktsänder på Facebook långt efter dubbelmordet och väntar på mamman, polisen eller att någon kommer. När bilen kör upp på den öde gården drar han ett skott i huvudet.

Såg han att det var mammans bil? Då har han varit maximal beräknande för att krossa henne. Dessutom som födelsedagspresent då hon fyller år samma dag.

Därefter dyker förstärkt polis upp som fått löpande info om hot att skjuta.

Fy fan. Vilken sjuk jävel.
Senast redigerad av Spritsson 2019-01-24 kl. 18:48.
Citera
2019-01-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem är mamman till barnen enligt dina källor?

KA
Citera
2019-01-24, 18:47
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
[...]

Jag trodde inte det var så lätt att bli psykolog.
Håller med, det är verkligen synd att så påfallande många inte passar för det yrket.
Citera
2019-01-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur fan kan man brutalt skjuta sina barn, sedan sätta sig ner framför datorn och iskallt göra en facebook-show av det hela?

Förmodligen är din fråga retorisk, men jag tycker det är uppenbart att detta handlar om en självömkande människa som söker, och får, sympatier, något han vill ha då han har stora behov av det.
Inte konstigt mamman ville lämna honom och det bevisar också avrättningen av de egna barnen, att han var en sjuk och störd människa som inte gick att leva med.

Och jag undrar om barnen först var hos mamman och firade hennes födelsedag och sedan blev tvungen att låta barnen fara hem till pappan "för det var så synd om honom"?
Jag tror så.

Kvinnor får nog vara mer försiktiga när det kommer till dessa självömkande männen till jättebebisar. Många mammor som vid befogade separationer från osunda män känner sig tvingade att låta mannen träffa de gemensamma barnen och så att inte mannen ska "känna sig så ensam" :-/

Och att vara 46 år och sända något dylikt på Facebook vittnar också om en mycket omogen person.
Det nämns om narcissister i tråden och så kan det vara, han tyckte synd om sig själv så därför straffade han mamman som ett tjurigt litet barn men med en vuxens hela kapacitet genom att döda hennes barn; barnen var i hans omogna och outvecklade känsloliv inte hans utan han själv var det enda, och det dessutom orättvist behandlade, barnet.
Citera
2019-01-24, 18:48
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bra rutet. Ett kallblodigt dubbelmord. Stör mig hemskt mycket på alla som förklarar detta barnamord med psykisk ohälsa enbart. Jag är psykolog och som jag sagt över tio gånger redan så begår man självmord, inte döda sina barn!

Alla borde sluta med att förklara att han dödat barnen på grund av att han mådde psykiskt dåligt, åt mediciner m.m.

Hade det räckt med psykisk ohälsa för att döda sina barn så hade det skett betydligt oftare i vårt samhälle.

Precis, det är en jävligt ond handling och man blir nästan arg när man läser om hur jävla synd det ska vara om människan som utförde handlingen...säger jag som även känner till psykisk ohälsa..man blir förbannat, varannan unge man känner har minst en närstående anhörig som brottas med psykisk ohälsa, inte fan tror man alla dessa barn riskerar att mördas kallblodigt för det!

Sen skulle jag vilja veta om filmen ligger ute än eller är det brottsligt att dela den?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonVolt
Bra rutet? Du psykolog? Är du från vettet?
En psykolog känner då även till uttalet psykos etc och bör helt ovetandes som psykolog inte ens yttra sig i fallet! Hur många gånger du än säger saker så är det inte till din favör! Läs om din utbildning!

Jag har skrivit om min syn på psykos i det här fallet för flera timmar sedan. Det är det enda som hade varit acceptabelt utan annat motiv. Men omständigheterna är sådana i detta fall att psykos sannolikt är uteslutet. En psykotisk människa börjar inte Live-streama och är så klarsynt och förnuftigt säger att "nu måste jag sluta för polisen kommer" och "eftersom jag inte vill sitta i fängelse så dödar jag mig själv också".

Han hade bara skjutit huvudet av sig själv nästan direkt efter barnen om det varit en psykos.

Tack för rådet men jag är nöjd med 6 års utbildning samt hittills 3 års forskning. Men du får gärna läsa på lite om ämnet, väldigt intressant! Så har du lite mer kött på benen nästa gång du ska kommentera om psykisk ohälsa i trådar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Helt seriöst, dela filmen eller håll käften om att du har den. Detta är Flashback, inte familjeliv.

Upp med den eller var tyst.
Föreslår att du spelar in och publicerar en egen film- UTAN att mörda dina barn.
Länka gärna!
Citera
2019-01-24, 18:49
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Samma adress på Merinfo i alla fall. Fler som har samma uppgift dessutom. Kan vara att vissa sidor är långsammare än andra vid adressbyten.
Den KA som det talas om här är född 23/1 som det ser ut.

Både ratsit och hitta har olika addresser på samuel och karin. 3 kilometer avstånd emellan dem. Det tyder på att de separerat men vill vara nära så att barnen har nära till båda sina föräldrar.

Karin har "Separerad 2-barnsmamma" i sin facebookstatus. Samt att han mördade barnen och sig själv, på en onsdagskväll. Det pekar också på att mamman inte bodde där. Vad gör hon borta på en onsdag kväll lixom? Hon har väl ett jobb att kliva upp till.

Tror det är ganska klart nu att de inte bor tillsammans.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-24 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in