2019-01-24, 19:37
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giddgidd

Så en svår psykotisk depression .. fast fullt kapabel att "ordnat med allt" .. det är något som inte stämmer där gissar jag.

Klart att det handlade om en psykotisk depression. Vad skulle det annars bero på?

Eller menar du att han gick från att vara normal till att helt plötsligt, på ett par månader eller nåt, bestämma sig för att ha ihjäl sina pojkar och sedan sig själv?
Citera
2019-01-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Kan tycka det här var lite underligt att lägga ut också i hans Facebook-wall.

https://imgur.com/a/lvY2uEd

Vad i helvete är det som händer?!

Helt plötsligt handlar det om honom och hans offermentalitet. Svamlar om sin intelligens och massa opassande saker som inte har med saken att göra.

Hallå!! två barn har precis blivit mördade av sin pappa! Lite fingertoppskänsla kan man väl förfan ha?
Citera
2019-01-24, 19:39
Medlem
JackDeLarges avatar
Senaste inlägget av någon som kände honom på hans Facebook:
Man brukar säga: att det finns alltid någon som har det värre, men när en far dödar sina barn och sig själv, så finns det nog ingen som har det värre än han. Hoppas att du är på en trygg plats med dina pojkar. Vi kommer att sakna dig.
Dessa människor måste tillhöra en sekt eller något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Vad säger dig att han inte är psykisk sjuk? Att de inte lyckats sätta en diagnos på honom? Tänk lite själv. Bara för att en psykolog inte satt ett namn och gett en diagnos så betyder det inte att det inte är något fel. Att man mördar sina barn är ju ett solklart bevis på att något inte står rätt till i skallen. Det bör inte vara några fler frågor om saken alls. Jag förstår verkligen inte ditt tankesätt.
Jag förstår inte ditt tankesätt. Måste han per definition ha varit psykiskt sjuk för att han ville ta sitt eget liv. Strax efter att han dödat sina barn och berättat om det på Facebook? Hans fru hade lämnat honom och hans affärer kanske inte gick bra. Han var deppad. Är det en psykisk sjukdom att vara deppad pga motgångar i livet? I min värld är det inte en psykisk sjukdom. Om man mår dåligt så ska man ursäktas för att man skjutit sina barn innan man dödat sig själv, är det så du menar?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Inget konstigt med det. Min pappa ordnade också upp allt (han ordande upp uthugget och tillverkade all ved som behövdes för nästa vinter) innan han tog livet av sig

Ja, men han lät dig, dina syskon och din mamma att leva? Han mördade ingen, förutom sig själv!
Citera
2019-01-24, 19:41
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Inget konstigt med det. Min pappa ordnade också upp allt (han ordande upp uthugget och tillverkade all ved som behövdes för nästa vinter) innan han tog livet av sig

Beklagar. Fast situationerna skiljer sig nog åt aningen då mord är inblandat i detta fallet. Din far var nog deprimerad. Att gå så långt att man mördar sina egna barn "kräver" något helt annat.
Senast redigerad av Diskuterarn 2019-01-24 kl. 19:44.
Citera
2019-01-24, 19:42
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Och den här kommentaren går inte heller av för hackor. Säger indirekt att mamman är medskyldig till det som hänt?:

"Samuel...du var en sån oerhört fin människa och så fin vän...Varför detta beslut av alla andra tänkbara beslut??? Jag är så oerhört ledsen och har så oerhört svårt att ta in det som hänt...Varför?...❤Separationer/ skilsmässor är aldrig enkla för någon som går igenom det...Med detta oerhört tragiska som hänt, vädjar jag till Er Alla som just nu i denna stund, går igenom separationer eller skilsmässor: Var rädda om varandra, såra inte, visa respekt. kärlek och förståelse för varandra fastän att situationen är tuff och jobbig. Man kan aldrig sätta sig in i och veta exakt hur den andra partnern känner och mår innerst inne...Kärlek till er alla i denna otroligt sorgliga stund...❤"
jo, skrämmande, just den bristande förståelsen för vilka narcissistiska avskum personer som hotar (osv i det här fallet) med självmord i relationer är, lägg på barnamord på det...
Citera
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Försökee len ddt går inte... måste hitta bättre nät så kan jag slänga upp den
Skicka dem på mail till någon som kan ladda upp den här. Jag hade kunnat fixa det om du skickar den till mig.
Citera
Medlem
flyer1s avatar
Jag har skummat tråden och de inblandades facebooksidor, om jag uppfattat det rätt sköt gärningsmannen sina 2 pojkar sen satt på Facebook o livesände 1h tills polisen kom, då sköt han sig själv.
Barnes moder separera o flytta ut i augusti. Mannen hade tidigare fru/sambo som hittades hängd för ca 10år sedan, förmodat självmord. Dessutom dog nån närstående för 10 dagar sedan, hur dog hon ? Kan det varit dolt mord ? Eller har jag missuppfattat något ?
Senast redigerad av flyer1 2019-01-24 kl. 19:47.
Citera
2019-01-24, 19:44
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Senaste inlägget av någon som kände honom på hans Facebook:
Man brukar säga: att det finns alltid någon som har det värre, men när en far dödar sina barn och sig själv, så finns det nog ingen som har det värre än han. Hoppas att du är på en trygg plats med dina pojkar. Vi kommer att sakna dig.
Dessa människor måste tillhöra en sekt eller något.

Får den känslan också.. Inte ett ord om modern från någon.
Citera
2019-01-24, 19:45
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynning skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.

Känns som att det kan stämma ganska bra. Kollar man på mammans facebook så har hon like:at och blivit "medlem" på en jävla massa sidor. Många fler än vad min tjej har. Men hon har knappt några inlägg i sitt flöde, medan min tjej har en jävla massa onödiga bilder och inlägg på mat och skit. Låter som en kvinna som sitter på facebook och läser och följer en massa men vågar/får inte posta något privat för att gubben snear.
Citera
2019-01-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
På MB (den norska kusken som tydligen red SR's häst på Solvalla häromdagen)'s facebooksida är det intressant argumenterade på det senaste inlägget där hon hedrar (?!) SR's minne. Det är förvånansvärt många som kommenterar och tar SR's parti och det är lite hätsk stämning.

https://www.facebook.com/m*delen.ber*s

* = a
Solvalla är en travbana, där rider man inte på hästarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in