2019-01-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg3
Tycker detta överanalyserande av vad bekanta till mördaren skriver eller inte skriver är märkligare.

Uhm. Nu menade jag att lägga ut sådan kommentar mitt i hela händelsen då det knappt gått 24 timmar. Killen har ju problem, inget konstigare än så menar jag..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Jag har filmen på mobilen. Jag jobbar inom ambulansen å blir alltid lugn å logisk i krissituation, å tänkte direkt att filmen kommer tas bort, å att polisen kommer vilja ha den OM det nu inte slutar väl. Jag hade inte heller möjlighet att åka till honom då jag bor för långt bort, men jag filmade med mobilen på dataskärmen de 4 minuter som inlägget är, å det gör så ont i hela min själ att se honom så fruktansvärt förtvivlad över att inte orka mer.

Å jag blir så otroligt ledsen över alla som spyr en massa galla å falska uppgifter när ni inte har en aning om vem han var. Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa. Jag är totalt chockad över detta och jag har skickat filmen till polisen.

Jag begriper inte för mitt liv vad ni som ber om filmen får ut av att se den. Det är hemskt ångestfyllt å så fruktansvärt tragiskt. Snälla, visa lite respekt för alla hans anhöriga. De har inte gjort något fel å sörjer å mår skit nog ändå nu.

Vila i frid fina smågrabbar <3

Tack för inlägget! Vad jag förstår drabbades han av ett tungt år 2018 då båda hans föräldrar gick bort med allt vad det innebär, företaget gick sämre, en skilsmässa på det mm. Lever man med hög stressbelastning under lång tid skadas hjärnan och vissa delar stängs ner t.ex. empatiförmågan, man klarar inte längre av att tänka och fungera som vanligt.

Inget ovan försvarar dock handlingen men kan vara en förklaring till en hastig personlighetsförändring. Liksom förmågan till utebliven insikt hos den drabbade personen. Det sista brevet kan utgjort sista triggern och utlöste en ev psykos? (man vet inte vad man gör)
---------------

Även om denna händelse inte leder till en FUP är polisen skyldig att göra en noggrann mordutredning som bevisar att ett självmord och dubbelmord skett. Om GM vid tillfället lidigt av allvarlig psykisk störning (psykos) får vi veta det.

Jag tänker inte svara på rena påhopp.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Stämmer det att Rehn sökte hjälp flera gånger och fick någon jävla psykofarmaka?

Det är uppenbart att detta handlade om någonting värre än en vanlig depression.

Som det hela slutade så var det förmodligen en psykotisk depression.

Helt otroligt att läkarna bara skriver ut psykofarmaka och sedan hoppas på det bästa. Psykvården i Sverige är ett jävla skämt. Någonting måste hända, NU!
Valet är över och över 80% röstade för att vi ska fortsätta på samma väg rakt utför stupet. Jag var själv på väg utför men tack och lov fungerade fluoextin på mig efter några inledande kaotiska veckor. Slutade sen med fluoextin efter några månader och jag fungerar nu. Den här händelsen är så tragisk att man inte finner ord och det blir inte bättre av alla idioter i tråden som inte fattar vad psykisk ohälsa kan ställa till med.
Citera
2019-01-24, 19:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bet-At-Home
Jag skulle verkligen vilja göra psykvården medansvarig här. Så blir det när vi nedmonterar vår vård. Konstigt att det inte händer oftare.

Det där är också så jävla roligt att säga!

Tar staten för stort ansvar är det statens fel och i stort sätt kommunism/nazism

Tar staten ett steg tillbaka och låter vuxna människor själva söka hjälp är det statens fel att något händer för att dom inte tar tillräckligt mycket ansvar

Han var en vuxen jävla man, han hade all chans i världen att söka hjälp eller i värsta fall ta sitt egna liv. Han väntade med att döda barnen på barnens mammas födelsedag, en iskall jävla handling för att hämnas på sin fru. Ansvaret ligger hos den döda pappan
Citera
2019-01-24, 19:19
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
En ”vanlig” depression är inte att leka med.

Mjo, jag vet. Försökte inte förminska milda depressioner eller nåt.

Menade bara att Rehn uppenbarligen hade en svår psykotisk depression, vilket är någonting HELT annat.

Hur fan kan läkarna ha missat detta? Psykvården är verkligen i fritt fall
Citera
2019-01-24, 19:20
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag tycker fallet är horribelt och avskyvärt, men hade även jag velat se klippet. Anledningen är att det hela är väldigt underligt.
.

Lever mamman? Varför nämner de som skriver på hans sida isåfall inte en mamma som fått sina två barn mördade. Varför sa han att han skulle döda sig själv för att slippa fängelse, i live sändning. Varför mördade han då barnen och hur kan man då skylla det på att han "såg det som rätt i sin dåvarande förvridna sinnesstämning"

Stämmer det ovan så är det en paradox varför folk faktiskt bortförklarar hela händelsen med att han hade allvarliga psykiska problem. Kan överhuvudtaget inte förmå mig att förstå det..

Kan tänka mig att tankegången var något liknande detta:

Planen från första början att ta livet av sig själv och barnen av någon anledning. Kopplat till hans psykiska mående vilket var på botten. Så illa att det inte går att tänka logiskt längre.

Han skjuter barnen. Han hamnar i chock. Han börjar reflektera över vad han nyss har gjort. Tankarna snurrar. Han vet inte vad han ska göra. Förmodligen plötsligt en extrem ånger också. Det var inte så lätt som han trodde.

Steget att ta livet av sig själv är svårt. Reflektioner över vad som händer efter döden osv. Det är ett hav av olika tankar och reflektioner innan man gör något sådant..

Efter han insett vad han gjort, och hans skalle snurar och han är helt förstörd, går han live på facebook för att berätta för sina vänner. Ett desperat sista rop på hjälp i det mentala kaos han befinner sig i. Vännerna försöker konsultera honom att inte ta livet av sig. Han inser att även om han ändrar sig nu, så kommer han sitta i finkan i resten av livet, plus att hans barn redan är borta. Det är inget liv att leva, och han vågar till slut sätta en kula i sitt eget huvud.
Citera
2019-01-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Men sluta. Det är inte underligt att folk är intresserade. Men att skriva sådär är inte hövligt för 5 öre..
Hövligheten fick en plats i diskussionen, intressant......
Citera
2019-01-24, 19:23
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Kan tycka det här var lite underligt att lägga ut också i hans Facebook-wall.

https://imgur.com/a/lvY2uEd

Nu handlar detta barnamord och självmord om mig och hur smart jag är!

Du kanske har hög IQ men socialt är du en jävla neandertalare din fjolla!

P.S. inte du trollansiktet utan fjollan som började bråka på bilden
Citera
2019-01-24, 19:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Tar staten för stort ansvar är det statens fel och i stort sätt kommunism/nazism

Tar staten ett steg tillbaka och låter vuxna människor själva söka hjälp är det statens fel att något händer för att dom inte tar tillräckligt mycket ansvar

Han var en vuxen jävla man, han hade all chans i världen att söka hjälp eller i värsta fall ta sitt egna liv. Han väntade med att döda barnen på barnens mammas födelsedag, en iskall jävla handling för att hämnas på sin fru. Ansvaret ligger hos den döda pappan
Söka hjälp? Svaret till mig vara att vi är överbelastade och tid finns om 4-5 månader. Försök att sätta dig in i diverse psykisk ohälsa.
Citera
2019-01-24, 19:24
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hövligheten fick en plats i diskussionen, intressant......

Stor skillnad på att fråga om ett klipp och att uppmana till självmord. Sluta.

Klippet är på en person som genomfört två mord, dvs inget offer och innehåller inga känsligheter enligt de uppgifter jag läst. Dessutom är de helt relevanta för att förstå händelsen, dvs hur han tänkte när han gjorde denna hemska handling.
Senast redigerad av Diskuterarn 2019-01-24 kl. 19:29.
Citera
2019-01-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Söker man vård i dag i psykiatrin så hamnar msn i en karusell och slussas runt ,förtur har bara de som är psykotiska i stort sett. Så förmodligen har han sökt hjälp tidigare och inte blivit rätt behandlad och så har det gått så långt att han inte orkar och vill mer. Fb sändning kan ha varit ett slags rop på hjälp.
Citera
2019-01-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Kan tycka det här var lite underligt att lägga ut också i hans Facebook-wall.

https://imgur.com/a/lvY2uEd

Och den här kommentaren går inte heller av för hackor. Säger indirekt att mamman är medskyldig till det som hänt?:

"Samuel...du var en sån oerhört fin människa och så fin vän...Varför detta beslut av alla andra tänkbara beslut??? Jag är så oerhört ledsen och har så oerhört svårt att ta in det som hänt...Varför?...❤Separationer/ skilsmässor är aldrig enkla för någon som går igenom det...Med detta oerhört tragiska som hänt, vädjar jag till Er Alla som just nu i denna stund, går igenom separationer eller skilsmässor: Var rädda om varandra, såra inte, visa respekt. kärlek och förståelse för varandra fastän att situationen är tuff och jobbig. Man kan aldrig sätta sig in i och veta exakt hur den andra partnern känner och mår innerst inne...Kärlek till er alla i denna otroligt sorgliga stund...❤"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in