Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterarn
Jag tycker fallet är horribelt och avskyvärt, men hade även jag velat se klippet. Anledningen är att det hela är väldigt underligt.
.
Lever mamman? Varför nämner de som skriver på hans sida isåfall inte en mamma som fått sina två barn mördade. Varför sa han att han skulle döda sig själv för att slippa fängelse, i live sändning. Varför mördade han då barnen och hur kan man då skylla det på att han "såg det som rätt i sin dåvarande förvridna sinnesstämning"
Stämmer det ovan så är det en paradox varför folk faktiskt bortförklarar hela händelsen med att han hade allvarliga psykiska problem. Kan överhuvudtaget inte förmå mig att förstå det..
Kan tänka mig att tankegången var något liknande detta:
Planen från första början att ta livet av sig själv och barnen av någon anledning. Kopplat till hans psykiska mående vilket var på botten. Så illa att det inte går att tänka logiskt längre.
Han skjuter barnen. Han hamnar i chock. Han börjar reflektera över vad han nyss har gjort. Tankarna snurrar. Han vet inte vad han ska göra. Förmodligen plötsligt en extrem ånger också. Det var inte så lätt som han trodde.
Steget att ta livet av sig själv är svårt. Reflektioner över vad som händer efter döden osv. Det är ett hav av olika tankar och reflektioner innan man gör något sådant..
Efter han insett vad han gjort, och hans skalle snurar och han är helt förstörd, går han live på facebook för att berätta för sina vänner. Ett desperat sista rop på hjälp i det mentala kaos han befinner sig i. Vännerna försöker konsultera honom att inte ta livet av sig. Han inser att även om han ändrar sig nu, så kommer han sitta i finkan i resten av livet, plus att hans barn redan är borta. Det är inget liv att leva, och han vågar till slut sätta en kula i sitt eget huvud.