Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ok så du har förstått vad jag menade enligt din spoiler att de kanske och i värsta fall begår självmord. Jag tror majoriteten om inte alla andra också förstod vad jag menade så inser inte poängen med att nämna att jag råkade skriva fel.
Nej, jag har inte jobbat inom psykvården i Sverige utan forskar bara här. Så jag är inte på det klara alls med hur ni har det. Men det kanske hade behövts mer frispråkiga, ärliga och arbetsamma psykologer som mig där. Så jag fortsätter vara det oavsett vad du tycker om mina åsikter m.m.
Du menar att du inte vet hur Sveriges psykvård fungerar? Fast du forskar här?
Snälla människa... Du dumförklarar dig själv gång på gång.
Att vara frispråkig, ärlig och arbetsam är måhända bra - men enbart om det kombineras med intelligens och empati. Tyvärr visar du tydligt att de två sista egenskaperna saknad hos dig.
Här inne finns mängder av olika professioner represterade, men det är få som så ihärdigt poängterar sitt yrke såsom du gör. Tyvärr leder det snarare till att man misstror dig. Jag arbetar för övrigt i den somatiska vården, men som de allra flesta svenskar vet jag hur illa ställt det är inom psyk.vården.
Så otroligt..märkligt att du inte vet något om den.
På något märkligt sätt får dina inlägg mig att åter bli förbannad på hur obehöriga människor köpt sina HP-resultat. Fast det vet du nog inget om det heller.
Det här fallet berör alla, och det rör upp mängder av känslor. De som på något sätt funnits nära GM och barnen går igenom ett helvete just nu. Att då också sätta sig över och döma dem för vad de har eller inte har gjort för att förhindra morden, det är lågt. Jag förväntar mig en högre nivå ifrån en psykolog.