2019-01-24, 19:12
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
Den där live filmen finns inte uppe va? Har kollat 20+ sidor bakåt men inte funnit den innan jag frågar.

Mvh

Nej. Många säger sig sitta på den eller ha sett den.
Troligtvis får vi aldrig se den.
Citera
2019-01-24, 19:13
Medlem
Fortfarande ingen film?
Citera
2019-01-24, 19:13
Medlem
Kan tycka det här var lite underligt att lägga ut också i hans Facebook-wall.

https://imgur.com/a/lvY2uEd
Citera
2019-01-24, 19:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Så... Alla som mår dåligt tar sig själva av daga?! Och detta är något alla bör veta om, och agera efter. Vad konstigt det kommer bli... Så fort någon visar tecken på att må dåligt - då måste vi omedelbart kalla in alla resurser (som inte finns) för att förhindra detta. Tvångsvård åt alla! Oavsett om man mår dåligt pga en misslyckad affär, en depression eller kanske en separation.

Du påstår dig alltså vara psykolog. Om det stämmer tycker jag väldigt synd om dina patienter.
Du beter dig som ett riktigt lowlife när du uttrycker dig som i inlägget ovan.
Går du igång på att vifta med pekfingret och håna anhöriga? Att de ”borde gjort” saker som med största sannolikhet står långt utanför deras makt?
Som psykolog bör du sannerligen vara fullt på det klara med hur den psykiatriska vården ser ut i Sverige.

Alltför många anhöriga kämpar sig blodiga för att få hjälp, förgäves.
Vad exakt är det som anhöriga och vänner tilk GM inte har gjort? Vet du alltså i detalj att de inte försökt, att han visat tydliga tecken på att han är en fara för sina barn?

Jag påstår däremot inte att han inte visat tecken - eftersom jag inte känner varken honom eller hans anhöriga/vänner.
Det är en ganska bra inställning för övrigt, att inse att man inte vet och därmed kanske inte ska uttala sig så tvärsäkert om förhållanden man inte har en aning om.

Ok så du har förstått vad jag menade enligt din spoiler att de kanske och i värsta fall begår självmord. Jag tror majoriteten om inte alla andra också förstod vad jag menade så inser inte poängen med att nämna att jag råkade skriva fel.

Nej, jag har inte jobbat inom psykvården i Sverige utan forskar bara här. Så jag är inte på det klara alls med hur det är. Men det kanske hade behövts mer frispråkiga, ärliga och arbetsamma psykologer som mig där. Så jag fortsätter vara det oavsett vad du tycker om mina åsikter m.m.
Citera
2019-01-24, 19:14
Medlem
Alpha00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Är inte barnens mamma död med läste någon stans att någon gått bort i januari

Men det var ett himla tjat om detta, NEJ mamman är inte död utan det var en nära vän som dog nu under januari.
Citera
2019-01-24, 19:15
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Kan tycka det här var lite underligt att lägga ut också i hans Facebook-wall.

https://imgur.com/a/lvY2uEd

Tycker detta överanalyserande av vad bekanta till mördaren skriver eller inte skriver är märkligare.
Citera
2019-01-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilbauge
Fortfarande ingen film?
Upprepar mitt förslag- spela in och publicera en egen film inför ditt eget självmord (UTAN att mörda någon/några oskyldiga) så får du också dina '15 minutes of fame'...
Vad är det för fel på folk?
Citera
2019-01-24, 19:17
Medlem
Min nye psykiater skulle nog ansett att han var frisk innan detta hände.
Citera
2019-01-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Psykisk ohälsa är enbart anledningen att han agerade som han gjorde. Normalt funtade människor gör inte såhär. Psykisk ohälsa när det går långt är just det. Psykisk ohälsa. PSYKISK. Det påverkar dig mentalt. Det påverkar ditt tankesätt och beslutstagande när det är allvarligt. Psykisk ohälsa finns inte endast i form av vanliga depressioner. Det finns i många former.

Hämndmotiv? Men lilla vännen, att mörda sina barn som hämndmotiv är direkt kopplat till psykisk ohälsa.
Jag håller inte med dig. Men utredningen (om det blir någon) för väl utvisa om denna man led av någon dokumenterad psykisk ohälsa. Eller om det fanns några varningstecken som de som stod honom och/eller barnen nära borde ha uppmärksammat. Man kan mycket mörda sina barn av hämndmotiv utan att var psykiskt sjuk. Det gjorde Dalaröpappan. Men han klarade inte av - eller kanske inte ville - ta sitt eget liv. Den här mannen verkar också ha varit i sina sinnens fulla bruk när han gjorde sitt Facebookinlägg. För mig är det tydligt att han agerade utifrån åsikten att eftersom han inte längre vill leva på grund av olika problem som han hade inte minst på grund av separationen från barnens mor, så skulle hans "grabbar" inte heller få leva. Han brydde sig inte om att barnen hade en mor och ordnade förhållanden och att de dessutom hade rätt till att få leva även utan honom. Jag tycker att är bisarrt att försöka urskulda honom här.
Citera
Medlem
När man söker hjälp för depression så ska man tillfrågas ifall man har tankar på att skada eller döda andra. Jag har svårt att tro att han svarade ja på den frågan, men visst, psykvården kan ha gjort bort sig totalt om han sökt akut och varit ett vrak.
Citera
Medlem
Jag tror att han viste hur hans självmord skulle påverka pojkarna (eftersom han själv mått så dåligt efter att ha mist nära anhöriga) och därmed beslutade att även ta deras liv för att "skona" dem. Men han verkar inte ha brytt sig om vilken smärta han orsakat övriga anhöriga.

Har så svårt för det här med att barn tvingas bo med psyksjuka föräldrar. Har själv växt upp med en psyk kärring till morsa och önska att socialen tagit mig därifrån. Men har fått förklarat för mig att man valde att låta mig bo kvar för att min mor bedömdes kunna ta ansvar över mig o mina syskon och att många psyksjuka skulle avstå från att söka hjälp om dem viste att dem riskerade bli av med sina barn. Och många sjuka skulle bli ännu sjukare om dem förlorade sina barn. Att barnen ibland är det enda som håller dem flytande.

Så mitt psyke fick offras för min jävla psyk morsas skull? Jag skulle vara hennes jävla snuttefilt i mörkret? Finns ingenting jag önskar mer än att jag sluppit min dysfunktionella barndom och inte redan som åtta åring varit så jävla mentalt knullad att det gått halva mitt liv åt att ens kunna bli en något sånär samhälls/socialt funktionell människa. Så många är jag förlorat till att sopa i hop resterna av mig själv som den äckliga kvinnan fick trasa sönder!!!! Och själv har hon mage att idag säga att hon gjorde sitt bästa.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Upprepar mitt förslag- spela in och publicera en egen film inför ditt eget självmord (UTAN att mörda någon/några oskyldiga) så får du också dina '15 minutes of fame'...
Vad är det för fel på folk?

Men sluta. Det är inte underligt att folk är intresserade. Men att skriva sådär är inte hövligt för 5 öre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in