Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Jag är inte förvånad. Jag försvarar det inte, och det hjälper knappast om målet är att hitta en partner.
Ok, skall samhället fungera kan vi inte ha hat i den riktningen heller. Självklart måste kvinnor och män fungera ihop och bry sig om varandra, men tror du verkligen att han som skrev det där kommer att ägna sig åt liknande saker? Som en ny livsstil kanske?
Jag är övertygad om att vad som skrivs här till stor del är frustrationer som bara är bra att de kommer ut. Att problem görs synliga är också bra. Att feminismens alla baksidor kommer i ljuset är bra, men NEJ man skall inte [ ... och det här behöver jag banne mig inte skriva ].
Jag kan förstå hur du tänker, men jag måste ändå anse att när man skriver något sånt och påstår sig mena allvar, då är man illa på det. Dessutom tycker jag det är oerhört märkligt att inte fler reagerar på uttalandet. Har man blivit helt hjärntvättade eller hjärndöda här?
Två eller tre personer utom jag har reagerat på det. Någon ryggdunkar och någon tar inte ställning alls.
Folk får för fan skärpa till sig, bara för att man är på ett internetforum ska man väl inte uppföra sig som en imbecill?
Har precis blivit varse om några meningar den där feministen i mitten av 1900-talet som verkade verkligt galen stod för.
Uttalanden likt gravida kvinnan på bussen som råkar ut för en "olycka" är av samma skrot och korn.