Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du gör faktiskt ofta detta själv, varför vi ofta missförstår varandra och jag tappar dig på halva vägen. Dessutom har du inte svarat på mitt inlägg tidigare i tråden gällande skollagen kopplat till feminism m.m
Jag förstår det.
Jag försöker måla ut i alla hörnen, men driver gärna också framåt i takt där jag förväntar mig att folk hört vad jag bygger argumenten på förut.
Jag vill inte uppfattas som tjatig, vilket man lätt gör om man ska besvara en loop av falska dikotomier och narrativ gång på gång, igen och igen.
Vi har några som envisas med att dra upp samma lögn gång på gång, i stället för att ta samtalen till nästa nivå.
Plus att jag faktiskt vill göra lite skillnad.
Något som en del absolut inte är villiga att gå med på.
Som en dåres envishet ungefär.
Skollagen kopplad till feminism?
De program skolan gått igenom de senaste 40 åren bygger till stor del på dels den statliga utredningen Y Hirdman gjorde, men det finns fler exempel som undan för undan har flyttat fram positionerna för att styra barnen att om flickor ska lyckas bättre och nå toppen måste "pojkar ta mindre plats" med motiveringen "toxisk maskulinitet" och de som inte vill foga sig i programmen får diagnoser som ADD, ADHD osv.
För det får de mediciner och i vissa fall amfetamin och antidepressiva som absolut inte ska tasd med t.ex alkohol. Concerta, Ritalina, Metamina osv. Varav en del sägs kunna orsaka schitzofreni.
Okej, sidospår. Tillbaka till spåret:
Flickor ska ta mer plats och beredas väg mot samhället toppar och pojkar ska lämna utrymme för dem på vägen. Läser du skollagen och motiveringarna till de ändringar som gjorts i den några decennier bakåt är beviset så att säga mitt i puddingen.
Jag ska ta paus härifrån i en månad nu, men när jag kommer tillbaks kan jag ta fram en baklucka full av "bevis" för att det finns ett uttalat mål och att det för var och en som kan läsa inte finns något rimligt tvivel om att påståendet är sant eller åtminstone rimligt.
Formuleringarna kommer från genusforskningen, som haft miljarder i stöd för att få fram uttryck som ger rätt riktning, motiveringar och omskrivningar med samma mål. Lite som Bechmenovs film om hur man hjärntvättar en befolkning genom att plantera tankar och idéer under kanske 25 år, så att de tar egen fart och gör sig autoimmuna mot motargument.
Jag önskar alla en trevlig vårvinter. Vi hörs till den riktiga våren.