Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Har ingen aning om vad läraren tänkte. Jag har inte de förmågorna.....
Däremot betvivlar jag M:s ME-diagnos av den anledningen att jag inte vet om det var en behörig läkare som satte diagnosen på henne. Eller ej. Plus det korta tidsspannet.
Ja, barnläkare på SUS skulle jag väl bli tvungen att tro på. De måste väl ändå vara bland de bästa i landet på att diagnosticera barn. Men var det dem som M träffade och fick sin diagnos av?
Att det var något allvarligt fel på en eller båda föräldrarna är uppenbart. Annars hade morden och självmorden aldrig skett.
Att det var nåt fel på föräldrarna behöver
inte upprepas - det har gång efter annan klargjorts att det inte finns nån som anser att de fattat ett kognitivt riktigt beslut. Det är snarare det som är huvudtema i tråden bortom Bjärredsstryparen Oskar.
Det står i samma nisch som att de mördat barnen vilket alla anser är fasansfullt.
Om nu polis har hållit förhör med aktuell skånsk läkare, om de granskat journaler/läkarintyg, om de vet att det fanns vårdplan (dock inte fördjupat sig då det inte berör Fu) - och förmedlar att M fick sin fasta diagnos hösten 2017:
vad får dig att tro att det är en icke behörig läkare - vad nu det innebär, det kan ju du förklara som tar upp den problematiken.
Nästa del är tidsspannet. Eftersom det är i början på juni som det misstänks ME, vilket innebär utredning, och diagnos inte kommer förrän hösten 2017 så undrar jag vad du menar med "kort tidsspann."
Läkarbesök kan ha inletts i maj.
"En preliminär diagnos kan sättas tidigare än sex månader. Tre månader är lämpligt för barn."
Jag frågar främst kring dina meningar:
"Kan tänka mig att M:s diagnos var mer eller mindre framtvingad av föräldrarna."
Detta leder till tre ytterligare spår:
1. De lyckades manipulera läkaren i en utredning som sträcker sig från sen vår fram till hösten (preliminär diagnos, utredningstid barn).
2. De lyckades manipulera symtom hos Moa och Moa gav inte rätt information till läkaren (anamnes).
3. Om det nu är så att Moa hade ME - vilket du likaväl inte vet ett jota om gällande hennes lidande - så förringar du barnets smärta, ansträngningsutlöst trötthet, muskelvärk, huvudvärk, insomningsproblematik, sömnstörningar eller vad nu hennes symtom var.
Oavsett om nu denna doktor missat allt vad diffdiagnoser heter så lär Moa ha uppvisat en sjukdomsbild.
"Ja, men också vad som hände under våren/sommaren då föräldrarna drev på och ville att också M skulle få hemundervisning"
Jag undrade vad du vet om "drev på" eftersom de förbereder skolan och Moa är under utredning.