2019-01-24, 15:50
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det var hon inte - och därför dömdes hon också för skyddande av brottsling.
För milt straff anser jag - men hon fälldes i alla fall och det är bra.

Ja, jag vet att hon dömdes, men jag ifrågasätter att det enbart var enligt rubriceringen skyddande av brottsling.
Citera
2019-01-24, 15:52
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Jo det var precis vad hon var. Hon trodde på hans förklaringar. Och hon sminka för hon var hotad. Läs dom och Fup innan du öppnar truten.

Äh, håll käften, fjant. Du kanske ska prova använda hjärnan istället för att bara gå på känsloargument. Jag har läst dom och fup, och bedömer att hon troligen inte är så oskyldig/ovetande som hon vill påskina. Det är ganska grovt våld som hon rimligen inte kan ha undgått att uppfatta, då hon befann sig i samma bostad i stort sett hela tiden. Hon har underlåtit att skydda barnet.
Senast redigerad av Tjuvhedern 2019-01-24 kl. 16:06.
Citera
2019-01-24, 16:09
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Tjuvhedern är realist, dessutom jurist, så att plocka fjädrar på honom tror jag inte ger så mycket. Bra länk, vem har publicerat studien?
Alltså forskarna, doktorerna eller skribenterna, inte the economist. Skulle vilja använda den i annat sammanhang.

Haha, tack för uppbackningen. Du hade rätt (fast jag är tjej dårå).
Citera
2019-01-24, 16:28
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det du skrev om hur man ska ta vad barn säger vid frukostbordet är NOG för mig. Resonerar du likadant om en flicka sagt att ”X tar mig mellan benen” ??? Va?
Klart inte mannen erkänner.
Man packar, lämnar och anmäler vid första bästa tillfälle. Inte diskuterar saken.
Många kvinnor tål (fel ordval) står ut kanske, att mannen misshandlar dem men de flesta normala går direkt dem rör barnen. Läst många historier om just det
-Jag fick nog när han slog Erik osv

Exakt, precis min erfarenhet från när jag jobbade deltid på kvinnojour i fyra år. Att när mannens våld går ut över barnen så får kvinnan en signal att dra.

Men Gabriella Selin säger själv att hon just då värderade relationen med Marcus högre än relationen till sina barn. Klart dålig morsa. De hade knappt varit ihop ett halvår och Marcus hade träffat hennes barn i väldigt liten utsträckning. När så barnen ska börja umgås med "nya familjen" så är man som förälder rimligen extra vaksam på allas inbördes relationer, hur ens egna barn mår, hur den andres barn mår, osv. Att höra bråk i badrummet och fortsätta färga håret är fan inte normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Relativt lätta? Typ som en boxare ser ut efter en match eller en ufc fighter. Man ser ju en stor jävla blånad vid vänsterkäken och uppåt. Jag har fått några smällar under livets gång och även slagit i en nedhängande stolpe i garaget så jag nästan svimmade, ramlat i skidbackar otaliga gånger och jag har aldrig haft ett sånt stort blåmärke

Exakt, det är fan helt sjukt hur #AmandaLisandra kan avfärda barnets skador som "relativt lätta". Vidrigt.
Senast redigerad av Tjuvhedern 2019-01-24 kl. 16:44.
Citera
2019-01-24, 18:27
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Han gjorde det givetvis för att sätta bryderier i hennes hjärna. Så hon visste varken ut eller in. För skulle hon våga anklaga honom, då fattar du själv vad som skulle hända henne OCH hennes barn. Begriper du inte alls denna psykologi? Läs på om hur kvinnor hamnar i dessa situationer! Tror du 30 års forskning i detta ämne inte lyckats pinpointa problemet? Sluta med dina rationella resonemang, det är som att förklara vägen för en apa på en karta men när jag säger att du har fel karta så vidhåller du att du har rätt karta...
LÄS PÅ!!!
Och läs soc uttalande i domen!!! Hon fick skyddat boende DIREKT för att de var övertygade om att det barra var en tidsfråga innan hon själv skulle bli föremål för hans vrede.

Snälla, håll käften nu. Denna mamma, precis som du, är en osäker, grund och egocentrisk kvinna med svagt intellekt, och, kanske likt dig (vem vet), som bonus på köpet så söker hon sig till ett svin av en man. Domen är svag, men i grunden rättvis. Hennes barn kommer döma henne hårdare om inte hon lyckas döda dem innan de hinner fatta vilken sopa till människa hon är. Godnatt.
Citera
2019-01-24, 18:41
Medlem
Såg först nu att G*briella lagt sig i diskussionen på Facebook. Kanske inte så smart. Gruppen är full av arga mammor
Citera
2019-01-24, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Såg först nu att G*briella lagt sig i diskussionen på Facebook. Kanske inte så smart. Gruppen är full av arga mammor
Vad är det för grupp?

Hur som helst -- jäkligt dumt drag av henne. Hon hade tjänat på att inte säga vare sig det ena det eller andra...
Citera
2019-01-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för grupp?

Hur som helst -- jäkligt dumt drag av henne. Hon hade tjänat på att inte säga vare sig det ena det eller andra...

Kriminalfall världen över. Väldigt stor grupp på 50k medlemmar. Den började som en grupp om fallet med den mördade Hailey?? Bebisen som blev fyra veckor / Trollhättan och efter det så växte gruppen till en grupp för alla kriminalfall. De länkar och refererar till Flashback hela tiden
Citera
2019-01-24, 19:08
Medlem
Citat:
Kriminalfall världen över. Väldigt stor grupp på 50k medlemmar. Den började som en grupp om fallet med den mördade Hailey?? Bebisen som blev fyra veckor / Trollhättan och efter det så växte gruppen till en grupp för alla kriminalfall. De länkar och refererar till Flashback hela tiden

Vilken grupp? Kan du länka? Tack.
Citera
2019-01-24, 19:20
Bannlyst
Vem är Gabriella och varför snackar man om henne?
Citera
2019-01-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vilken grupp? Kan du länka? Tack.

Lyckas aldrig länka Facebook från mobilen. Men sök på Kriminalfall världen över kommer den upp
Citera
2019-01-24, 20:26
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Exakt, precis min erfarenhet från när jag jobbade deltid på kvinnojour i fyra år. Att när mannens våld går ut över barnen så får kvinnan en signal att dra.

Men Gabriella Selin säger själv att hon just då värderade relationen med Marcus högre än relationen till sina barn. Klart dålig morsa. De hade knappt varit ihop ett halvår och Marcus hade träffat hennes barn i väldigt liten utsträckning. När så barnen ska börja umgås med "nya familjen" så är man som förälder rimligen extra vaksam på allas inbördes relationer, hur ens egna barn mår, hur den andres barn mår, osv. Att höra bråk i badrummet och fortsätta färga håret är fan inte normalt.

Exakt, det är fan helt sjukt hur #AmandaLisandra kan avfärda barnets skador som "relativt lätta". Vidrigt.

Medberoendet är starkt i henne. Jag kan inte förstå mig på människor som stenhårt hänger sig fast vid en våldsam eller lynnig partner, speciellt inte när barnen drabbas. Jag har personer jag sagt upp bekantskapen med efter jag fått reda på att de X antal gånger klappat till eller hotat döda sambon (ibland inför barnen) Gabban känns som urtypen för de tjejer som stått på kö för att bli ihop med fanskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in