Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Det du skrev om hur man ska ta vad barn säger vid frukostbordet är NOG för mig. Resonerar du likadant om en flicka sagt att ”X tar mig mellan benen” ??? Va?
Klart inte mannen erkänner.
Man packar, lämnar och anmäler vid första bästa tillfälle. Inte diskuterar saken.
Många kvinnor tål (fel ordval) står ut kanske, att mannen misshandlar dem men de flesta normala går direkt dem rör barnen. Läst många historier om just det
-Jag fick nog när han slog Erik osv
Exakt, precis min erfarenhet från när jag jobbade deltid på kvinnojour i fyra år. Att när mannens våld går ut över barnen så får kvinnan en signal att dra.
Men Gabriella Selin säger själv att hon just då värderade relationen med Marcus högre än relationen till sina barn. Klart dålig morsa. De hade knappt varit ihop ett halvår och Marcus hade träffat hennes barn i väldigt liten utsträckning. När så barnen ska börja umgås med "nya familjen" så är man som förälder rimligen extra vaksam på allas inbördes relationer, hur ens egna barn mår, hur den andres barn mår, osv. Att höra bråk i badrummet och fortsätta färga håret är fan inte normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Relativt lätta? Typ som en boxare ser ut efter en match eller en ufc fighter. Man ser ju en stor jävla blånad vid vänsterkäken och uppåt. Jag har fått några smällar under livets gång och även slagit i en nedhängande stolpe i garaget så jag nästan svimmade, ramlat i skidbackar otaliga gånger och jag har aldrig haft ett sånt stort blåmärke
Exakt, det är fan helt sjukt hur
#AmandaLisandra kan avfärda barnets skador som "relativt lätta". Vidrigt.